Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Det var ikke lærlinger, og de tar ikke 250kr timen i timesbetaling. Greit å bruke hodet litt avogtil.
ingen som jobber hvit for 250 kr timen, da går de jo i minus!

Så rart at det står det på kvitteringa mi da.. :P

Skrevet
Kan hende de tok betalt for 15-20min arbeid.

Bilen stod på verksted i 3 dager og de bytta tenningslås og rattlås.. Hva de har tatt betalt for vet jeg ikke..

Men tilbake til tråden. Det er helt sykepriser men det virker som om sverige er et godt alternativ ;)

Skrevet

Ja det lønner seg i alle fall å sjekke litt rundt for å få lavest pris. Jeg forventet et dyrere bilhold når jeg kjøpte meg en BMW, men synes prisene både på deler og arbeid er ekstremt. Har ikke noe problemer med å betale, men det begrenser seg litt hva jeg gidder å bruke på en bil til 150-200k...

Skrevet
Ja det lønner seg i alle fall å sjekke litt rundt for å få lavest pris. Jeg forventet et dyrere bilhold når jeg kjøpte meg en BMW, men synes prisene både på deler og arbeid er ekstremt. Har ikke noe problemer med å betale, men det begrenser seg litt hva jeg gidder å bruke på en bil til 150-200k...

Ser den. Det er vel mer "verdt det" hvis du hadde hatt en veldig dyr bil..

Hvis du kjøper delene separat så er ikke de så ille, synes jeg. Koed.no er jo et bra og rimelig alternativ synes jeg men vet ikke hvordan de forskjellige verkstedene reagerer på at du har med egne deler.

Skrevet

BMW opererer med helt idiotiske priser, i allfall den lokale Bavaria forhandleren her i byen. 6800,- for bytte av skiver og klosser bak på min 325d synes jeg var helt på trynet men så vil man jo gjerne ha det orginalt også da. Den lokale Audi forhandleren har kjempegode priser, de opererer nemelig med prisgaranti. 5900,- for oljeskift, bytting av filtere, bremseveske, kjøleveske og noen foringer på min 06 A6. For samme service skal Bavaria har nærmere 12000,- :roll:

Skrevet
BMW opererer med helt idiotiske priser, i allfall den lokale Bavaria forhandleren her i byen. 6800,- for bytte av skiver og klosser bak på min 325d synes jeg var helt på trynet men så vil man jo gjerne ha det orginalt også da. Den lokale Audi forhandleren har kjempegode priser, de opererer nemelig med prisgaranti. 5900,- for oljeskift, bytting av filtere, bremseveske, kjøleveske og noen foringer på min 06 A6. For samme service skal Bavaria har nærmere 12000,- :roll:

12000? :shock: Ran på høylys dag!

Skrevet

Antar dere som tar alt arbeid i utlandet også gjør det samme når noe skal snekres, bad skal renoveres, gårdsplassen skal asfalteres. Dessverre er lønningene og prisene på ting her i landet helt på trynet i forhold til andre land, f. eks østeuropa. Penga går ut av landet da det ikke går ann å konkurere med tilbudet man får i andre land.

Skrevet

Har hatt 10 biler på 9 år, og har tatt alt av service og rep her i Norge. Grunnen til det er at jeg stort sett har vært fornøyd med kundebehandlingen og prisene. Men når BMW velger å prise seg ut av markedet, har jeg ikke dårlig samvittighet for å legge igjen noen kroner hos søta bror.

Skrevet

Det er klart man ikke skal finne seg i "ran". Men jeg er enig med LarsBMW her. Folk er så prisfoukserte at de helt glemmer fordelen med å ha lokale bedrifter rundt seg. Jeg aner ikke hvor ofte en må høre på at "du får det billigere på ebay". Hva så? betal nå en liten symbolsk sum ekstra, så kanskje du har den deleleverandøren litt lengre? ¨De var tross alt veldig kjekke å ha når en måtte ringe for å spørre om hvordan noe skulle monteres osv..

Skrevet

Enig i det. Betaler gjerne litt ekstra for å støtte de lokale. Men for meg virker det som om BMW Norge har en policy som sier "BMW kjøpere er stinn av gryn, så de betaler uansett". Og når man begynner å snakke dobbel pris av det man betaler for samme jobb på andre bilmerker, blir det litt for drøyt for meg. De mener vel at premium-biler skal koste premium pris å reparere:)

Normalt sett er jeg svært lojal mot de forhandlerene som gir meg god service, selv om jeg kanskje kan få det litt billigere andre steder. Før BMW`n hadde jeg en Subaru Outback. Der valgte jeg å kjøre over 2 timer til Autohuset i Tromsø (Sub forhandler) for service og rep, nettopp fordi de alltid var serviceinnstilt og hadde OK priser.

Skrevet

Er et lokalt BMW-verksted som holdt til på industrifeltet på Jessheim her. Han som driver sjappa er fra Vietnman og heter Tan aka. "Haien". Det er ikke en ting de ikke fikser. Har alltid levert bilen der. De er til å stole på. Tipper den jobben der hadde kostet et sted mellom 3 og 4000 kr. Dog uten at staten får ei krone.

Men problemet er at de har flyttet til nye og større lokaler utenfor Jessheim, jeg husker ikke hvor :( PM meg, så kan jeg skaffe deg nr. hans.

Skrevet

www.bileier.no Anbudstorg for alt av servicer osv..

Brukt selv ett par ganger på A3`n jeg hadde og opplevde STORE sprik i prisene på anbudene jeg fikk på mail.

Verdt å prøve, tar 1 minutt å registrere seg og koster 0,-.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...