PenguiN- Skrevet August 4, 2011 Share Skrevet August 4, 2011 Clutchen min er litt hard, lager en skrikelyd når jeg trykker den sakte inn selv UTEN tennning på. Konkludert med at denne trenger å bli smurt opp. Noen som har prøvd å smøre clutchwire før? blir det veldig WOW følelse etterpå? obs; clutchen slurer IKKe og virker ikke slitt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet August 4, 2011 Share Skrevet August 4, 2011 er det noen bmw'er som har wire da? trodde alle hadde hydraulikk jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet August 4, 2011 Forfatter Share Skrevet August 4, 2011 hørte iallefall en gnikke-mot-noe-tørt lyd når jeg presset clutch inn og ut og kompissen stod med hodet under panseret..og da var ikke tenning på engang... Clutchen er ikke helt "smooth" i følelsen...den kjennes rett og slett "tørr" ut ....?!? det i tillegg til den skrikelyden som kommer ifra forkant av bilen må jo bety at noe trenger smøring..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325ti Skrevet August 4, 2011 Share Skrevet August 4, 2011 Tror ikke det er noe wire på din bil. Er ikke springfjær lyder du hører da? (trykkplate) eller frikoblingsarmen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet August 4, 2011 Share Skrevet August 4, 2011 Her kan du se hvordan det er bygd opp- Rørene du ser er hydraulikk http://bmwfans.info/parts/catalog/E61/T ... se/clutch/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet August 4, 2011 Share Skrevet August 4, 2011 Her er det mange bevegelige deler å se nærmere på. Muligens at noen bolter er slitt spor i og du får da litt rar pedal. http://bmwfans.info/parts/catalog/E61/T ... er_spring/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet August 4, 2011 Forfatter Share Skrevet August 4, 2011 er iallefall når pedalen er nesten HELT INNE at den skriker litt samt at den ikke er så smooth som f.eks pappas bil... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet August 4, 2011 Share Skrevet August 4, 2011 Dette dreier seg enten om trykkplate som knirker, eller utløserarm. Either way må kassa ned for å sjekke dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet August 4, 2011 Share Skrevet August 4, 2011 ofte da den lille hvite plastknotten som utløserarmen hviler mot, ikke armen i seg selv;) Men høres ut som penguin prater om en ulyd fra pedalstellet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet August 4, 2011 Share Skrevet August 4, 2011 ofte da den lille hvite plastknotten som utløserarmen hviler mot, ikke armen i seg selv;)Men høres ut som penguin prater om en ulyd fra pedalstellet. Sant det, begge deler skal jo byttes under ett clutch skift Om ulyden kommer fra pedalstellet, burde den i teorien ikke vært høyere i motorrommet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet August 4, 2011 Share Skrevet August 4, 2011 beklager, jeg som leste litt fort, fikk det for meg at han klagde over lyd inne i bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet August 4, 2011 Share Skrevet August 4, 2011 Usikker på hva som menes her men hvis det er slik at du får en lyd kun når du holder clutchen inne. Uavhengig av hvor mye. Da er det trolig utløserlageret som er dårlig til deg. Det går rundt kun når du strammer pedalen litt, og vil gi litt lyd fra seg hvis det er dårlig Del nr 3 http://bmwfans.info/parts/catalog/E61/T ... ch/clutch/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå