aigin Skrevet August 28, 2011 Share Skrevet August 28, 2011 hei tusen takk for tilbakemeldingene! Har navn og adress men har blitt rådet til å holde meg unna, de er kurdere og etter hva jeg fikk høre er de hevngjerrig og tar ingen sjanser sånn sett.. her er annonsen: http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=29623984 venter på svar fra advokaten så det blir vel en politiannmeldelse vil jeg tro.. er litt parkert egentlig...men ønsker vel mest å stoppe de så ikke fler blir svindlet! Hadde denne bilen stått til salgs for den prisen med riktig km.stand, så ville den blitt solgt innen kort tid uansett.. Jeg hadde forstått deg om du hadde betalt 20.000,- mere.. En sånn bil er verdt ca 80.000,- med 220.000,- på telleren. Så drit i å lag bråk, det er rett og slett ikke verdt det! Bruk heller tid og energi til å sette bilen i stand, du har jo mange tusen å gå på før du er oppe i rett pris.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet August 28, 2011 Share Skrevet August 28, 2011 drit i å lage bråk? fordi du mener at "listepris" er høyere? er dette slik du handler? selger biler med alvorlige feil, noe under det du mener er listepris? slik at kjøper ikke kan si noe på motorhavari fordi du solgte den rett under "listepris"? "mange tusen å gå på før du er opp i rett pris".. har ikke ord for hvor idiotisk det du sier der er. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arimanni Skrevet August 28, 2011 Share Skrevet August 28, 2011 kurdere er ikke farlige...bare patetiske... Pr definisjon er det vel fjell tyrkere Men utruleg kjipt når sånt skjer. Har sjølv vert borti "litt" det samme. Der bunnen falt ut av bilen -.- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frk.stake Skrevet August 28, 2011 Forfatter Share Skrevet August 28, 2011 hei og god søndag:-) Jepp..servicehefte er forfalsket.. Jeg er fult klar over at prisen ikke er så værst uansett om den har gått 80 000 mer enn det er oppgitt.. Jeg har allerede fikset endel ting..kommer til å fikse motorfeilen også... Klart det blir pes, og sikkert masse bortkastet tid..meeen....hvis ingen gjør noe for å stoppe disse, som de sikkert håper på, kan de jo bare fortsette sin svindel.. jeg føler at noen må prøve og denne gangen ble det jeg. Jeg er genuint opptatt av rettferdighet og ærlighet.. Ellers kan jeg jo si at det er fristende å blåse i hele greia..men noe sier meg at jeg skal pese de folka litt om det går:-) I dagens samfunn bruker politi så mye tid på bl.annet husbråk osv at de har liten kapasitet.. så en dokumentar om en som var blitt utsatt for identitets-tyveri...kom ingen vei hos polititet.. de hadde ikke tid til slikt. Privatetterforsker Thune tok saken...fant ut hvem svindleren var, dro til politet med en mappe med alle opplysninger i saken, navn adresse og alt mulig..likevel hadde ikke politiet kapasitet til å gjøre noe..flere mnd senere holdt svindelen på ennå..så her i landet kan man holde på med litt av hvert uten at det skjer en dritt! At det går an..jeg blir helt flau. Heia norge..et drømmested for svindel og bedrag..er vi normenn naive? heidi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aigin Skrevet August 28, 2011 Share Skrevet August 28, 2011 drit i å lage bråk? fordi du mener at "listepris" er høyere? er dette slik du handler? selger biler med alvorlige feil, noe under det du mener er listepris? slik at kjøper ikke kan si noe på motorhavari fordi du solgte den rett under "listepris"? "mange tusen å gå på før du er opp i rett pris".. har ikke ord for hvor idiotisk det du sier der er. Du har dine meninger om dette, jeg har mine. Jeg kommer med gode råd syns jeg, ser at du ikke er enig i det. Problemet hennes er at hun ikke kommer noen vei med det, uansett hvor mange advokater hun velger å bruke. Men i realiteten så har hun selv kjøpt denne bilen, og selv betalt for den; og demed også ansvarlig for egne handlinger. Det er ingen som gir fra seg en bil langt under markedsverdien, uten at det er et eller annet tull som ligger under og forsøkes skjult til salget er gjennomføt! Såpass syns jeg