Gå til innhold

Fredriks alternative bimmerstråd


Fredrik
 Share

Anbefalte innlegg

Ting er ikke alltid som man tror at det er. Her er en kjapp sammenligning mellom Noble M600 og Skodas spesialbyggede Super 2000 rallybil. Noble M600 har en midtmontert V8 på 4,4 liter som yter 660 HK via bakhjulene. 0-100 Km/t går løs på 3,3 sekunder og topphastigheten er 362 Km/t. Tsjekkias stolthet (inkl. et par norske innslag) har en toliter rekkefirer som yter små 265 HK via 4x4... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting er ikke alltid som man tror at det er. Her er en kjapp sammenligning mellom Noble M600 og Skodas spesialbyggede Super 2000 rallybil. Noble M600 har en midtmontert V8 på 4,4 liter som yter 660 HK via bakhjulene. 0-100 Km/t går løs på 3,3 sekunder og topphastigheten er 362 Km/t. Tsjekkias stolthet (inkl. et par norske innslag) har en toliter rekkefirer som yter små 265 HK via 4x4... :)

Gjør det samme på Rudskogen :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel... det er bra. Det mest imponerende i denne sammenhengen er at vekt/HK forholdet er fullstendig ujevnt... iom. at Noble M600 har 1,93 Kg/HK og Skodaen i denne sammenhengen har massive 4,53 Kg/HK. Til sammenligning har BMW F10 M5 3,47 Kg/HK. Et annet viktig poeng når det gjelder Skodaen er at de bruker 15" dekk når den kjører off-road... 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

80-tallet.... var et temmelig spesielt tiår når det gjelder musikk. Det begynte med såkalt synth musikk og new wave. Først ute var

og
... deretter kom et stort mellomspill med
... og tiåret endte til slutt opp med et slags nachtspiel med
(joda "Spiderman" kom i 1989) før
definerte hva som var kult på begynnelsen av 90-tallet (RIP Kurt Cobain).

Jeg synes imidelertid at 80-tallet mest av alt var preget av ironi, kitsch og morro. Få illustrerer dette bedre enn Julian Lennon i låten

fra 1986 (som har fått ufortjent lite oppmerksomhet). Mye new wave, litt tradisjonell pop og litt heavy rock a la Def Leppard (les: "puddelrock"). Julian Lennon er John Lennons (ex Beatles) sønn fra første ekteskap. Michael J. Fox ("Back to the future") er "The Pizza Guy" i denne videoen... :)

Apropos 80-tallet... jepp det er Bob, George, Jeff, Roy og Tom... 8)

http://www.youtube.com/watch?v=ReQsRgQXgQY

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå sett en del nye 1-serier på veien, og konkluderer med at jeg ikke klarer å få meg til å like den.

Gi meg mye heller en E87.

39-1.jpg

Fronten er en sammensmeltning av en CS

BMW_2000_CS_champagne_vr.jpg

og en 6-serie

kA_640.jpg

De 2 mest håpløse frontdesignene pr. dags dato fra BMW.

Rompa ser ut som en litt kjedelig utgave av VW Polo.

Har de lagd den stygg med vilje, for å få en lettere jobb med faceliften?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

":3t5hobo1]Jeg har nå sett en del nye 1-serier på veien, og konkluderer med at jeg ikke klarer å få meg til å like den. Gi meg mye heller en E87.

39-1.jpg

Har de lagd den stygg med vilje, for å få en lettere jobb med faceliften?

Hehehe... hvem vet? Jeg tror at dette designet skyldes flere ting. Først og fremst må 1-serien ikke være for attraktiv vis a vis 3-serien (en skjebne 1-serien deler med de tidligere Compact modellene). Type: den pene piken får mer oppmerksomhet hvis hun går på byen sammen med en mindre pen venninne og visa versa. Ingen må være i tvil om at det er 3-serien BMW virkelig tjener de store pengene på.

I en tid hvor bilene eser ut i størrelse og volum er størrelsen i seg selv ikke en reell funksjonell begrensning. Dagens 1-serie er objektivt stor nok til å være en kompakt familiebil. For BMW er det derfor viktig å underbygge kundenes preferanser for å velge en større modell. Dette har de forsterket ved å gi dagens 1-serie et relativt feminint design. På den måten er det større sjanser for at gutta heller kjøper en 3-serie og kvinnene kjøper en 1-serie fremfor en Golf (les: en 3-serie ville allikevel ikke ha vært aktuell for mange av disse kvinnene). Et vinn-vinn scenarie for BMW.

En helt annen sak er det at BMW har lange tradisjoner for å eksperimentere med designet på de minste modellene. E46 Compact er vel det beste eksempelet i denne sammenhengen. Denne modellen ble i sin tid direkte utskjelt for å ha et grusomt design, men jeg vet sannelig ikke helt hva jeg skal mene om den idag. Den er spesiell, men på mange måter er den allikevel mer elegant enn dagens 1-serie... weird... :?

iqlpr2rf95ia7k1tc4l3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

":16ck20gn]Denne hadde vel kledd deg Fredrik: http://www.maxted-page.com/cars/car-details.aspx?id=175

Nydelig.... absolutt nydelig. De er ganske kule de helt tidlige urmodellene (pre 1968) iom. at de bl.a har en akselavstand som er knapt 6 cm kortere enn de senere modellene frem til og med 1973 da G-serien tok over. Baliblå er en fin farge, sorte Fuchsfelger også og ingen designmessig forstyrrende vinger/fangere gjør 911 så uendelig mye kulere. Den er også klar for racing... det blir ikke bedre... 8)

18pud2by5pruvqivncjp.jpg

rl7c6qsnopzvfsvyc819.jpg

De franske dørene i bakgrunnen er også temmelig fine... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig den der ja, men den hadde nok kledd de originale felgfargene (svarte "spokes" på sølvgrå bakgrunn) bedre. Bilen ble veldig mørk slik den var der.

Er jo veteran for lengst, så er jo ikke så dyr å importere. Men velholdte utgaver som denne er nok dyre uansett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er jo ikke original lenger, men allikevel helt sikkert rimelig attraktiv... og dermed dyr. Jeg liker de sorte Fuchsfelgene iom. at de på en god måte bedre skjuler ballongdekkene. Noe annet enn slike dekk blir helt feil på en bil som dette og dermed er Fuchsfelgene helt riktige. Det er en skikkelig godbil dette... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å Gud... dette er nesten som å drukne i den hellige gral. Et sted man både ser og får mirakuløse egenskaper. Dette er selve essensen av hva Porsche står for. Jeg kapper gjerne av meg den ene lillefingeren for en av disse "ducktailene"... 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...