Gå til innhold

e36 første bil tips??

Halvor_nor
 Share

Anbefalte innlegg

Det er umulig å si hva som er mest solid av M42. M43, M50 og M52. Alle er gode og solide motorer. (Bare styr unna M40).

Det som er sikkert er at det er størst sjanse for å finne en fin E36 blant 316i og 318i. 99% av alle 318is, 320i og 325i er ihjelkjørt, ihjelskrudd og kjørt herfra til Pluto. I tillegg er de sannsynligvis overpriset. Prøv å finne en facelift, da interiøret ser ut til å ha bedre kvalitet der. Kanskje du finner en sjelden 323i også. Den bruker ikke mer bensin enn 320i men går klart bedre.

Utover generel mishandling og mangel på vedlikehold, er rust E36 sin verste fiende. Dører, kanaler, hjulbuer, panser, bagasjelokk.

PS: 318is går IKKE bedre enn 320i dersom begge er i bra stand. De er så og si like i ytelse. Jeg er gammel nok til å ha kjørt disse mens de ennå var rimelig nye, og i bra stand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder E36... glem type motor. Det viktigste er at bilen er nogenlunde godt vedlikehold og uten alvorlig rust. Som alltid bør man kikke etter en mest mulig ny modell. Mitt tips i denne sammenhengen er compactmodellen med liten motor. Disse ble produsert helt frem tom. 2000 og har alltid vært lite populære blandt yngre sjåfører. Dette er bra med tanke på generelt vedlikehold og fravær av stereonisser etc. som har voldtatt bilens elektriske anlegg. Det skader heller ikke at hjullagere etc. er hele fordi compactene som regel har kjørt med standarddimensjonene når det gjelder felger/dekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med 30 000 i banken, ville jeg gått for en E34 fremfor E36.

520 automat går rundt på ca 0,9 på literen og det er enkle biler å både skru og fikse på.

Var førstebilen min og likte den veldig godt. God komfort og godt med plass og.

Bruktmarkedet flommer over av deler som også kan være greit å ha i bakhodet.

Ta i det minste en kjøretur :)

Kaffebordet du har rundt girspaken kommer som en bonus ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med 30 000 i banken, ville jeg gått for en E34 fremfor E36.

520 automat går rundt på ca 0,9 på literen og det er enkle biler å både skru og fikse på.

Var førstebilen min og likte den veldig godt. God komfort og godt med plass og.

Bruktmarkedet flommer over av deler som også kan være greit å ha i bakhodet.

Ta i det minste en kjøretur :)

Kaffebordet du har rundt girspaken kommer som en bonus ;)

+1

Har akkurat kjøpt meg 520i Touring som bruksbil. Jeg har ikke hatt den ei uke en gang og jeg er nesten mere glad i den enn e36en nå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...