Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Jeg ville bare lat den stå i D! Det er også litt samme spørsmålet med manuell, skal du holde klutsjen inne eller sett den i fri! Jeg holder heller klutsjen inne selv om mange mener det sliter ekstra

Skal man tenke sånn så må man nesten bare la bilen stå, man kan ikke bremse, bruke lysa, kjøre om vintern eller sitte i setene. Alt slites på en bil.

motsier ikke du deg veldig her når du skulle kjøpe vinterbil?

  • Svar 71
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Fra mitt synspunkt så lønnes det å la den stå i D. Bare dumt å sette den i N. Drømmer du deg bort litt, så kan det skje at du har det for travelt med å kjøre at du gir gass før kassa faktisk går i gir..

Skrevet
Fra mitt synspunkt så lønnes det å la den stå i D. Bare dumt å sette den i N. Drømmer du deg bort litt, så kan det skje at du har det for travelt med å kjøre at du gir gass før kassa faktisk går i gir..

Den problemstillinga der har jeg klart å unngå, men så passer jeg på at converteren tar tak før jeg setter i gang.

Skrevet
Fra mitt synspunkt så lønnes det å la den stå i D. Bare dumt å sette den i N. Drømmer du deg bort litt, så kan det skje at du har det for travelt med å kjøre at du gir gass før kassa faktisk går i gir..

Den problemstillinga der har jeg klart å unngå, men så passer jeg på at converteren tar tak før jeg setter i gang.

vel.. egentlig unødvendig og uforståelig å sette den i N i et lyskryss :rompe:

Skrevet

motsier ikke du deg veldig her når du skulle kjøpe vinterbil?

Jeg har da aldri sagt at jeg skal kjøpe vinterbil, men det hadde ikke vært meg i mot å spare E90en for vinterns slitasje. Vanlig bruksslitasje som det er snakk om her, kommer man ikke unna uansett! Så fremt man ikke bruker bilen i det hele tatt sommer som vinter, men da kan man jo spørre seg selv hva vitsen er med å ha bil!

Men hva har dette med denne tråden å gjøre?

Skrevet
Fra mitt synspunkt så lønnes det å la den stå i D. Bare dumt å sette den i N. Drømmer du deg bort litt, så kan det skje at du har det for travelt med å kjøre at du gir gass før kassa faktisk går i gir..

Den problemstillinga der har jeg klart å unngå, men så passer jeg på at converteren tar tak før jeg setter i gang.

vel.. egentlig unødvendig og uforståelig å sette den i N i et lyskryss :rompe:

Som jeg nevnte tidligere, jeg synes det er mer behagelig med en bil som "står av seg selv" enn en som vil dra seg fremover :wink:

At det unødvendig og uforståelig for deg kan så være...

Skrevet

De har jo laget automat av en enkel grunn - røre spaken minst mulig. Rimelig logisk at det ikke skader kassa. Isåfall, om det skulle skade kassa, så er det tilnærmet minimalt eller ingenting.

Skrevet

Jeg er også av den typen som synes det er koslig å sette på brekk og gir i neutral når jeg skal feks. bare ut av bilen og sette meg inn igjen like etterpå.. Litt uvisst hvorfor :P

BMW er nok ikke de verste bilene med tanke på at de drar, men Mercedes derimot, disse drar noe vannvittig med giret innkoblet. Liker å bare sette i neutral og sette den i drive når det blir grønt og sige framover til kassa har satt seg skikkelig i gir :)

Skrevet
Bruker og ha den i D + holder den på bremsa og gir litt gass så jeg får en lynrask start!

Sånn man bør gjøre i ett par tre minutter før en kjører avgårde ved 20- også. Mye fortere driftsvarm bil og kasse.

Liker jo ikke kalde oljer og sånt. :lol:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...