Gå til innhold

Koed eller Schmeidmann! Bremseskiver til E90

Share

Anbefalte innlegg

Da var tiden kommet for å bytte skiver og klosser foran og bak samt slitasje sensor så da må deler handles inn, noe jeg ikke har så veldig peiling på. Bavaria er utelukket pga idiotpriser men GS Bildeler har det jeg trenger da jeg helst vil ha orginaldeler. Men ser så at Koed og Schmeidmann også har det jeg trenger men til en tredjedel avprisen hos GS.

Det jeg da lurer på er følgende! Er det orginaldeler de selger på Koed, kan ikke finne noe på nettsiden der som sier noe om det. Finner også kun skiver i dimmensjon 330X24mm til 325d på siden til Koed og det blir vel litt feil?

Schmeidmann har jeg ikke kjennskap til, er det noen med erfaringer derifra? De selger jo uorginale deler men er det noe særlig å ha uorginale bremser på en E90 325d?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som er på koed er nok ikke originaldeler. Men jeg ser ikke problemet med å kjøpe uorginale bremser, da ofte de kommer fra samme fabrikant. Bare en med BMW-merker og en uten. Jeg har kjøpt bremser til koed til både E36 og E46 uten problemet. Koster som du sier ca en tredel av feks GS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koed har orginaldeler de også, bare å ta de orginale delenummerne og søke de opp i handlekurven, men om du bestemmer deg for de uorginale så har jeg absolutt ingenting vondt å si om de.

Jeg har kjørt på koed skiver både forran og bak på min E91`n 320D i tre år.

Ingenting å utsette på de:)

Ikke klossene heller forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte skiver og klosser bak til min E90 hos koed og prisen var veldig god, samt at delene var av veldig bra kvalitet! Det eneste jeg har å pirke på er at Koed ikke sender ut sendingsbekreftelse eller noe, så det gjelder å sjekke sporingsnummer konstant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers så går det an å handle fra ebay, borra og slissa for den del.

Har handlet av han her flere ganger, og kjenner flere som har gjort det. aldri hørt noe negativt om de : http://stores.ebay.co.uk/sportbrakedisc ... =128767279

Anbefaller deg også å handle inn EBC green stuff klosser, støver nesten ikke og det som er av støv fjerner du lett med høytrykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar, er så glad for at det finnes folk her med mer peiling enn meg :)

Har forstått at uorginale skiver og klosser fint går ann å bruke altså. Men på Koed så finner jeg kun skiver i dimmensjon 330x24mm, er vel ikke samme foran som bak vel! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste for deg når du skal se ang deler på bilen er å sjekke gsbildeler sin dele katalog på internet.

ser etter skilte til din bil at du har :

Forran 330MM X 24MM

Bak 336MM X 22MM

Så du har større skiver bak men tynnere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte OEM skiver og klosser rund baut fra Koed til vår E46 318d Touring da den hadde kjørt rundt ca. 110000 Km. Disse ble ble først byttet da telleren sto på 240000 Km. Helt grei kvalitet med andre ord (nei... jeg kjører ikke på bane). Nå har bilen alminnelige Brembo skiver/bremseklosser og har passert 270000 Km uten problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...