man bør kunne forlange av folk å forstår, spesiellt når selgeren knapt nok forstår norsk!? Hun ble mest sansynlig så fokusert av å gjøre et røverkjøp, at det rett og slett var om å gjøre å få skrevet under kontrakten før noen andre gjorde det. Og da gjør man et "røverkjøp" ... Men spør hun meg, så har hun ikke gjort et så dårlig kjøp, faktisk så får hun bestått av meg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aigin Skrevet August 28, 2011 Share Skrevet August 28, 2011 Hei Heidi. Din bil lagrer km.stnd på 3 steder. EWS, LCM og IKE . Syns du skal få tak i de rette folkene og sette km tilbake til det den faktisk har gått. Mest sansynlig så har de ikke fått satt tilbake km i EWS (krever litt mee kunskaper), så der vil du antagelig finne riktig km. Kanskje noen her på forumet kan hjelpe deg med det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stian1990_2 Skrevet August 28, 2011 Share Skrevet August 28, 2011 Det kan jo diskuteres litt om hun har gjort et dårlig kjøp eller ikke, dog synes jeg ikke det skal være poenget i denne saken. Poenget er at folkene solgte uærlig, med justert km stand og ikke fortalt om feil og mangler. Dette har dem faktisk plikt til å gjøre, og med forrige eier før dem på sitt lag kan dem bevise at dem også viste om km justeringer. Hun har helt klart en sterk sak her til å heve kjøpet eller få penger igjen godt kjøp eller ei. Jeg synes hun gjør det eneste rette, og gjøre en innsats for å stoppe henne, selv om hun sikkert kunne fiksa bilen og fått den til "listepris". Hun gjør det eneste etiske riktige, og prøve og stoppe folk som ikke fulger loven og ta saken i egene hender. Det er slike folk som henne som gjør landet så godt og bo i! Lykke til videre i saken! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frk.stake Skrevet August 28, 2011 Forfatter Share Skrevet August 28, 2011 drit i å lage bråk? fordi du mener at "listepris" er høyere? er dette slik du handler? selger biler med alvorlige feil, noe under det du mener er listepris? slik at kjøper ikke kan si noe på motorhavari fordi du solgte den rett under "listepris"? "mange tusen å gå på før du er opp i rett pris".. har ikke ord for hvor idiotisk det du sier der er. Du har dine meninger om dette, jeg har mine. Jeg kommer med gode råd syns jeg, ser at du ikke er enig i det. Problemet hennes er at hun ikke kommer noen vei med det, uansett hvor mange advokater hun velger å bruke. Men i realiteten så har hun selv kjøpt denne bilen, og selv betalt for den; og demed også ansvarlig for egne handlinger. Det er ingen som gir fra seg en bil langt under markedsverdien, uten at det er et eller annet tull som ligger under og forsøkes skjult til salget er gjennomføt! Såpass syns jeg man bør kunne forlange av folk å forstår, spesiellt når selgeren knapt nok forstår norsk!? Hun ble mest sansynlig så fokusert av å gjøre et røverkjøp, at det rett og slett var om å gjøre å få skrevet under kontrakten før noen andre gjorde det. Og da gjør man et "røverkjøp" ... Men spør hun meg, så har hun ikke gjort et så dårlig kjøp, faktisk så får hun bestått av meg Enig i den..du vet, når man tror at man gjør ett kupp... på toppen så ringte tlf hans i ett sett fra folk som ville kjøpe bilen usett..ble skikkelig stresset av den biten.. han pratet og hostet..pratet og hostet..ikke veit jeg men jeg tenkte; hmm kokain-hoste mon tro.. På toppen bablet han i ett sett om hvor bra det var med dagens system om akkurat det å skru km standen tilbake.. for det var jo nettopp derfor jeg ville ha bilen..kort km.stand. Føler meg egentlig litt dum at alarmklokkene ikke ringte..men det er lett å se etterpå eller hva:-) Uansett...bilen er god å kjøre, de har rappet cd-veksleren og annet men det så jeg ikke før jeg kom hjem..alt var der når jeg så på den. Hallo..jeg tenkte ikke på å sjekke sånt da jeg hentet den.. også de slitne dekka..bare å kaste! forbanne drittsekker uten ære..og nettopp det sa han også om oss; nordmenn har ingen ære slik vi har; skulle gjerne stappa noe i kjeften på han så han aldri fikk sagt noe mer! Jeg har en tendens til å tro på folk..men brent barn lukter som kjent vondt og jeg har lært en lekse.. vel vel..da skal jeg ut å sjekke ut om toppen er gåen eller ikke... jeg er like blid..heldigvis så er det bare en bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet August 28, 2011 Share Skrevet August 28, 2011 aigin, er du helt på bærtur? hvis en bil selges noen tusenlapper under "listepris" på finn, så skal man forvente dokumentforfalskning, motorhavari, og gjennomført svindel? kjære vene... ansvar for egne handlinger ved bruktbilkjøp er noe jeg står helt inne for, og er lei folk som klager på ellers lite vesentlige feil mtp alder og pris. Dette er en helt annen sak, og din holdninger er intet annet enn forkastelige. Om nordmenn er naive? ja. Vi er ikke vant til at det er lov å lyve alt en bare orker for å lure andre mennesker. edit: uheldig frøken før meg Det er helt riktig at du nok kan lære noe om slike situasjoner. Men det gjør ikke dette noe mer greit. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gallay Skrevet August 28, 2011 Share Skrevet August 28, 2011 HAr hørt om mange som driver på med dette. Særlig må man legge merke til auksjoner som selger bilene til godt under halvpris av listeprisen på finn. Det er alt for mange både nordmenn og utlendinger som drar til nærmeste polakker ell. lignende for å nedjustere km-standen, da fikser de billig rust og blaa bla bla, og vuala bilen er rustfritt(?). Og folk faktisk kjøper disse bilene, men blir de lei seg etter motor har havarert, siden det er ingen garanti på dem. Selv har jeg kjøpt bilen av et firma, men likevel hadde bilen min et par feil, meeeeen firmaet skal ordne opp de delene som skal byttes og jeg er stor fornøyd.! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aigin Skrevet August 28, 2011 Share Skrevet August 28, 2011 aigin, er du helt på bærtur? . ikke nå, men har vært på flere turer er mye bær i år! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet August 28, 2011 Share Skrevet August 28, 2011 Denne type svindel er som nevnt ganske vanlig på østlandet - og da spesielt på MB og BMW. "Problemet" som sørger for at dette er gunstig er jo at nordmenn fokuserer mer på kmstand enn tilstand på bruktbil. Så lenge folk er livredde for å kjøpe biler som har gått 220k km vil denne svindelen fortsette - det har jo vært vanlig i 30 år. Før var det tyskere og norske bruktbilimportører som gjorde det - nå har problemet flyttet seg mere over på innvandrere som kjøper opp billige norske biler fra private og auksjoner (de som sitter og lurker på finn og autodb heeele dagen for å være førstemann til mølla). De tilpasser seg jo markedet: BMWene blir ofte jazzet opp med felger/senk og ny lakk, mens brukte MBer (som regel gamle taxier som har "mistet" 400k km) ser som regel helt originale ut. Også må vi jo ikke glemme alle E30ene (som blir kjørt/eid utelukkende av nordmenn) som bare har gått 170-220k (dette har jo vært standard kmstand i over ti år)... Ser det samme blant Porsche 911ere og. På 90-tallet var det mange nye 964 som ble kjørt langt hvert år, og gjerne hadde gått 150k km etter 5-6 år. I dag finner man nesten ingen 911ere med kmstand over 250k - hvor er alle de som hadde gått 150-230k for 10-15 år siden?? Poenget er: drit i oppgitt kmstand, og vurder bruktbiler og dens eier etter magefølelsen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet August 28, 2011 Share Skrevet August 28, 2011 Helt enig med Werther her. Nordmenn er ganske inndoktrinert med at km stand betyr så mye, hvilket det ikke gjør. Men det er et "fastpunkt" for folk som ikke har greie på bil, i motsetning til å bruker ører,nese, ryggrad for å vurdere bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet August 28, 2011 Share Skrevet August 28, 2011 Poenget er: drit i oppgitt kmstand, og vurder bruktbiler og dens eier etter magefølelsen. +1 .... Vel talt... og jeg er mer enn 100% enig... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet August 29, 2011 Share Skrevet August 29, 2011 enig selv as... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå