StevieG Skrevet Februar 21, 2014 Share Skrevet Februar 21, 2014 Har den brune 635'en lengre opp her fått ny lakk nok en gang? Mener bestemt det var den bilen jeg var å så på i nord-trøndelag en gang i fjor.. hadde kjøpt bilen hadde det ikke vært for den tvilsomme lakk-jobben som var blitt utført. utallige rustboblene under lakken, som var jevnt fordelt over hele bilen. spesielt der skjermkanten bak var byttet. Rustbobler langs hele sveisen.. ikke meningen å henge noen ut, men denne bilen ble vel nettopp annonsert på finn som "superstrøken" (eller noe i den duren..) noe den etter _mitt_ syn ikke er, med mindre den har fått ny lakk da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwtussan Skrevet Februar 21, 2014 Share Skrevet Februar 21, 2014 Jada, bare ring først. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
originalpolizei Skrevet Februar 23, 2014 Share Skrevet Februar 23, 2014 Har den brune 635'en lengre opp her fått ny lakk nok en gang? Mener bestemt det var den bilen jeg var å så på i nord-trøndelag en gang i fjor.. hadde kjøpt bilen hadde det ikke vært for den tvilsomme lakk-jobben som var blitt utført. utallige rustboblene under lakken, som var jevnt fordelt over hele bilen. spesielt der skjermkanten bak var byttet. Rustbobler langs hele sveisen.. ikke meningen å henge noen ut, men denne bilen ble vel nettopp annonsert på finn som "superstrøken" (eller noe i den duren..) noe den etter _mitt_ syn ikke er, med mindre den har fått ny lakk da Når kikket du på denne bilen StevieG? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
originalpolizei Skrevet Februar 24, 2014 Share Skrevet Februar 24, 2014 Jeg antar den så bortimot sånn ut da du kikket på den: http://bimmers.no/topic/669641-635csi-1985mod-solgt/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
originalpolizei Skrevet Februar 27, 2014 Share Skrevet Februar 27, 2014 Bare for å nevne det StevieW - siden jeg ikke hører noe fra deg - Så finnes det en dokumentarbar påkost på 120.000 kroner der brorparten er lakk og karosseri, siden du kikket på bilen - Så jeg vet ikke helt hvordan du ønsker deg dette her..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tyggern Skrevet August 8, 2014 Share Skrevet August 8, 2014 Som nylig eier av E24 635Csi så må vel jeg også følge denne tråden.... 1985CSI ESveen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tyggern Skrevet August 11, 2014 Share Skrevet August 11, 2014 Prøver å blåse liv i denne tråden igjen jeg. gjorde en DIY rep i dag som alle E24 eiere bør vere klar over. disse bilene har jo som de fleste vet et problem med vifter som starter å gå på full fart. Dette er i 95% av tilfellene en transistor som brenner og slipper all spenning gjennom. Nye koster vel disse typ 1000-1500 og mer. samt bryteren i dash bordet er nesten umulig å finne. Delene til denne reparasjonen kostet meg ca 50,- 1stk 5pak av den som sitter i viftebryteren og 2 stk 30A til viftene.Var bare en som var gåen men det viste jeg ikke når jeg bestilte. Den største jobben er egentlig demontering, noe en må til med om en skal bytte disse "hele" også. Her er bilde av alle tre... fra venstre mot høyre AC vifte i motorrom speed control, og varmeapparat (denne var i orden) Denne var tydlig forsøkt reparert tidligere,men hadde feil transistor. Jeg hadde bestilt inn en tilsvarende den originale men som tåler litt høyere spenning og strøm slik at den forhåntligvis varer bilens liv ut. (desverre hadde jeg ikke fått med meg at det var en ekstra bostav på slutten så jeg klarte å bestille en som er riktig type men i et større "hus" loddet ut den gamle og inn med en ny. som dere ser litt stor, men jeg fikk boksen sammen igjen den skal