Gå til innhold

Fredriks alternative bimmerstråd


Fredrik
 Share

Anbefalte innlegg

Løp og kjøp sier jeg også. 116d er en fin bruksbil og motoren er objektivt nesten perfekt til skandinaviske forhold. At en større motor er kjekt å ha er greit nok, men det er ikke nødvendig og man kommer ikke hurtigere frem.

M47D20 motoren i min gamle E46 318d Touring har mer eller mindre identisk effekt med sine 115 HK ved 4000 rpm og 265 Nm mellom 1750 og 2500 rpm. Motoren i 116d yter 116 HK ved 4000 rpm og 260 Nm mellom 1750 og 2500 rpm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

116d er nok mer enn nok motor for norske forhold, men hva sier du til 163 hestekrefter ved 4000 o/min og maks dreiemoment på 350 Nm ved 1750 o/min? 120d er morro ja :D

Etter en liten tur innom velkjente Ess-tuning har du 215hk og 480nm, og da går det nok unna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, men da lever man samtidig også livet farlig på norske veier. Jeg har ingen tro på at man har såpass mye effekt uten å bruke den også og det kan man jo ikke riktig på offentlige veier i Norge... iallefall ikke lovlig.

Jeg forstår selvfølgelig at det er kjekt å ha mye effekt (been there done that), men det er etter min mening ikke nødvendig i en ren A-B bruksbil. Noe helt annet er det f.eks å satse på gammal luksus, men i et slikt tilfelle er det helt andre argumenter man bruker som motivasjon for å kjøpe bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastiske bilder... jeg kjenner at jeg får frysninger på ryggen. Når kvaliteten og oppløsningen er såpass høy fremstår bildene som langt mer levende og virkelige. Man skulle nesten tro at de er moderne og iscenesatt, men det er de jo ikke. Vi vil se flere slike bilder... 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bildet i midten (av de tre jeg gjengir i tråden) ga meg plutselig assosiasjoner til denne sekvensen med Tom Waits. Uvisst hvorfor... trepanelene på veggen, musikken, stilen... whatever... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva er egentlig saken? Og hvor kommer disse bildene fra? Er jo rimelig god kvalitet til å være tatt for så lenge siden!

Apropos garantisaker osv. Jeg var på Møller Kalbakken for 3 uker siden for å forhøre meg om noe rust nede i hjørnet på førerdøra og på bakluka. De har en mann som tar av slike ting. Jeg fikk time til kontroll onsdag i påskeuka :)

Tydeligvis ikke bare jeg som har en rustgarantisak...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

www.shorpy.com er åpenbart en side for fotointeresserte. Bildene er basert på negativer (20-200 megabit) som befinner seg i den amerikanske kongressens bibliotek. Bildene er digitalisert med et sveitsisk Sinar kamera/scanner og deretter etterbehandlet av shorpy.

En sann gullgruve for foto og WW2 interesserte samt alle andre som er fascinert av 30-50 tallet... fantastisk... :)

wmuzkqdxm3a7uv0503sd.jpg

c8vnt7w8gbdgm5ne3bxn.jpg

Jeg synes nok at dette materialet kanskje burde legges i vår egentlige WW2/krigstråd (selv om det selvfølgelig er veldig interessant for meg å ha dette materialet i min tråd), men dette får moderatorene evt. avgjøre i samråd med Erebus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen til deg også. Jeg sliter litt med å finne tid (bilen står i en annen by), men det er ingen fare for at den blir solgt med det første. De dårlige økonomiske tidene her i Danmark gjør at folk har fokus på helt andre og mer fornuftige biler. Jeg vender naturligvis tilbake med mer nytt om bilen så snart jeg har prøvekjørt den... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres jo spennende ut.. en slik bil vil nok gi deg mange gratispoeng hos fruen... det må jo være den ultimate poserbil for en fornem Århus-frue... nydelig lyd, italiensk cabriolet... venninnene hennes må jo lure på om du plutselig har snublet over en liten arv.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos gamle bilder... de hadde skikkelig utstyr allerede på 1920 tallet. Dette bildet av Greta Garbo er fra 1928. Her er hun 23 år gammel og hadde sammen med John Gilbert hovedrollen i stumfilmen "A Woman of Affairs". Dette var Greta´s syvende Hollywoodfilm og den ble en stor økonomisk suksess for Metro-Goldwyn-Mayer.

orauvro9sfplwf6zwdwf.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres jo spennende ut.. en slik bil vil nok gi deg mange gratispoeng hos fruen... det må jo være den ultimate poserbil for en fornem Århus-frue... nydelig lyd, italiensk cabriolet... venninnene hennes må jo lure på om du plutselig har snublet over en liten arv.. ;)

Hehehe.... nei ikke riktig. Min bedre halvdel er ikke begeistret for min plutselige flørtingen med Alfa Romeo. Hun er sur nok i utgangspunktet når det gjelder vår gamle E46. Den vil hun ha byttet ut med en nyere bil, men jeg synes at så lenge E46´en primært kjører som den skal og ser nogenlunde pen ut skal vi beholde den. Litt sport har det naturligvis gått i saken for min del. Vi får se hva vi ender opp med. Jeg vil under ingen omstendigheter kjøpe en bil som kan bli vanskelig å få solgt videre når den tid kommer... og dette kan bli en utfordring når det gjelder Alfa Romeo her i Danmark. Det er en grunn til at verdifallet på disse bilene mildt sagt er forferdelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...