ogee1 Skrevet Mars 17, 2015 Forfatter Share Skrevet Mars 17, 2015 (endret) Lenge siden jeg har kommet med oppdateringer her. Det har forsåvidt ikke skjedd allverdens, men noe har i alle fall skjedd: Solgt senkesettet (syntes ikke bilen var noe god å kjøre med spacere foran, så det blir heller senkefjærer hvis det blir noe senk i det hele tatt.) Montert original BMW solskjerming på siderutene bak. Oppdatert software i alle moduler i bilen Byttet CCC etter at den første begynte å resette seg når den ble varm Byttet til CIC-kontroller ("joystick") Byttet hovedtermostat og EGR-termostat og gjort rent EGR-ventilen Kjøpt inn UltraGauge OBD-display, slik at jeg får opp "live" kjølevannstemperatur og ladespenning Kjøpt brukte style 269P felger Sistnevnte felger kom med halvslitte framdekk og utslitte bakdekk, så jeg bestemte meg for å kjøpe nye dekk rundt om. Dimensjon på felgene er 7.5J18 ET49 og 8.5J18 ET52. Original dekkdimensjon er 215/40-18 og 245/35-18. Etter litt fundering endte jeg opp med å bestille 225/40-18 og 255/35-18, Fulda SportControl. Bakdekkene kom først, og de ble umiddelbart lagt på felgene. Hjulene ble prøvemontert i dag og det ser ut som de fyller hjulbuene bra. Nesten eksakt samme klaring som jeg hadde med style 208M i 8-tom bak med 225/40-18 og 10mm spacer. Det vil si at det subber litegrann i innerskjermen med last i bilen. Jeg har fortsatt ikke bestemt meg om jeg liker 269P eller 208M best. 208M har jo "alle", men det er søkkande fine felger. 269P er på en måte ikke like fine, men de har et tøft racingstuk. Her er et bilde av 269P. Hva synes dere? Endret Mars 17, 2015 av ogee1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Mars 19, 2015 Share Skrevet Mars 19, 2015 Jeg vil anbefale H&R sine senkefjærer. God kvalitet og lite "tull" Ang. felgene er jeg helt enig i at 208-felgene er veldig pene felger, men de er som du sier ganske vanlige. Jeg hadde nok valgt å benytte 269-felgene, men hatt 208-felgene i bakhånd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ogee1 Skrevet Mars 19, 2015 Forfatter Share Skrevet Mars 19, 2015 (endret) Etter et par dager liker jeg de nye felgene bedre og bedre. Jeg kommer nok til å selge 208-felgene hvis jeg får en grei pris. Har lett for å samle seg altfor mye rart i garasjen. ☺ H&R spacerne og boltene jeg har virker veldig forseggjort, så H&R er nok et av alternativene når jeg begynner å se etter senk igjen. Går det an å bare bytte fjærer foran, eller må jeg ta bak også? Er egentlig ganske fornøyd med høyden bak. Endret Mars 19, 2015 av ogee1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Mars 19, 2015 Share Skrevet Mars 19, 2015 Ja jeg kjenner til det. Jeg kjørte en stund med senk kun foran, da den ene fjæren knakk og det hastet plutselig litt fint. Var ingen problem det. Tror også det ligger noen bilder i tråden min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmer fan Skrevet Mars 27, 2015 Share Skrevet Mars 27, 2015 Følger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ogee1 Skrevet Mars 28, 2015 Forfatter Share Skrevet Mars 28, 2015 Har ikke fått på framhjula ennå, så det har vært litt utfordrende i snøværet. Jeg prøvde en liten tur på snø på torsdag morgen, men med vinterdekk foran og sommerdekk bak (og konstant hjulspinn) ga til slutt elektronikken opp og koblet ut både DSC og ABS. Da fant jeg ut at det var lurt å sette bilen i garasjen til snøværet var over. Bakhjula ser utrolig flotte ut på bilen, så jeg gleder meg til å få på framhjula også. Mens jeg venter kikker jeg på dette bildet av en E87 i samme farge som min. kortsluttning reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freakshow Skrevet Mars 29, 2015 Share Skrevet Mars 29, 2015 pen bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ogee1 Skrevet April 4, 2015 Forfatter Share Skrevet April 4, 2015 Mangler fortsatt nye framdekk, men jeg klarte ikke vente lenger, så jeg monterte framhjula med de gamle dekkene på. Har ikke fått tid til å vaske og ordne skikkelig, så her er bare et veldig kjapt bilde som viser hvordan hjulene tar seg ut på min bil. Bedre bilder kommer når de nye dekkene er på plass. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreaskarm Skrevet April 5, 2015 Share Skrevet April 5, 2015 Flott bil og fine felger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwgreg90 Skrevet April 5, 2015 Share Skrevet April 5, 2015 Syns det såg veldig bra ut:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ogee1 Skrevet April 5, 2015 Forfatter Share Skrevet April 5, 2015 Syns det såg veldig bra ut:)☺Jeg liker disse felgene bedre og bedre for hver dag. Ser nesten ut som 19-tommere, men uten den dårlige kjørekomforten. Uvanlige, men fortsatt med originallooken jeg liker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwgreg90 Skrevet April 5, 2015 Share Skrevet April 5, 2015 Bra du er fornøyd! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ogee1 Skrevet April 5, 2015 Forfatter Share Skrevet April 5, 2015 Bra du er fornøyd!Lover godt dette! Har litt risting i framhjula, men det regner jeg med forsvinner med nye dekk og avbalansering. Regner med at du fikk pengene dine siden jeg ikke hørte noe mer. ☺ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ogee1 Skrevet April 5, 2015 Forfatter Share Skrevet April 5, 2015 (endret) Med så fine felger bør jeg vel få på litt mer senk også. Tror at H&R med 45/25 kan se bra ut uten at det blir for lavt til daglig bruk. (Jeg har allerede 15mm senk foran og bak, så det blir ca. 30/10 i forhold til på bildet.) Endret April 5, 2015 av ogee1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwgreg90 Skrevet April 5, 2015 Share Skrevet April 5, 2015 Fekk pengene, glemte å svare bare:) senk gjør seg alltid:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå