Z1 Skrevet September 23, 2011 Share Skrevet September 23, 2011 Det er liv her enda ....... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet September 23, 2011 Share Skrevet September 23, 2011 Hallo er alt fra suttre koret glemt .http://www.rb.no/aktuelt/article5747710.ece Her er neste trekk for og få inn penger til og finansiere flere NAV ansatte. Sorry at jeg sier dette ass Z1, men at du nevner det der i denne tråden er like jævlig som hvis Ap-ere prøver å dra nytte av tragedien til å tjene stemmer. Kunne heller starta ny tråd... Jeg er ikke Ap-fan eller fan av politikken i den artikkelen, men hold nå slikt litt separert da, basert på integritet og respekt for de pårørende... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wacman Skrevet September 23, 2011 Share Skrevet September 23, 2011 ...er det mulig...? Hva fanken har den saken der i denne tråden å gjøre? Drit i politikk,det er tross alt veldig mange drepte ungdommer i denne saken, respektløst å kuppe denne tråden for å klage på regjeringen. Flytt til Sverige istedenfor du, Z1 og gro noen sosiale antenner. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 10, 2011 Share Skrevet Oktober 10, 2011 Det mest overraskende med denne artikkelen, som står på trykk i dagens Aftenposten, er hvor utrolig naive noen mennesker i deres velmenenhet kan være. Såvidt jeg har fått med meg er den politiske situasjonen i Norge idag omtrent som den var før Breiviks forferdelige terrorhandling i sommer. FrP gikk relativt kraftig tilbake i kommune og fylkestingvalget, men Høyre kapret de aller fleste av disse velgerne. Den politiske blokkfordelingen er derfor staus quo. Terrorhandlingen, uansett hvor grusom den er, endrer ikke på det faktum at temmelig mange mennesker i Norge stadig er svært kritiske til både innvandringen og hva det multietniske samfunnet fører med seg av endringer i Norge og andre vestlige land. De aller fleste av disse menneskene er hverken fremedhatere eller rasister.... de er mest av alt bare bekymret for fremtiden (og med god grunn vil mange mene). Hvorfor er dette så vanskelig for tilhengere av innvandring og multietniske samfunn å forstå? http://www.aftenposten.no/nyheter/22jul ... 251700.ece Det er etter min mening i dette vakumet misforståelser og grobunnen for rasisme trives og utvikles... på begge sider av blokkene i debatten. Skal vi komme videre må vi lære å respektere de ulike holdningene og synspunktene som finnes i diskusjonen. Det blir helt feil hvis noen allerede i utgangspunktet gjør krav på sannheten og premissene for hva som er rett og galt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet Oktober 10, 2011 Share Skrevet Oktober 10, 2011 Jeg må innrømme at jeg en stund trodde den linken var til en personlig meningsytring, før det gikk opp for meg at det var en journalistisk artikkel... Det er liten tvil om at deler av Aps venstreside, mesteparten av SV, samt disses meningsfeller i journaliststanden har vært misfornøyde med hva de oppfatter som at Regjeringen har gått langt i å etterligne FrPs innvandringspolitikk. Vi har derfor sett at ytre venstre har brukt tiden flittig de siste månedene til å få i stand en omkamp om landets innvandringspolitikk. Petter Nome var blant de aller første, som i et innlegg i en spansk avis koblet FrP og Siv Jensen opp mot terrorhandlingene: They carry profound responsibility for actively creating a climate where hate and violence appear as options for their most impatient followers. Dette er akkurat like usmakelig som når personer på ytre høyrefløy bruker det faktum at enkelte asylsøkere livnærer seg på narkotikahandel til å konkludere med at alle asylsøkere og innvandrere er kriminelle. Venstrefascisme og høyrefascisme er akkurat like uspiselige. Det er derfor synd å se at enkelte forsøker å føre norsk innvandringsdebatt tilbake til at innvandrere og deres barn født og oppvokst i Norge skal innta en slags konstant offerrolle i norsk samfunn. Det tjener ingen på. Det er et faktum at en ganske stor andel av den norske befolkningen er skeptiske til innvandring – noen svært skeptiske. Man bør slutte å framstille dette som at disse har trukket feil konklusjon - og at de må korrigeres. I stedet bør man spørre hvorfor så mange sier de er skeptiske til innvandring. Og i letingen etter dette svaret, kan man se på norske politikeres styring av innvandringspolitikken de siste 40 år, og f.eks. hvordan innvandrere har blitt integrert i en bredest mulig geografisk del av landet – eller kanskje rett og slett *om* integreringpolitikken har fungert i det hele tatt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw-E30 Skrevet Oktober 10, 2011 Share Skrevet Oktober 10, 2011 Utøya Island 2012 (må være regga på utube for å se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Oktober 11, 2011 Share Skrevet Oktober 11, 2011 den filmen er falsk... | Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Oktober 11, 2011 Share Skrevet Oktober 11, 2011 Falsk ? såklart er det ikke ekte Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Oktober 11, 2011 Share Skrevet Oktober 11, 2011 dårlig amatør film... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 11, 2011 Share Skrevet Oktober 11, 2011 Det er et faktum at en ganske stor andel av den norske befolkningen er skeptiske til innvandring – noen svært skeptiske. Man bør slutte å framstille dette som at disse har trukket feil konklusjon - og at de må korrigeres. Dette er nettopp min store politiske og moralske kjepphest også. Selv om jeg har kommet frem til at jeg i prinsippet er for innvandring, liker jeg svært dårlig at diverse politiske organisasjoner og interessegrupper forsøker å ta patent på sannheten når man diskuterer innvandring. Helt galt blir det når de samme menneskene direkte og indirekte mobber samt henger ut folk med enn annen politisk holdning enn dem. For å gjøre dette helt klart: Det er 100% lovlig å være motstander av innvandring i Norge. Man kan sogar med alle demokratiske virkemidler... så fremt man følger norsk lov... motarbeide innvandringen. Dette er en del av de demokratiske spillereglene. At man evt. er for innvandring er et politisk valg man har tatt... og her er er det viktig med en refleksjon. Man velger å inkludere noen som ikke i altomfattende grad var der fra før. Ergo er det ikke helt korrekt å si at man velger å være mot innvandring. Enten velger man å inkludere noen andre eller så gjør man det ikke. Rent logisk behøver man ikke å ta et valg hvis man ikke har til hensikt å endre på situasjonen slik den er de facto. Ergo blir det helt feil når noen forsøker å fortelle andre at de f.eks er moralsk mindreverdige fordi de ikke ønsker større endringer i deres nærområde og hverdag. Normalt har vi et velutviklet lokaldemokrati av samme årsak i Norge (og Danmark). Politiske avgjørelser som har stor betydning for folk lokalt avgjøres lokalt (f.eks i et kommunestyre). Det er derfor interessant hvordan f.eks regjeringen ved hjelp av embedsverket til stadighet overkjører kommunale myndigheter når det gjelder plassering av f.eks asylmottak. Vi må derfor lære å respektere de ulike holdningene og synspunktene som finnes i diskusjonen. Det blir helt feil hvis noen allerede i utgangspunktet gjør krav på sannheten og premissene for hva som er rett og galt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flobben Skrevet Oktober 11, 2011 Share Skrevet Oktober 11, 2011 Mener jeg så en oversikt her tidligere at av alle politikere på stortinget så var det en person som hadde unger som gikk på skole med over 50% innvandrer andel. Hvis dette stemmer, så mener jeg at mange av de som tar beslutninger ikke har erfaring nok til å uttale seg.Man skal ikke langt ut i fra Oslo/Drammen før % andelen synker betraktelig. Stod vel også i den artikkelen Fredrik linken til at han ene var første kulturelle innslaget for mange han møtte i militæret. Det betyr jo at de på ingen måte har kjent de postive/negative sidene med å ha stor innvandrerandel i nabolaget. Der jeg kommer fra (søndre nordstrand) så begynner andelen å bli ganske høy, og jeg merker at jeg har ett helt annet syn på innvandring en mange av de jeg kjenner som kommer fra godt utenfor Oslo. Dette mener jeg er ett ganske stort problem, politikere tar avgjørelser på områder de har sterke meninger om, uten å ha kjent på kroppen hvordan det faktisk er per i dag. Sist jeg merket dette var i går, med Inga Marte Torkildsen, hun mente at om halve Oslo måtte parkere bilen en dag så var ikke det noe problem, fordi fra hennes leilighet som sikkert ligger midt i Oslo så kunne hun sykle til alt hun skulle.... fint for henne, men for andre så er det kanskje ikke så lett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 11, 2011 Share Skrevet Oktober 11, 2011 Et interessant intervju med Jens Stoltenberg i tyske Der Spiegel (på engelsk). Jeg synes at nettopp Stoltenberg er en av få politikere som kan stå nogenlunde oppreist i innvandringsdebatten. Han er klar på hva han mener uten å nedgjøre andres meninger og holdninger. Han fokuserer ikke på Breivik som person, men konsentrerer seg om selve saken, bakgrunnen for saken og ikke minst de etterlatte fra tragedien på Utøya. Stoltenberg fremstår etter min mening mer og mer som en statsmann. http://www.spiegel.de/international/eur ... 75,00.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet Oktober 11, 2011 Share Skrevet Oktober 11, 2011 Den filmen om "utoya" er ikke fake selv om den ser dårlig laget ut. http://vgd.no/musikk-tv-og-film/film/te ... ailer-2012 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Oktober 11, 2011 Share Skrevet Oktober 11, 2011 Og justisminister/riksklovn Knut Storberget ("Pingle Knut" på lokalt folkemunne) forsetter å si opp jobben sin, steg for steg.... http://www.aftenposten.no/nyheter/22jul ... 252719.ece Jeg er snart tilbøyelig for første gang i livet, å synes synd på Jens Stoltenberg. Snakk om å ha idioter rundt seg i dusinvis.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 11, 2011 Share Skrevet Oktober 11, 2011 http://politiken.dk/udland/ECE1418837/u ... rs-afgang/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå