Gå til innhold

Fredriks alternative bimmerstråd


Fredrik
 Share

Anbefalte innlegg

Nydelige gamle klassikere... med "ducktail" og "clean". Den hvite er såvidt jeg kan se en G-serie (1973-89), mens den orange er en Urmodell (1963-73). Dette er Porsche 911 som jeg foretrekker det... oldschool, men du verden så kult. Tilsvarende også med BMW E21/E30 og kanskje til og med E36/E46... fokuserte, lette, kule og glimrende kjøremaskiner... :)

 

Apropos gammel, men genial teknikk og fantastisk design. Jeg liker stempelmotorer også når det gjelder fly og deHavilland Mosquito er, som tidligere nevnt flere ganger, en av min favoritter når det gjelder slike fly (2 x Rolls-Royce Merlin V12 that is). Her er en ganske interessant tour rundt/igjennom flyet... :)

 

 

 

 

En deHavilland Mosquito over Auckland på New Zealand. Følgeflyene er en Supermarine Spitfire og en noe nyere deHavilland Vampire. Det norske luftforsvaret har hatt alle disse tre flyene i operativ tjeneste. Spitfire i perioden 1945-54, Mosquito i perioden 1947-52 og Vampire i perioden 1952-57. Glasshuset på Mosquito var iht. George Lucas det som var inspirasjonskilden til kokpiten på Millennium Falcon i Star Wars.

 

 

En litt artig dokumentar om hvorfor og hvordan deHavilland Mosquito ble utviklet... :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alfa Romeo GTV6 har vært presentert tidligere i tråden og modellen er utvilsomt en av de aller kuleste bilene fra 70 og første halvdel av 80-tallet. Motoren er en perle av en V6 motor og kombinert med bakhjulstrekk samt italiensk sjarme blir det nesten ikke bedre på den billige siden av Porsche. Kan du finne et nogenlunde fornuftig eksemplar... løp og kjøp!... :)

http://www.petrolicious.com/a-couple-restored-this-alfa-romeo-in-an-apartment-parking-stall

 

gallery_38233_76_158424.jpg

 

gallery_38233_76_164581.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada... Chris Harris tester McLaren F1 har jeg fått med meg, men jeg tenkte at Chris har jeg referert til så mange ganger at nå får noen andre slippe til i en periode... :)

 

Jeg er litt for ung i relasjon til Led Zeppelin, men du verden så bra disse gutta spiller. Trommisen (Jason Bonham) er forøvrig sønnen til originaltrommisen i gruppen, John Bonham, som døde i 1980. Det formelig oser spilleglede av gutta i åpningssporet... play it loud... :-P

 

https://www.youtube.com/watch?v=eHaqS3Ccc78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Freiburger og Finnegan har et nytt show på gang... litt mer teknisk denne gangen, men stadig kult. Dette er god underholdning for folk som liker biler med stooore motorer... :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min far eier en sånn ser sånn ut  http://www.classicandperformancecar.com/front_website/octane_interact/modelpicture.php?id=2148

Eneste forskjellen er at original motor er på ca 200 hester tror jeg han har 250 hester :) Er en 3 liter 

 

Originalt kom denne 911 modellen med 204 HK (911 SC), men det kan være at din far har en 3,2 liter som yter 231 HK (911 Carrera). Alternativt har han en 3,6 liter fra 964 modellen som yter 250 HK. Det er jo selvfølgelig også mulig at det handler om en trimmet motor... :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originalt kom denne 911 modellen med 204 HK (911 SC), men det kan være at din far har en 3,2 liter som yter 231 HK (911 Carrera). Alternativt har han en 3,6 liter fra 964 modellen som yter 250 HK. Det er jo selvfølgelig også mulig at det handler om en trimmet motor... :)

Spurte han og det var en 3 liter med 240-250 hester 964 kammer og mye mer kan ta bilde av den om noen dager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det... spennende... :)

 

Jeg synes at det meste som har med verdensrommet å gjøre er utrolig interessant. Spesielt den internasjonale romstasjonen (ISS) er spennende, men også eldre prosjekter som f.eks Apollo ekspedisjonene (1961-75) til månen kan jeg bruke mye tid på. Jeg kom i den sammenhengen over en litt artig side der man kan se diverse bilder fra disse ekspedisjonen. Bildene er av varierende kvalitet (noen er imidlertid veldig fine), men de viser på en god måte hvor livløst og øde det er på månen.

 

Det setter jo tingene litt i perspektiv når man tenker på at amerikanerne var på månen hele seks ganger så langt tilbake som i 1969-75. Amerikanerne var og er virkelig utrolig langt fremme når det gjelder å utforske verdensrommet... :)

 

http://www.apolloarchive.com/apollo_gallery.html

 

gallery_38233_76_56789.jpg

 

 

Jeg er ikke gammel nok til å huske den første månelandingen (husker såvidt den siste), men makkerparet Jan P. Jansen og Erik Tandberg på NRK husker jeg godt. Tandberg ble hentet inn til NRK av Jansen hver gang det var spennende ting på gang i verdensrommet (Voyager I/II, Skylab, Saljut/Mir, ISS etc.) og tonen dem imellom var helt spesiell. Jansen gikk bort i natt. RIP.

 

http://www.nrk.no/norge/jan-p.-jansen-er-dod-1.11738000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke det helt store forholdet til det tidlige 70-tallet (bortsett fra at det ble laget mye kul musikk på den tiden + månelandingene + Concorde + E9 3.0 CSi + 911 2,7 RS "Ducktail"), men denne nostalgitrippen med The Connells, som kom i 1993 liker jeg godt. De fanget med låten "'74-'75" stemningen på den tiden på en god måte... :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...