Alpejohn Skrevet Juni 24, 2011 Skrevet Juni 24, 2011 Hei, Kanskje et litt dumt spørsmål, men skal bytte frostveske/kjølevann på bmw'en snart, og lurte da på om man bør bruke bmw's egen frostveske, eller spiller det ingen rolle så man kan kjøpe på feks. statoil av den blå typen, rød type? Vet det er noe med fargene og korrosjon og noe er beregnet på stålblokk og annen veske på alu osv. Så jeg er mildt forvirra Greit og få klarhet i det Fredrik
Østgaard Skrevet Juni 24, 2011 Skrevet Juni 24, 2011 Rød er vell best kvalitet, skal bruke den på biler med alu topp/blokk.
Odd-M Skrevet Juni 24, 2011 Skrevet Juni 24, 2011 Rød må IKKE blandes med blå, så hvis du skal bytte over må du spyle ren hele kretsen først. Vanlig blå fungerer også fint på alu. Eneste forskjell er holdbarhet.
Alpejohn Skrevet Juni 24, 2011 Forfatter Skrevet Juni 24, 2011 Det er grønn som er på nå mener jeg, ser vertfall grønnaktig ut Er kanskje bmw veske? Er det ikke slik at den grønne kan blandes med både blå og rød?
ehrnst Skrevet Juni 24, 2011 Skrevet Juni 24, 2011 grønn/blå er det samme. Rød er sånn long life greie. Du skal ha grønn/blå
Hpi Skrevet Juni 24, 2011 Skrevet Juni 24, 2011 Hold deg til Grønn/Blå så går det fint. Ikke rød når du har Grønn/Blå fra før. Jeg bruker Mobil Antifreeze Extra på min 530Dat, Denne er Grønn/Blå og har 3 års levetid. Godkjent for BMW N 600 69.0 http://www.goldnet.it/~emitrov/mitrovic ... 0Extra.pdf
Alpejohn Skrevet Juni 24, 2011 Forfatter Skrevet Juni 24, 2011 Hold deg til Grønn/Blå så går det fint. Ikke rød når du har Grønn/Blå fra før. Jeg bruker Mobil Antifreeze Extra på min 530Dat, Denne er Grønn/Blå og har 3 års levetid. Godkjent for BMW N 600 69.0 http://www.goldnet.it/~emitrov/mitrovic ... 0Extra.pdf Hvor selger dem den der da? Se om jeg ikke får tak i noe i morgen og få bytta Takk for hjelpen! Fredrik
Hpi Skrevet Juni 24, 2011 Skrevet Juni 24, 2011 Jeg kjøper den på Bosh verkstedet som skrur på bilen men tror ihvertfall at Mekonomen har og sikkert mange andre også
Haug530D Skrevet Juni 25, 2011 Skrevet Juni 25, 2011 Har kjørt med Biltema sin blå/grønne nå i sikkert 2 år, ikke noe problem
SideIn Skrevet Juni 25, 2011 Skrevet Juni 25, 2011 Hold deg til Grønn/Blå så går det fint. Ikke rød når du har Grønn/Blå fra før. Jeg bruker Mobil Antifreeze Extra på min 530Dat, Denne er Grønn/Blå og har 3 års levetid. Godkjent for BMW N 600 69.0 http://www.goldnet.it/~emitrov/mitrovic ... 0Extra.pdf Hei hiver meg på denne tråden. er det slik at all blå/grønn frostvæske kan brukes på alu motorer? blåtind selges over alt, er det greit å bruke?
Alpejohn Skrevet Juni 26, 2011 Forfatter Skrevet Juni 26, 2011 Jeg kjøpte Comma, fra bilxtra. Type grønn Men var ikke mye veske jeg fikk ut bare ved og opne dreneringa på radiatoren da, ca halvfull vaskebøtte :-/ Er det noen triks for og få ut det meste?
Haug530D Skrevet Juni 26, 2011 Skrevet Juni 26, 2011 Jeg kjøpte Comma, fra bilxtra. Type grønn Men var ikke mye veske jeg fikk ut bare ved og opne dreneringa på radiatoren da, ca halvfull vaskebøtte :-/ Er det noen triks for og få ut det meste? Skru av begge slangene fra radiatorene, skru de av ved blokka, plasten i raddisen kan bli litt porøs med tiden å da er det ikke så lurt å skru av/på så mye de slangene som kommer fra den.
danny91 Skrevet Juni 26, 2011 Skrevet Juni 26, 2011 alltid lurt på... hvorfor skal man ikke blande blå/rød frostveske? hva er det som kan skje da?
Haug530D Skrevet Juni 26, 2011 Skrevet Juni 26, 2011 alltid lurt på... hvorfor skal man ikke blande blå/rød frostveske? hva er det som kan skje da? Da blir det tykt som en grøt og kan tette seg til, ikke til å anbefale med andre ord.
danny91 Skrevet Juni 26, 2011 Skrevet Juni 26, 2011 alltid lurt på... hvorfor skal man ikke blande blå/rød frostveske? hva er det som kan skje da? Da blir det tykt som en grøt og kan tette seg til, ikke til å anbefale med andre ord. takker, da veit jeg det;) viste alltid at man ikke skulle blande det. men alltid også lurt på hva som kunne skje, greit å vite:D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå