Gå til innhold

Fredriks alternative bimmerstråd


Fredrik
 Share

Anbefalte innlegg

Fredrik 90: Takk skal du ha. Jeg er litt usikker på hva jeg får ut av bimmers idag, men jeg mener at jeg stadig har noe å bidra med når det gjelder rent saklige innlegg. Personpolemikk og typiske chatte/facebookinnlegg er jeg imidlertid ferdig med. Jeg vil nok også i perioder holde en pause fra forumet. Noen andre får bidra til å trekke lasset i fremtiden når det gjelder å føre bimmers videre som et bilforum for primært BMW interesserte.

Rent saklige innlegg så er du nok på topp på forumet, Fredrik. Tror det er mange som leser, og tilegner seg kunnskap gjennom dine innlegg, men kanskje mange som ikke har noe svar/konstruktivt og komme med, siden egen kunnskap kanskje er for liten/ikke der. Det gjelder i alle fall meg selv.

Du har stor kunnskap om bilmodeller, og reflekterer gjerne både på godt og vondt om de, både hva BMW gjelder, og en hel haug med andre merker! Det står det respekt av.

At mange gnåler om "wiki-Fredrik" og masse annet piss får så være, men å komme og si at du ikke har snøring, det blir feil for meg i alle fall.

For min del håper jeg ikke du forsvinner, slik at jeg fortsatt kan sniklese dine innlegg i stillhet, uten at noen vet det, og prøve å lagre kloke ord som du har i dine tekster!

Godt nyttår! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredrik 90: Takk skal du ha. Jeg er litt usikker på hva jeg får ut av bimmers idag, men jeg mener at jeg stadig har noe å bidra med når det gjelder rent saklige innlegg. Personpolemikk og typiske chatte/facebookinnlegg er jeg imidlertid ferdig med. Jeg vil nok også i perioder holde en pause fra forumet. Noen andre får bidra til å trekke lasset i fremtiden når det gjelder å føre bimmers videre som et bilforum for primært BMW interesserte.

Rent saklige innlegg så er du nok på topp på forumet, Fredrik. Tror det er mange som leser, og tilegner seg kunnskap gjennom dine innlegg, men kanskje mange som ikke har noe svar/konstruktivt og komme med, siden egen kunnskap kanskje er for liten/ikke der. Det gjelder i alle fall meg selv.

Du har stor kunnskap om bilmodeller, og reflekterer gjerne både på godt og vondt om de, både hva BMW gjelder, og en hel haug med andre merker! Det står det respekt av.

At mange gnåler om "wiki-Fredrik" og masse annet piss får så være, men å komme og si at du ikke har snøring, det blir feil for meg i alle fall.

For min del håper jeg ikke du forsvinner, slik at jeg fortsatt kan sniklese dine innlegg i stillhet, uten at noen vet det, og prøve å lagre kloke ord som du har i dine tekster!

Godt nyttår! :)

+1!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

":1dl72nqw]

Neste bil Fredrik :)

Say no more... rått. Jeg skulle ha gitt ganske mye for å ha en slik bil i California. Litt utenfor de mest trafikkerte veiene er det plenty med svingete veier langs kysten for biler av dette kaliberet. Vi hadde mye morro med en Chrysler Le Baron 3.0 Convertible (har ikke all verdens kjøreegenskaper) på disse veiene... så veiene er ganske brukbare... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tqq8swssz05scvj4zvz5.jpg

Fin bil, hva er planene for denne, da?

Få på noen fine felger til våren og legg den heeelt ned på bakken, så tenker jeg du har grombil i mange år. :)

Tulller, Fredrik! :lol:

Jeg er litt usikker på hva jeg får ut av bimmers idag, men jeg mener at jeg stadig har noe å bidra med når det gjelder rent saklige innlegg. Personpolemikk og typiske chatte/facebookinnlegg er jeg imidlertid ferdig med. Jeg vil nok også i perioder holde en pause fra forumet. Noen andre får bidra til å trekke lasset i fremtiden når det gjelder å føre bimmers videre som et bilforum for primært BMW interesserte.

Jeg håper også at noen yngre profiler etterhvert vil ta opp tråden når det gjelder å fremskaffe data/fakta til forumet. Husk at ingen er født med slik kunnskap... et sted skal det komme fra. Kunsten er imidlertid å sette det hele sammen slik at man får en informativ og lesbar helhet. Gode forfattere gjør normalt god research, erindrer mye, låner litt, finner på litt, stjeler litt... og setter det hele sammen til noe lesbart med egne ord. Slikt tar ofte lang tid og er helt klart ikke enkelt. Jeg har brukt svært mye tid på noen av mine innlegg, men det har også vært både interessant og morsomt mange ganger.

Interessante poenger. Ikke minst likte jeg understrekingen av ordet bilforum.

Det er også veldig viktig at du understreker viktigheten av det gjennomtenkte og gjennomrarbeidede innlegget. Selv om verdien av kjappe og treffende kommentarer ikke skal undervurderes, er det de grundige innleggene det ligger kunnskap, forundersøkelser eller erfaring bak, som over tid gjør et forum verdt å lese. :)

Selv blir jeg noen ganger lei – veldig lei – noen av papirtigrene som frekventerer også dette forumet. Det er ikke så mange av dem, men du verden så godt de synes. Av og til mistenker jeg at enkelte er hindret tilgang til facebook-chat, og søker tilflukt på bimmers i stedet. ;)

Når det attpåtil er forumbrukere som bruker 60-70% av innleggene sine til å bedrive mobbing, sjikanering, trakassering, latterliggjøring, krenking av personvernet - da klikker jeg meg som regel videre til andre nettsteder i stedet for å lese videre på dette. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe... jeg har hatt min E46 i mange år (8) og den blir ikke bedre med råsenk og fete valser. E46 318d med direkteinnsprøytning er en moderne Mercedes-Benz W123 200D... :lol:

Forøvrig takk for at du vender tilbake til forumet. Jeg begynte virkelig å bli bekymret for at du hadde mistet lysten til å skrive her inne for alltid. Heldigvis tok jeg feil. Jeg deler absolutt det at man til tider blir lei av forumet (spesielt noen av brukerne). Kanskje er mine ambisjoner på vegne av forumet for høye?... Kanskje er jeg naiv?... Jeg vet ikke. Så lenge jeg har en formening om at mine innlegg blir lest vil jeg ganske sikkert skrive videre i forumet. Jeg tror på at det stadig finnes noen som verdsetter gammeldags skrivekunst og entusiasme for skikkelige biler (helt uavhengig av størrelse, tyngde, senk, store felger, plastikk... og motor).

Jeg vet at moderatorene nå har fokus på mobbing, sjikanering, trakassering, latterliggjøring og krenking av personvernet i forumet. Jeg er ikke bekymret for dette i fremtiden, men dette har helt klart vært en utfordring til tider. Min holdning er at forumet fortjener bedre. Det aller meste her inne er utrolig fint... skikkelige entusiaster og gjennomgående en hyggelig tone. Det er de få som ødelegger for de mange (som alltid). Jeg er imidlertid allikevel optimistisk på forumets vegne... too good to fail... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Barsk sak ja... fikk en PM fra Noekult med linken. 993 er mer min modell, men jeg skal vel klare å leve med denne Porschen også tror jeg. Kjenner at det snart er på tide med en skikkelig bil igjen... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...