Gå til innhold

VW Passat 2.0TDI 2006modell med dsg kasse, erfaringer?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg vet dette er et BMW forum ja, men tenkte nå likevell jeg skulle høre med dere her siden jeg regner med dere hår prøvd andre biler også.

Jeg sitter og ser på en potensiell bil, en Passat 2006 modell meg DSG-automatkasse med 130k på telleren. Er det noen som har erfaringer med denne bilen? God og kjøre, driftskonstnader, giring ol.?

Takker så mye for svar! :-D

Skrevet

Etter min mening, så er passat ikke verdt de pengene den koster. Broren til kona mi var taxisjåfør hos et firma som hadde flere passat'er og noen avensis. Passaten måte inn til verkstedet nesten vær mnd. Det endte slik at firmaet gikk konkurs og han mista jobben. Ellers har jeg hørt ganske mye bra og dritt om den modellen, men personlig ville jeg aldri kjøpt meg en passat. Heller mercedes da :D

Skrevet

Bilen veit eg ikkje noko om men har aldri hørt noko drit om dsg-kassa til vw. Har faktisk det sjøl i touranen og eg er knallfornøyd med både bilen og kassa. Er ikkje mange bilene som klarer o-100 raskere med automat enn manuell. Men det gjør dsg'en. Girer utruleg kjapt og merker ikkje girskifta.

Skrevet

Mange moderne diesler greier 0-100 fortere med automat enn manuell, slipper turbolag mellom girene.

DSG kassa er jo notorisk kjent for å gå i biter, no offence Forbiss, og mange er nok heldige med dem. Men den er virkelig kjent for å havarere vel ofte.

Skrevet

Er nok en OK familiebil, men jeg har også hørt at passat med dsg girkasse er OFTE hos verkstedet. Hadde en kompis som var MP og de hadde passat som militærpoliti-bil og den ble ødelagt hele tiden, de ble fortalt at volvo v70 var foretrukket av Politiet, og IKKE passat. :)

Skrevet

Mye mulig den er kjent for å havarere ofte. Men har faktisk aldri hørt om havarerte dsg'er her i området. Men eg veit at automatkassa som var før dsg'en var veldig svak.

Skrevet

jeg hadde og styrt unna vw. vi har 20 transportere på jobben. det er alltid noe tull med disse. clutcher ryker, følere ryker, girkasse (manuell) har det faktisk vært ett par av osv osv. skal sies at dette er firmabiler, men de er jo ikke så gamle og er ikke kjørt langt.

dessuten synes jeg at firesylindret vw tdi har den værste diesellyden ever :S gruusom gange på de. endel bedre på 5`erene men

ville heller lagt til å kjøpt ei merce eller bmw jeg da men.

Skrevet

jeg prater om dsg og ikke auto bare så det er klart. Jeg vet at flere har hatt dem relativt problemfritt, men så er det også flere av dem som har havarert før 40 k.... sinnsykt..

Skrevet

Har skiftet print plate på flere dsg girkasser og sensorer. dem er ikke akkurat problem fri.

Diesel motor:

- Motor olje i drivstoffet og diesel i motoroljen kommer av høytryk pumpe mot kammen

- Fødepumpe i tanken

- Pumpe dyse som kurtslutter til jord

- Turbo trykk regulering på turboen bruker å heng som gjør at man får ufrivillig høy trykk og motoren går i nødmodus

Med manuel gir.

- Sving hjul og clutch

Ellers på passat er det rust ved tanken på punk sveisene. Men det får man på garanti ;)

Fri hjulet på dynamoen låser seg

Ellers er det forskjelige andre ting også.

Jeg ville holdt meg unna dem som holder på å kjør bilene sinne på long-life service på 30.000km eller 2år

En rein fram hjuldrift passat er ikke særlig mye kjøre komfort.

må ha en 4motion for å få bort nykking i rattet under aks og vinter føre

det er no min erfaring

Skrevet

Er også nokså vanlig at de begynner å ruste i dører, bagasjeluke (spes stv), skjermer.

Og engentlig hvor som helst på flater "støv" i grunningen som ender opp som små rustblærer hvor som helst på bilen. Vanskelig å se men veldig vanlig på vag i den årsklassen.

Skrevet
jeg prater om dsg og ikke auto bare så det er klart. Jeg vet at flere har hatt dem relativt problemfritt, men så er det også flere av dem som har havarert før 40 k.... sinnsykt..

Dette kan jeg også bekrefte. Flere av fetterne mine har kjøpt vw modeller med dsg kassene. Mellom 30k og 40k har kassene røket på alle utenom en. Den ene fikk "kun" forstillingsproblemer.

  • 1 month later...
Skrevet

Ja, for bmw e39 ruster IKKE ??? :lol: Haha, passat er jo galvanisert i det minste.. Har kjøpt en e39 nå,usett, da jeg tenkte at bmw stod for kvalitet og jeg stolte på selgeren. Men fy fa.. hvor rusten den er.. Fals på alle dører, panser, og bakluken er ikke verdt og nevne en gang.. rart den er tett... Blir nok ikke flere bmwer på meg gitt, om ikke jeg får råd til en nyere, som har mange år igjenn av rustgarantien.. Sikkert samme kvaliteten på karosseriet som en eldre fiat.... Har hatt 2 golfer og 2 passater.. aldri nue rust og minimalt med annet tull. Angrer nå på at jeg tok kjangsen på å prøve bmw.. Eneste positive er utseende og comforten og sekserlyden, der er bmw uslåelige.. Men RUST!?? FYSSJA!!

Skrevet

Såklart ruster e39ene også, akkurat som alle andre biler.

Har noen svake punkter som f.eks under kitt i alle løse paneler.

Vent til dagens passater er like gamle så skal du få se rust :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...