Motzky Skrevet September 22, 2011 Skrevet September 22, 2011 Siden jeg nettopp kjøpte meg min første bil (E46 touring facelift), eller egentlig min andre, (men har ennå ikke kjørt opp ), så tenkte jeg å få samlet alt innen E46 sedan/touring... Slik får også jeg, som er ny på forumet, lett tilgang til tips og anbefalinger, noe jeg mener og tror er mye bedre enn å sitte å bla side for side på forumet for å finne noe som angår E46
Myrvangen Skrevet September 23, 2011 Skrevet September 23, 2011 På min E46(coupè) har jeg fått en skade som kalles subframe disaster som så vidt jeg har forstått gjelder en produskjonsfeil fra 99' -00' (?). vet ikke nøyaktig hva som har skjedd men det koster iallefall 60.000kr å reparere Det var 10 års garanti på dette men min bil er da 11år i år
Reef89 Skrevet September 23, 2011 Skrevet September 23, 2011 Her er endel DIY som har kommet gjennom årene. viewtopic.php?f=9&t=154556
bricks Skrevet September 23, 2011 Skrevet September 23, 2011 På min E46(coupè) har jeg fått en skade som kalles subframe disaster som så vidt jeg har forstått gjelder en produskjonsfeil fra 99' -00' (?). vet ikke nøyaktig hva som har skjedd men det koster iallefall 60.000kr å reparere Det var 10 års garanti på dette men min bil er da 11år i år Hva gjør man i ett sånt tilfelle?Utenom å ta til tårene...
Myrvangen Skrevet September 23, 2011 Skrevet September 23, 2011 På min E46(coupè) har jeg fått en skade som kalles subframe disaster som så vidt jeg har forstått gjelder en produskjonsfeil fra 99' -00' (?). vet ikke nøyaktig hva som har skjedd men det koster iallefall 60.000kr å reparere Det var 10 års garanti på dette men min bil er da 11år i år Hva gjør man i ett sånt tilfelle?Utenom å ta til tårene... Nei, i et sånt tilfelle får man mest lyst til å gråte en skvett ja. så får man vurdere om det er en kostnad som er verdt det. i mitt tilfelle har jeg valgt å reparere fordi BMW har gått med på å dekke det meste av skaden hadde ikke hatt mulighet til å betale full pris på lærlinglønna mi så da hadde det vel endt i salg tenker jeg :/
Henrik K Skrevet September 23, 2011 Skrevet September 23, 2011 På min E46(coupè) har jeg fått en skade som kalles subframe disaster som så vidt jeg har forstått gjelder en produskjonsfeil fra 99' -00' (?). vet ikke nøyaktig hva som har skjedd men det koster iallefall 60.000kr å reparere Det var 10 års garanti på dette men min bil er da 11år i år Hva gjør man i ett sånt tilfelle?Utenom å ta til tårene... Nei, i et sånt tilfelle får man mest lyst til å gråte en skvett ja. så får man vurdere om det er en kostnad som er verdt det. i mitt tilfelle har jeg valgt å reparere fordi BMW har gått med på å dekke det meste av skaden hadde ikke hatt mulighet til å betale full pris på lærlinglønna mi så da hadde det vel endt i salg tenker jeg :/ Hvor mye av kostnaden dekker BMW, og hvor i BMW-systemet har du fått gjennom dette? Hilsen en som betalte for dette selv i fjor... Send gjerne en PM hvis du foretrekker det
Aroid Skrevet September 23, 2011 Skrevet September 23, 2011 På min E46(coupè) har jeg fått en skade som kalles subframe disaster som så vidt jeg har forstått gjelder en produskjonsfeil fra 99' -00' (?). vet ikke nøyaktig hva som har skjedd men det koster iallefall 60.000kr å reparere Det var 10 års garanti på dette men min bil er da 11år i år denne feilen hadde alle pre-face av e46. Denne skaden dekker bmw uansett årsmodell og km. Ring bmw norge. Denne feilen er mest utbred på 320-328
rekorden Skrevet September 23, 2011 Skrevet September 23, 2011 Etter at bilen er blitt 10 år gammel reparerer de dette ikke gratis lenger. Samme skjedde broren til min samboer. Bilen hans var akkurat blitt 11 år gammel da dette ble oppdaget og han fikk ikke tatt det som garanti.
Motzky Skrevet September 27, 2011 Forfatter Skrevet September 27, 2011 Vurderer å sote rutene på min mørkegråe e46 touring... Er det noen her på forumet som har noen erfaring om hvor mange prosent som passer best?
Henrik K Skrevet September 28, 2011 Skrevet September 28, 2011 Gulvet revner der bæreramma (med foringer) til traversen er festet til gulvet i karroseriet. Er visstnok vanlig at skaden først oppstår ved bakre venstre feste. Er vel en kombinasjon av for tynt gods i gulvet der foringen er festet og en mulig feil ved sveising av det ene festet under produksjonen. Dette gir et tretthetsbrudd. Sterke scener... http://video.google.com/videoplay?docid=8362789948066992482
Henrik K Skrevet September 28, 2011 Skrevet September 28, 2011 Og det er vel forøvrig E36 og tidlige modeller av E46 som i hovedsak er rammet av dette.
Motzky Skrevet Oktober 2, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 2, 2011 Er det noen hær som har byttet ut orginal-spilleren til dynavin-spiller, og satt AC ned ett hakk? isåfall, har dere beskrivelse med bilder, slik at jeg ikke ødelegger noe eller driter meg ut mens jeg holder på ? Mvh
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå