Fredrik Skrevet Juni 12, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 12, 2012 Chris Harris on Cars - "Rally Heaven" (sort of Group B revisited)... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Juni 12, 2012 Share Skrevet Juni 12, 2012 http://touch.vg.no/article.php?artid=10050613 Fikk du med deg dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juni 12, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 12, 2012 Nei... dessverre og jeg tror at dette stuntet ble gjennomført før flyshowet ble åpnet. Litt artig er stuntet, men også ganske meningsløst iom. at et jetfly har et helt motsatt akselerasjonsforløp enn en supersportsbil. Der supersportsbilen først og fremst er svært hurtig i starten er jetflyet enormt hurtig i akselerasjonen først når det har lettet fra jorden ved ca. 250 Km/t. Militære airshow er spennende og man ser utvilsomt mye interessant. Det mest imponerende flyet vi så i Aalborg var nok Eurofighter Typhoon. Det er utrolig hva man kan gjøre med dette flyet. Jeg skulle imidlertid ha gitt ganske mye for å se en russisk Sukhoi Su-30 "danse" i luften. Det er nesten så man ikke tror at det er mulig... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juni 13, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 13, 2012 Etterfølgeren W113 er en mer ordinær konstruksjon, men den var i utgangspunktet nogenlunde tro mot det opprinnelige konseptet. Spesielt den første varianten med den minste motoren og manuelt gear (230 SL) er idag ettertraktet pga. sin mer kompromissløse arv fra W198 II. På 280 SL med automatgear begynte dessverre den amerikanske påvirkningen å gjøre seg sterkt gjeldende... Sport Leicht ble mer Grand Touring... og på etterfølgeren R107 ble det helt "Bobby Ewing" (Dallas) som Chris Harris elegant poengterer. Dog med et lite unntak... 280/300/350 SL med manuelt gear der 300 SL er det beste og nyeste kompromisset. Apropos "Bobby Ewing" i Patrick Duffy´s skikkelse fra den gamle TV serien "Dallas". Nå kommer serien tilbake og utrolig nok er noen av de gamle skuespillerne med. Patrick Duffy (63) som Bobby Ewing er nevnt , Linda Gray (71) er tilbake som Sue Ellen Ewing og kanskje viktigst er Larry Hagman (80) tilbake som selveste J.R. Ewing. "Dallas" ble sendt første gang allerede i 1978 og satte på mange måter standarden for moderne såpeoperaer. Jeg var 11 år gammel og jeg husker at serien kun ble sendt på SVT. For de aller fleste som så serien den gangen var dette en fremmed verden med svært mye penger og stor rikdom. Slikt virket temmelig imponerende på slutten av 70-tallet. Jeg er ikke så sikker på om effekten er den samme i dagens Norge... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robkill Skrevet Juni 13, 2012 Share Skrevet Juni 13, 2012 Har sansen for denne lille rakkeren! http://mobile24.no/autos/details/144153 ... upholstery Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juni 13, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 13, 2012 Jeg liker klassiske BMW´er og dette er jo egentlig en nydelig variant av "Barockengelen"... altså BMW 501/502. BMW 3200 CS anno 1962 var både den siste tidlige etterkrigsmodellen og den siste modellen med en V8 motor før E31 840i ble presentert i 1993. Modellen markerer også et viktig skifte for BMW over til kompakte og relativt små sportslige sedaner som vi idag kjenner som 3-serien. Apropos små biler... 3200 CS er faktisk ingen liten rakker med en lengde på hele 4850 mm. At bildene lyver er det ingen tvil om... E39 er kun 4775 mm lang. Altså en forskjell på hele 7,5 cm. Jeg hadde imidlertid selvfølgelig ikke sagt nei takk til en prima 3200 CS. Bertone gjorde en meget god jobb og jeg synes ikke at modellen virker direkte gammeldags. Den er ingen veteranbil slik som de beslektede modellene 501/502 (Barockengelen) er det. Jeg er imidlertid usikker på om prisen på knapt en halv million kroner er realistisk. Det finnes svært mye annet fint og gammelt til den prisen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robkill Skrevet Juni 13, 2012 Share Skrevet Juni 13, 2012 Skal si meg enig i prisen, det er mye penger for den type bil slik at man fort finner ting som frister mer. Til tross for det står bilen på ønskelisten min, enda jeg aldri kommer til å eie en. Angående størrelse skal det sies at jeg har blitt hjernevaska med min e23 og e32 på 486cm og 491cm! Blir småtassene på tunet de også Mye pga. deres selskap består av en Starcraft G30 og en Ramcharger. Jeg har forøvrig postet et bilde av en bil på side 3000 i tulletråden som du sikkert har en viss interesse av, hadde vært gøy om du satt inne med litt informasjon du kan dele om den da det jeg har funnet er heller lite Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet Juni 13, 2012 Share Skrevet Juni 13, 2012 Vi elsker jo yellowbirdvideoen fra ringen. Her er en annen mann med baller: http://www.topgear.com/uk/car-news/nurb ... 2011-07-28 Stikkord: Ringen, regn, formula super, og løs rumpe i 90% av svingene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fish Skrevet Juni 13, 2012 Share Skrevet Juni 13, 2012 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juni 13, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 13, 2012 ":1n6nukjd]Vi elsker jo yellowbirdvideoen fra ringen. Her er en annen mann med baller: http://www.topgear.com/uk/car-news/nurb ... 2011-07-28Stikkord: Ringen, regn, formula super, og løs rumpe i 90% av svingene Hehehe... her var det skikkelig mye kult... og bare stikkordene sier jo ganske mye... Først og fremst... når David Coulthard påpeker at han definitivt ikke er en god passasjer forstår jeg godt hva han mener. Det er best å kjøre skikkelige biler selv... Punkt nr. 2... Gud som jeg hater slik masete bakgrunnsmusikk i bilvideoer/filmer... Formelbilen er jo bare genial på ringen. Det går mye fortere enn man umiddelbart tror og forhjulene bare seiler på det våte dekket. Hmmm... sort of oldschool 911 flashback her nå... RUF 911 "Yellowbird" på Nürburgring for de som ikke er kjent med fenomenet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juni 13, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 13, 2012 Fish: Fine bilder og den Mercedesen er vel mest trolig en 300 SEL 6,3... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fish Skrevet Juni 13, 2012 Share Skrevet Juni 13, 2012 Bildene er fra Larvik, Nasjonal Motordag sist helg. Her er en bildeserie fra Østlandsposten; http://www.op.no/bil/article6100148.ece Kos deg... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juni 13, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 13, 2012 Bryan Ferry er en gammel favoritt... http://www.aftenposten.no/kultur/Na-kan ... 9kO_5g2coY Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juni 13, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 13, 2012 Bildene er fra Larvik, Nasjonal Motordag sist helg.Her er en bildeserie fra Østlandsposten; http://www.op.no/bil/article6100148.ece Kos deg... Takk som byr... deilig... mye snadder... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fish Skrevet Juni 13, 2012 Share Skrevet Juni 13, 2012 Fikk nytt bekjentskap i kveld, fikk haik med denne bilen hjem etter ett møte i Granland Motorunion. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå