Jay-O Skrevet September 21, 2011 Share Skrevet September 21, 2011 Om noen av de nyere modellene deler/kan bruke noe av de samme delene som E34? Har fått tilbud om en E34 med M30B35 (Motronic?), Getrag 265 kasse med drivlinje, M5 bakstilling, M5 diff, M5 clutch. Pedalsettet, passer dette over? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stephan.s Skrevet September 21, 2011 Share Skrevet September 21, 2011 Da vil jeg anbefale deg å sette deg ned en time på realoem, og kryssjekke delenummer Jay-O. Motoren vil nok passe, det samme med Getragen. Muligens utgående aksel må byttes. Spørs hvordan mellomaksel du har. Men resten er jeg ikke sikker på. Har litt tvil, men som sagt, sett deg ned å kryssjekk delene på realoem eller bmwfans.info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet September 21, 2011 Share Skrevet September 21, 2011 Diffen passer vel, men da må det byttes nav? samt stikkakslinger. Jeg mener medbringerne på M5 diffen er større. Girkassa vil passe. Må uansett regne med noen få enkle tilpasninger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ESveen Skrevet September 22, 2011 Forfatter Share Skrevet September 22, 2011 Noen tips for å nullstille service/oljelampa? Denne tenner nesten med en gang den nullstilles med diagnose. Brukte å nullstille på E36'en med å kortslutte to pinner i kontakten i motorrommet, men har blitt frarådet dette pga. fare for å svi hjernen. Noen forslag? evt. billige nullstillinginstrument på Ebay. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet September 22, 2011 Share Skrevet September 22, 2011 Hva annet gjør en slik nullstillingsgreie enn å laske over mellom pinne 7 og jord? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ShellMotul Skrevet September 22, 2011 Share Skrevet September 22, 2011 Ingen ting. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ESveen Skrevet September 23, 2011 Forfatter Share Skrevet September 23, 2011 Okei, da får vi prøve det i dag. Blir godt å få bort de skjemmende lampene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ESveen Skrevet September 23, 2011 Forfatter Share Skrevet September 23, 2011 Er slike sett bare crap som må byttes etter 5000km eller holder det til en bil som kjøres såpass lite? http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=30691869 Edit: Ble ikke imponert etter ett kjapt søk på forumet etter HAMBURG-TECHNIC. Igjen, du får det du betaler for. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jay-O Skrevet September 23, 2011 Share Skrevet September 23, 2011 Ville heller investert penger i skikkelig Meyle HD deler... Jeg satte sammen en "pakke" for min på Schmiedmann for rett over 3500 med frakt. Dette inkluderte da og traversforinger og dogbone bak. Fikk høre at disse skulle være mer behagelige enn polyuretan, men likvel MYE stivere og med lengre levetid enn OEM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
challenger Skrevet September 28, 2011 Share Skrevet September 28, 2011 Såg tilfeldig en rød 635 parkert på Jessheim i dag, DN-skilter og 83-87 fangere. Men syns det såg ut som den gamle klumpete hekkspoileren som satt på bakluka. Uansett moro å se langs veien, trur ikke det har skjedd flere enn 6-7 ganger siden jeg kjøpte min i 2008 at jeg ser andre E24 der ute. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ESveen Skrevet September 29, 2011 Forfatter Share Skrevet September 29, 2011 Om noen trenger deler til prefacelift E24 så ligger det deler i Trondheim. Kan alltids dra å sjekke delene om noen skal kjøpe. Kjenner ikke eieren, men er 10min kjøretur fra der jeg bor. http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=27692142 Bumper denne da jeg har snakket med eier av delene og mye går på dynga om ikke alt for lenge. Er det interesse for noe av dette, for da kan jeg ta vare på det imens. Kjører ofte til Toten/Gjøvik, så kunne tatt med delene dit, om noen sørfra skulle hatt det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GSS Skrevet September 29, 2011 Share Skrevet September 29, 2011 Den er faktisk gitt ut av Haynes inc. Men tror du kanskje kan ha mer bruk for Haynes boka til e28, iom at din baserer seg på e28. Er værre for oss med e12 karosseriet, da det ikke finnes noen Haynes bok for e12. Jeg har Haynes til e12, så den finnes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hjelen Skrevet September 29, 2011 Share Skrevet September 29, 2011 Den er faktisk gitt ut av Haynes inc. Men tror du kanskje kan ha mer bruk for Haynes boka til e28, iom at din baserer seg på e28. Er værre for oss med e12 karosseriet, da det ikke finnes noen Haynes bok for e12. Jeg har Haynes til e12, så den finnes. +1 Har jeg og. til 525 og 528 om jeg ikke husker feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
simlun Skrevet November 27, 2011 Share Skrevet November 27, 2011 Noen som kjenner igjen bilen ? nå trenger den girkasse hvis det er noen som har en liggende som de kunne tenke seg å selge meg ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwtussan Skrevet November 27, 2011 Share Skrevet November 27, 2011 Hei. Gratulerer med rå bil. Denne var vel litt sprekere en normalt, så hadde kanskje hjulpet med en gearkasse som tåler litt ekstra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå