bmw320cd Skrevet August 4, 2011 Share Skrevet August 4, 2011 Kjøpte en 320cd 2004 automat fra BMW forhandler for en liten stund siden, Jeg var fornøyd med bilen helt til jeg så en trimbox hengende fra motoren. da jeg kobler vekk boxen så går bilen veldig dårlig. Så problemet mitt er jo at jeg trodde bilen skulle gå så bra uten å være chippet. Hvilke rettigheter har jeg siden jeg ikek har blitt informert om chippingen? Kan jeg kreve å få avslag i prisen? kan jeg heve kjøpet? Jeg mener jo at jeg har fått et produkt som ikke holder mål. Kom med inspill Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet August 4, 2011 Share Skrevet August 4, 2011 Hva er en liten stund? Dager eller måneder? De burde i det minste informert om dette. Hvilke rettigheter de gir deg blir vel mest synsing. Om du kan heve kjøp tviler jeg på. Jeg ville imidlertid krevd en annen form for kompensasjon, f.eks. for mulig økt slitasje på motor og drivverk dette har skapt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw320cd Skrevet August 4, 2011 Forfatter Share Skrevet August 4, 2011 Det er nærmere et halvt år siden. Jeg har 12 måneder garanti på bilen. En kompensasjon er vel det minste å forvente, siden jeg uvitende har kjørt ulovlig med trimbox. Og å kjøre uten er uaktuelt når bilen går så dårlig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet August 4, 2011 Share Skrevet August 4, 2011 Dette kommer jo an på om forhandler visste om denne, hvilket de antagelig ikke gjorde. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet August 4, 2011 Share Skrevet August 4, 2011 Det er nærmere et halvt år siden. Jeg har 12 måneder garanti på bilen. En kompensasjon er vel det minste å forvente, siden jeg uvitende har kjørt ulovlig med trimbox. Og å kjøre uten er uaktuelt når bilen går så dårlig. Når jeg kjøpte min viste det seg at det var div utstyr på den som ikke sto nevnt i annonsen. Kan ikke si at jeg følte meg lurt og prøvde å prute mer på bilen av den grunn.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paul77 Skrevet August 4, 2011 Share Skrevet August 4, 2011 Dersom du ønsker å bli kvitt bilen igjen bør du kreve å få heve kjøpet. Du har tross alt prøvekjørt, og bestemt deg for å kjøpe den med "jukset" effekt i form av ulovlig tuning og dermed blitt villedet til å tro at bilen var sprekere enn den egentlig er. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet August 4, 2011 Share Skrevet August 4, 2011 SOm nevnt over burde du ha rett til heving av kjøpet. Men det er litt sånn som "at du burde sett" den hvis den var lett synlig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå