roy@sbnett.no Skrevet Juli 24, 2011 Skrevet Juli 24, 2011 Tenker litt på å kjøpe en E39 2001 modell. Hva mener dere er det ultimate oppsettet for kjørekomfort? Jeg tenker på type seter, el-kontroll, demping, giring, klima osv.... Jeg vektlegger komfort!
Robin L Skrevet Juli 24, 2011 Skrevet Juli 24, 2011 hvis jeg skulle kjøpt meg en med max comfort for f.eks pendling så hadde det blitt en diesel med automat, sportseter (jeg synes de er mye bedre enn comfortsetene.) , automatisk klima, gjerne doble vinduer, el.seter, aut. nedblend av speil,soltak, el rattstamme kanskje, xeonlys. og evt sports understell. jeg foretrekker det da, da det er passe stivt og ser bra ut. kanskje edc kan være noe? jeg har aldri prøvd det men.
Odd-M Skrevet Juli 24, 2011 Skrevet Juli 24, 2011 Hva slags verden lever du egentlig i? Sportseter og sportunderstell til en som er ute etter max komfort??? Kjøp en standardutgave med STOR motor, automat og 15-16" hjul, gjerne treliter diesel eller V8 bensin. Drit i sportstolene, som er noe av det mest oppjazza greiene BMW leverte i E39. Over tid er de ikke gode å sitte i. Alt av duppeditter er kjekt å ha men ingen nødvendighet, bortsett fra autoklima og varmeseter som definitivt må være der.
Yngvejos Skrevet Juli 24, 2011 Skrevet Juli 24, 2011 Har comfortstoler i min e39, kombinert med invalidaggregat og en 3 liters diesel med 245hk, er det en komfortabel milsluker. Jeg har drept mye av comforten ved å montere coilovers på den. Vil tro at en 530d med comfortstoler, automat, originalunderstell og felger ville vært midt i blinken for deg. Evt en stor bensinmotor hvis du vil stimulere ørene litt på bekostning av lommeboka.
SofaKingFresh Skrevet Juli 25, 2011 Skrevet Juli 25, 2011 Hva slags verden lever du egentlig i? Sportseter og sportunderstell til en som er ute etter max komfort???Kjøp en standardutgave med STOR motor, automat og 15-16" hjul, gjerne treliter diesel eller V8 bensin. Drit i sportstolene, som er noe av det mest oppjazza greiene BMW leverte i E39. Over tid er de ikke gode å sitte i. Alt av duppeditter er kjekt å ha men ingen nødvendighet, bortsett fra autoklima og varmeseter som definitivt må være der. Legg nå for guds skyld merke til at han skriver "Om JEG skulle ... " Ellers så er jeg enig i hva Yngve skriver her.
Robin L Skrevet Juli 25, 2011 Skrevet Juli 25, 2011 synes faktisk sportstolene er det beste setene man får til e39. har hatt standarstolene, som suger, så har jeg hatt sportstolene, og de skiftet jeg ut med comfortstolene, men da angret jeg. de beste setene synes jeg er kontoursetene fra e38. sportunderstell er nå en smakssak. men jeg synes det blir for mykt med små dekk og standard understell.
Odd-M Skrevet Juli 25, 2011 Skrevet Juli 25, 2011 Jeg synes standardstolene er mye bedre å sitte i enn sportstolene når man skal kjøre langt. De er for harde i stoppingen og ukomfortable. Får problemer med blodsirkulasjon i føttene og murring i korsryggen etter et par times kjøring. Når jeg var på jakt etter E61 så var et av hovedkriteriene standard- eller komfortstoler. Kjøpte til slutt standard og jeg sitter utvilsomt MYE mer komfortabelt i disse enn i min forrige E39. Men smaken er vel som baken, delt.
ChristerM Skrevet Juli 25, 2011 Skrevet Juli 25, 2011 Jeg er faktisk veldig enig i Space-ace. Jeg vurderer sterkt å bytte ut comfort-setene mine med sportsstoler. Det er gode å sitte i, for all del, men for dårlig lårstøtte gjør at man blir sliten etter å ha slukt en del mil. 16" og standard understell, kominert med stor motor er sikkert en grei kombinasjon hvis du skal kjøre langt, men personlig synes jeg det blir mer slitsomt når bilen lever sitt eget lille liv på veien. Dersom jeg skulle valgt, hadde det blitt mye av det som er listet opp her. Sportsstoler i skinn, sportsunderstell og noen 16 eller 17" felger. Jeg har orginalt M-sport understell på min, 18" felger på 35" profil og jeg synes ikke det er ukomfortabelt i det hele tatt, tross at Bergen by er en byggeplass og generellt sett dårlige veier.
TRF Skrevet Juli 25, 2011 Skrevet Juli 25, 2011 Jeg vil slå et lite slag mot automat når man prater om "ultimat" komfort. Greit, i byen slipper man å gire/clutche (for de av dere som synes det er et problem :S), men på langkjøring er man ofte i 5 uansett. Har noen prøvd å kjøre helt jevnt med "0 drag" på en automat? altså i grenseland mellom 0 pådrag, og nok til å holde fremdrift? dette lar seg ikke gjøre med en automatgira bil, da den straks går over i sluring idet man når 0 drag. Dette vil antagelig møte stor misnøye her, men de av dere som kjører mye (jeg kjørte selv oppimot 50k i året før) og som fremdeles har kontakt med korsryggen vet hva jeg prater om. (jeg kjører forøvrig invalidaggregat som yngve så pent sa det her oppe selv)
Dandruff Skrevet Juli 25, 2011 Skrevet Juli 25, 2011 Mange velger sportssetene framfor comfortsetene... det er sikkert riktig ved sportslig kjøring, men antakelig ikke når man skal kjøre veldig lagt, mil etter mil liksom:) Jeg leste om noen stoler som hadde innebygget massasje, men har aldri prøvd disse... Noen biler har også regulerbar luftfjæring i understellet. Og så fins det utstyrspakker med elektrisk justering av sete opp/ned/fram/bak, korsrygg, nakkestøtte, innvendig og utvendig speil og ratt med minne. Vet noen hvor jeg kan finne oversikten over utstyr og opsjoner for E39 2000/2001 mod?
Dandruff Skrevet Juli 25, 2011 Skrevet Juli 25, 2011 Har comfortstoler i min e39, kombinert med invalidaggregat og en 3 liters diesel med 245hk, er det en komfortabel milsluker. Jeg har drept mye av comforten ved å montere coilovers på den. Vil tro at en 530d med comfortstoler, automat, originalunderstell og felger ville vært midt i blinken for deg.Evt en stor bensinmotor hvis du vil stimulere ørene litt på bekostning av lommeboka. Unnskyld men jeg spør kanskje dumt... hva er et invalidaggregat??
Dandruff Skrevet Juli 25, 2011 Skrevet Juli 25, 2011 Invalidaggregat er automat! LOL, jeg tenkte meg det:)
Olelink Skrevet Juli 25, 2011 Skrevet Juli 25, 2011 Vet ikke om det er standard på de fleste e39, men cruise kontroll synes jeg personlig er herlig på langtur. Er også blandt dem som synes autolat kan være noe slitsomt på lange turer, derimot er det herlig i byen og rush-trafikk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå