Gå til innhold

Esveen's garasjetråd - F25 X3 3.0d 2012


 Share

Anbefalte innlegg

Fy søren å fin den ble.:).

Jeg elsker å lese om folk som bruker tid på smådetaljer som vasking og oppstrekking av deler før det monteres.:).

Jeg har alltid likt 6 serien. Dette er en drømmebil akkurat som e21 323i.

Jeg har i det siste vurdert å selge min e34 til fordel for en klassiker som du har men er et vanskelig valg.

Uansett nydelig bil som jeg følger med på.

Ta masse bilder. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det folkens. Dette er virkelig bare kosearbeid når jeg har en skikkelig garasje med varme og god belysning. Skal sies at det baller på seg når man starter noe slikt. Budsjettene er sprengt og skulle gjerne gjort mer, men det får bli etterhvert. Det viktigste er at det gjøres grundig arbeid der man ikke kommer til senere.

E34 er en flott entusiastbil, men mangler enda klassikerstatus. Synes E24 er ett flott kompromiss mellom sportslighet, komfort, pris og stil. Dessuten er bilen såpass moderne at den kan kjøres som en normal bil. Den er lett og skru på og deletilgang er god. Absolutt verd og vurdere Sveigis.

 

Dagens vaskeøkt:

 

Vasket ned dørene for limester, bodyschutz og dritt. En skikkelig drittjobb og kanskje litt unødvendig. Skal fjerne litt rust rundt to skruehull på førerdøra. Blir uansett hyggeligere å sette på membran og dørtrekk når det ser rent ut. Brukte en citrusspray fra jobben, den tar ikke lakken.

 

Brakettene for vinduene og speilene ble lakkert hvite, litt fordi jeg hadde alpinhvit på sprayboks og litt fordi det ikke vises tilslutt.

 

DSC_2722_zpsb4bcbf80.jpg

 

DSC_2723_zps3ee438c2.jpg

 

DSC_2727_zps5c99ecf3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny isolering innside panser:

 

Siden jeg var godt i gang med vasking ble det montering av ny isolasjon på innsiden av panseret. Den gamle så trist ut og var revet i stykker. Fikk ett godt tips om å dekke til motorrommet da dette smuldrer opp. Hadde kun gladpack for hånden men det fungerte bra. Tok en plastikkspade og skrapet av isoleringen og vasket bort limet med citrussprayen. Jobben gikk lettere en forventet.

 

Fikk endelig bruk for den originale skjermbeskytteren!

 

DSC_2712_zpsbfda04f6.jpg

 

DSC_2714_zpsae054165.jpg

 

DSC_2715_zps88a5b331.jpg

 

DSC_2719_zps680ba13e.jpg

 

DSC_2721_zps755b0f4e.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17. mai er målet, men tror det skal holde hardt. Siste frist er 29. mai og GDW.

 

Fikk besøk av tre kompiser i går og fikk gjort endel. Tauekroken ble lakkert, regnlister montert med chrome, fikk laget membran til vindusheisen bak av fuktsperre og butylbånd. Fikk montert vindusguidene og nye gummilister til dørene. Nå begynner det og monne litt.

 

Dessuten hentet jeg fangerne ferdig lakkert i dag. Det ser utrolig bra ut!

 

DSC_2723_zpsf860bc3d.jpg

 

DSC_2725_zpscf2c7a3c.jpg

 

DSC_2729_zps57caf7da.jpg

 

DSC_2738_zpsd76693d8.jpg

 

DSC_2730_zpse166791d.jpg

 

DSC_2732_zps127ba183.jpg

 

DSC_2727_zps3b6de362.jpg

 

DSC_2739_zps7e8b39e8.jpg

 

DSC_2750_zps8f1067e4.jpg

 

DSC_2746_zpsb613c87f.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en kort tur til Düsseldorf og Interpack ble det litt skruing igjen.

 

 

Fangere:

 

 

Bakfangeren ble montert først. Beholdt gummien da den var grei, men tok meg bryet og strammet ut alle klips før montering. Brukte en ledningstump for å trekke alle klipsene godt på plass. Dette er viktig slik at det ikke blir glipper og bølger på gummien. Fangeren er i tre deler som skrues sammen.

 

DSC_2731_zps9e0c7e93.jpg

 

DSC_2734_zpsc131b167.jpg

 

Framfangeren fikk nye skruer, fester, gummi, mutterer og lister. En drøm og montere. Fangeren er i syv deler, seks deler som er selve fangeren adskilt av ei gummilist og en del som er selve skjørtet. Skjørtet er skrudd til fangeren med gummilistene som består av fem deler. Monterte fangeren med hjelp av to korte gjengestag som guidet fangeren til brakettene på bilen, fikk på to av fire skruer før jeg skrudde ut gjengestagene og skrudde inn de to siste skruene. Løsnet oljekjøleren for å komme til.

 

DSC_2747_zps36ff4c43.jpg

 

DSC_2750_zps2f581c4e.jpg

 

DSC_2755_zpsf5044f4f.jpg

 

DSC_2759_zps95ed71f6.jpg

 

DSC_2761_zps0b365fc3.jpg

 

DSC_2764_zps81bfdd4e.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • ESveen changed the title to Esveen's garasjetråd - F25 X3 3.0d 2012

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...