Gå til innhold

Bo ett år i USA, trenger hjelp til å velge bil

sigurd_E34
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Minnesota er endel av midtvesten og derfor relativt flatt og kjedelig i relasjon til veier som tilbyr store kjøregleder. Det høyeste fjellet (Eagle Mountain) er knapt 700 meter høyt og flate jordbruksstrekninger, skog/vann og prærien dominerer naturmessig.

Europeiske biler kan du kjøpe når du kommer hjem igjen (les: en BMW eller Porsche får ingen utfordringer i Minnesota). Styr unna typiske rednecks biler (håndtverkerbiler) som f.eks Ford Excursion og Chevrolet Tahoe. Kjøp derimot en moderne amerikansk muskelbil som f.eks Chevrolet Corvette C5. Den har fornuftige kjøreegenskaper og er hurtigere enn en M5 til en brøkdel av prisen. Gatelysrace får en ny mening med en moderne Corvette.... selv relativt brutale Porscher ligger igjen i støvet.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg hadde endt opp med enten en vintage muskelbil eller f.eks ford 150 Lightning. Er som Fredrik sier,de europeiske bilene har vi jo her (selv om vi sjelden har råd til de motoralternativene du kan få i USA for sunne penger.) men en heftig amerikansk muskelbil er noe helt for seg selv. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe,her illustrerer du poenget mitt enda bedre..

Ikke var den meldingen min et utbrudd,ei heller syting/sutring,men svaret ditt viser nok en gang at du får helt spader hvis du er uenig med noen.

Take a chill-pill,dude. :P

Herregud mann :roll:

Styr unna typiske rednecks biler (håndtverkerbiler) som f.eks Ford Excursion og Chevrolet Tahoe

Ikke for å pirke men....!

Disse bilene har vel kun redneck status her i Norge, i USA så har alle rednecks med respekt for seg selv en Pickup! ikke en typisk familiebil som Tahoe :wink: I USA er Excursion og Tahoe blandt de vanligste familiebilene man kan få i tillegg til diverse minvans (Grand Voyager typen), særlig Tahoe og Expedition er populære familiebiler på samme måte som Passat og V70 her her hjemme.

Men som du sier, Europeiske biler kan man kjøre hjemme! Det er jeg helt enig i :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styr unna typiske rednecks biler (håndtverkerbiler) som f.eks Ford Excursion og Chevrolet Tahoe

Ikke for å pirke men....!

Disse bilene har vel kun redneck status her i Norge, i USA så har alle rednecks med respekt for seg selv en Pickup! ikke en typisk familiebil som Tahoe :wink: I USA er Excursion og Tahoe blandt de vanligste familiebilene man kan få i tillegg til diverse minvans (Grand Voyager typen), særlig Tahoe og Expedition er populære familiebiler på samme måte som Passat og V70 her her hjemme.

Men som du sier, Europeiske biler kan man kjøre hjemme! Det er jeg helt enig i :)

Ford Excursion er egentlig bare en Ford Super Duty Pickup truck (altså liten lastebil) med tak. Tilsvarende også med Chevrolet Tahoe som er basert på GMT 400 platformen. Amerikanerne tok betydelige tekniske snarveier med bl.a Excursion og Tahoe. De kan på ingen måter sammenlignes med f.eks BMW X5 og Range Rover.

Jeg har vært ganske mye rundt i USA og man skal faktisk temmelig langt ut på landet før store pickuper av dette slaget blir biler for folk flest. Litt avhengig av hvor man er på den sosiale stigen er faktisk asiatiske biler normen. Velstående mennesker kjøper ofte europeiske biler, mens barnefamiliene foretrekker biler som Chrysler Voyager eller tilsvarende.

9h9ueywx0ijpbafximsd.jpg

1zlu9wc5msanlie41umm.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ford Excursion er egentlig bare en Ford Super Duty Pickup truck (altså liten lastebil) med tak. Tilsvarende også med Chevrolet Tahoe som er basert på GMT 400 platformen. Amerikanerne tok betydelige tekniske snarveier med bl.a Excursion og Tahoe. De kan på ingen måter sammenlignes med f.eks BMW X5 og Range Rover.

Jeg har vært ganske mye rundt i USA og man skal faktisk temmelig langt ut på landet før store pickuper av dette slaget blir biler for folk flest. Litt avhengig av hvor man er på den sosiale stigen er faktisk asiatiske biler normen. Velstående mennesker kjøper ofte europeiske biler, mens barnefamiliene foretrekker biler som Chrysler Voyager eller tilsvarende.

Joda! Asiatiske biler dominerer i USA, serlig Toyota Camry som har vært USAs mest solgte bil i noen år nå. Men inntrykket jeg fikk i California var at store SUVer som Tahoe var meget populære blandt familier, dette så man på parkeringsplasser utenfor kjøpesentere og i boligområdene. Folk med penger eller dem som like å tro at de har det kjører som du sier europeiske status merker, til og med Volvo og VW hadde ganske høy status.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..Kjøp derimot en moderne amerikansk muskelbil som f.eks Chevrolet Corvette C5. Den har fornuftige kjøreegenskaper og er hurtigere enn en M5 til en brøkdel av prisen. Gatelysrace får en ny mening med en moderne Corvette.... selv relativt brutale Porscher ligger igjen i støvet.... :)

Den støtter jeg fullt ut, leide en ZHZ C6 i 2009 i 14 dager. Utrolig morsom bil. Og de er OK priset i USA også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal du være unik i usa...kjøp deg buddy...eller en 316....

Poenget i denne historien er ikke å være unik, men å ha det mest mulig morsomt for en begrenset sum penger. There's No Substitute for Cubic Inches... er helt klart veien å gå i USA... altså en stor amerikansk V8 motor på langt over 5 liter.

Chevrolet Corvette C5 Z06 har en V8 på 5666 cm3 som yter 410 HK og 542 Nm... skikkelig krutt i en bil som faktisk veier mindre enn en E90 316i. 0-100 Km/t klarer denne Corvetten anno 2002 på 4,8 sekunder og topphastigheten er i området rundt 285 Km/t. Moderne Corvetter spiser BMW´er til frokost... :)

nk9dkv04qkfo00vc57gy.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal du være unik i usa...kjøp deg buddy...eller en 316....

316i får du ikke i USA. Men man fikk E30 318I og E36 318, jeg så også E46 323i som sikkert er den minste i E46. Men man kan få kjøpt Fiat 500 eller Smart i USA da, disse bør vel skille seg helt greit ut :wink: Hehe! Man får faktisk noe så Norskt som Passat 2,0 TDI 140 hester også :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

316i får du ikke i USA. Men man fikk E30 318I og E36 318, jeg så også E46 323i som sikkert er den minste i E46. Men man kan få kjøpt Fiat 500 eller Smart i USA da, disse bør vel skille seg helt greit ut :wink: Hehe! Man får faktisk noe så Norskt som Passat 2,0 TDI 140 hester også :roll:

Den minste 3-serien i USA idag er 328i... tilsvarende også med 1-serien og 5-serien... 128i og 528i. Den minste 7-serien er 740i. Ingen budsjettmodeller der i gården.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...