hete 3055 og ikke 3055G Den gamle til viftemotoren. denne også gått opp litt på effekten den tåler samme prosedyre lodde ut den gamle, og lodde inn en ny. Noen må en borre ut om de er "poppet" fast Jeg la på monteringspasta, er ikke et must men en fordel så en får bedre varme overførsel til kjøleplaten. Neste jobben er å montere inn for så å nyte en vifte med frisk regulator... utrolig behagelig å slippe å ha alt på full fart Jås, 635csi og ESveen reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ESveen Skrevet September 4, 2014 Forfatter Share Skrevet September 4, 2014 Bayern des sammma mir! Skulebollen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mrp Skrevet Januar 16, 2015 Share Skrevet Januar 16, 2015 Temp. måleren i dashbordet på min 635'85mod,har ikke funket så lenge jeg har hatt bilen. Hvilken av sensorene på termostathuset er evt. problemet. Noen som har erfaringer med noe lignende? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
capri-rs Skrevet Februar 22, 2015 Share Skrevet Februar 22, 2015 Prøver her. http://bimmers.no/topic/791572-%C3%B8k-bmw-635-csi-prosjekt/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ArneR. Skrevet Februar 27, 2015 Share Skrevet Februar 27, 2015 Hei folkens. Tror at dette er rette tråden å spørre i. Jeg har nettopp handlet meg en E24, og det var veldig vått under gulvteppe på førersiden. Så dempemattene mellom selve gulvet og teppe var helt ødelagt. Ble ikke gjort noe forsøk på å redde de. Helt oppsmuldret. Så jeg lurer på om det er noen av dere her inne som kan ha noe liggende? Var utgått hos BMW forståelig nok. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cbrooen Skrevet Februar 27, 2015 Share Skrevet Februar 27, 2015 Hei folkens. Tror at dette er rette tråden å spørre i. Jeg har nettopp handlet meg en E24, og det var veldig vått under gulvteppe på førersiden. Så dempemattene mellom selve gulvet og teppe var helt ødelagt. Ble ikke gjort noe forsøk på å redde de. Helt oppsmuldret. Så jeg lurer på om det er noen av dere her inne som kan ha noe liggende? Var utgått hos BMW forståelig nok. Ville sjekket ebay.com, ebay.co.uk eller ebay.de. Finnes nok der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ArneR. Skrevet Februar 27, 2015 Share Skrevet Februar 27, 2015 Gav meg etter 6 timers leting i går. Var også innom bmw classics siden. Men fant kun selve teppet i bilen og bagasjerom. Ikke de isoleringsmattene. Så setter pris på alle tips, slik at jeg får bilen sammen igjen. Står på nederlandske skilt, så skal bli kjekt å få den på norske. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Februar 27, 2015 Share Skrevet Februar 27, 2015 (endret) På min E24 var disse mattene bytta med ny isolasjon som var tilskjært og limt lagvis der hvor det skulle være tykkere enn "vanlig" Det var altså limt lagvis rett bak pedalstellet og slikt. Her ser man en liten bit som var lagt inn bak passasjerstolen. Det var skjært til slike der det var flatt, mens bak pedalstell var det limt noe annet greier lagvis og fint dandert for å passe originalen. Veldig jalla med "gaffa" teipen Fjerna det jeg Hadde ut hele interiøret og teppe og alt for å skifte interiør fra grønt til svart for noen år siden.. Fant MYE vann på førersiden hos meg og, tok flere dager å tørke opp isolasjonen selv når man hang det opp. BIlen var en 76 modell, var restaurert og karosseriet var behandlet av fagmann visstnok. Fagmannen hadde gjort en del snarveier. Endret Februar 27, 2015 av FredrikE24 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
capri-rs Skrevet Februar 27, 2015 Share Skrevet Februar 27, 2015 Blå den bilen arne ? med alpina stuff? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå