Gå til innhold

Bimmers sin PORSCHE tråd!

wicky124
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jeg har jo sjuer....den forurenser vel ganske godt...derfor, greit med startstopp greie..sparer bensin :P

Hvor mye sparer du egentlig? Hvor mye blir brukt mer, ved å starte motoren på nytt igjen`? Er vell kunn brukt når du står ved røde lys eller står utenfor en bolig og venter på den du skal hente. I røde lys ser jeg eneste stedet som der det virkelig blir brukt, for alle kan skru av sin motor, når de venter på noen som skal ut av boligen.

Så igjen: hvor mye sparer du på den lile tiden det er rødt lys og hvor mye ekstra bruker du når du skal få igang motoren?

Jeg kan tippe, at du maks sparer 1 liter , 14 kr tanken. si at du har en full tank i uka = 52 fulle tanker = 52 liter spart på et år.... Kan spare mer bare på kjørestilen ... så nei, unødvendig lurefakseri funksjon, bare for å holde the greeenparty happy sier jeg ass!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo sjuer....den forurenser vel ganske godt...derfor, greit med startstopp greie..sparer bensin :P

De såkalte stopp-start-systemene, som flere moderne miljøbiler reklamerer heftig for, sparer nærmest ikke noe drivstoff.

http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel. ... d=10004800

Var en nyerer artikkel om samme emne også for ikke langt tilbake, men finner den ikke. Den konkluderte også med at man sparer ikke noe bensin med det systemet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo dette vi egentlig har tulletråden til, men skitt au... en helt egen Porschetråd er faktisk ikke så dumt når alt kommer til alt... :P

Det er selvfølgelig svært mange Porschemodeller jeg kunne ha tenkt meg utover de fire jeg har hatt, men denne modellen har jeg alltid hatt lyst på... 968 Turbo RS... :)

Porsche_968_Turbo_RS_1993.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Porsche+944+wide+arch.jpg

Come to papa. En av få porscher jeg faktisk kunne ha brukt penger på.

Er sugen på en 944 turbo s :) 247hk og 350nm i følge wiki. Burde gå rimelig greit!

hmm...så 225hk og 450nm i diesel alfa hadde kjørt fletta av denne? :P

Ja... hvis Alfaen klarer 0-100 Km/t på 5,6 sekunder og har en topphastighet på mer enn 265 Km/... ellers ikke. 944 Turbo S er en lett bil... 1225 Kg.

Bilen på bildet ser imidlertid ut som en 944 Turbo Cup av et eller annet slag og den er enda letter... 1180 Kg. I tillegg yter motoren 290 HK ved 6000 rpm og 410 Nm ved 4500 rpm. 0-100 Km/t klarer den på 4,4 sekunder og topphastigheten er 300 Km/t.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Porsche+944+wide+arch.jpg

Come to papa. En av få porscher jeg faktisk kunne ha brukt penger på.

Er sugen på en 944 turbo s :) 247hk og 350nm i følge wiki. Burde gå rimelig greit!

hmm...så 225hk og 450nm i diesel alfa hadde kjørt fletta av denne? :P

Ja... hvis Alfaen klarer 0-100 Km/t på 5,6 sekunder og har en topphastighet på mer enn 265 Km/... ellers ikke. 944 Turbo S er en lett bil... 1225 Kg.

Bilen på bildet ser imidlertid ut som en 944 Turbo Cup av et eller annet slag og den er enda letter... 1180 Kg. I tillegg yter motoren 290 HK ved 6000 rpm og 410 Nm ved 4500 rpm. 0-100 Km/t klarer den på 4,4 sekunder og topphastigheten er 300 Km/t.

Hadde ikke turbo cup enkle modifikasjoner og kun 250hk? Uansett så er nok 944 turbo mye tyngre i virkeligheten, min veier inn på rett over 1300kg, og dette er uten takluke, AC og el seter.

Uansett, her er noen skrytebilder av min:

IMAG0019.jpg

IMAG0103.jpg

IMAG0025.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...