Gå til innhold

Diagnose software til bmw


Djwik
 Share

Anbefalte innlegg

  • 2 years later...

Noe som veit om hvor jeg kan laste ned Diagnose software til bmw?

Hei. Det finnes veldig mye bra tips i diagnose tråden som du finner under "Teknisk" forum. Les deg bra opp der før du begynner hvis du ikke har gjort det før.

 

Jeg vil anta de fleste bruker INPA. Et moderne BMW verksted idag bruker DISplus/GT1 og nyest ISTA/P som erstatter alle de gamle for programmering (Progman) på nyeste modeller F01/F02 og videre som bruker den nyeste nettverksstrukturen BN2020 for alle nye BMW´r. Det spørs hvor avansert diagnose/programmering du trenger.

 

Et tips er uansett å sørge for korrekt batterispenning (minst 12.6V) under diagnosen/programmeringen da hvis du ikke har det, kan skade modulene i bilen. Et tips der er BMW batt. lader koblet fra motorrom under prosedyren. Du må heller ikke operere noe på bilen som f.eks radio, lys eller lignende under prosedyren da det kan/vil terminere prosessen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen grunn til å være cocky med folk som vet mindre enn deg. Andre vet mer enn deg og og er ikke cocky med deg. 

 

Husk at dette er en gammel tråd da, men man skal søke før man poster ny tråd (forumregel)

Ingen var cocky, eller vet mindre, man må bare søke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skjønte du ikke hva jeg sa i det hele tatt. Det var på ingen måte cocky, det var dog stinkende fult av sarkasme med en tydelig misfornøyd undertone. Det handler ikke om hva jeg eller han vet, men at folk ikke gidder å lese fordi det er lettere å spørre og la noen andre bruke tiden på å svare. Dette fører til flere ting som er diskutert opp og ned i mente gjennom flere år her inne.

 

Det ER hensiktsmessig å ha store informative(!) tråder som diagnosetråden. Det er da også ønskelig at om du lurer på noe vedr diagnose (som garantert mange her inne gjør), så leser du i det minste første side på den tråden før du lager en tråd og spør om det du får svar på der. Jeg regner med du er enig?

Tråden er ikke vanskelig å finne. Man  trenger ikke å søke en gang. Den ligger øverst i teknisk. Jeg synes det grenser til dårlig holdninger og lite respekt ovenfor de som har satt seg ned (i dette tilfellet Alpe) og brukt store mengder av sin tid på å sette sammen en oversiktlig, lett fattelig intro som hjelper nettopp Djwik her så han kan spare penger.

 

Djwik, no offence. Jeg kan godt skrive "hei, dette finner du mye god info om her "link" (til diagnosetråden).". Det er høfligere og triveligere, men vil trolig ikke gjøre noe med handlingsmønsteret neste gang en lurer på noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde helt glemt denne tråden jeg
grunnen til at jeg spurte om det for noen år siden var at jeg ikke hadde mulihghet til å bruke verksted diagnose utstyr som jeg har i dag
så ville bare ha en software som kunne scanne bilen for feil den gangen
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...