Gå til innhold

Bmw e90 2l 177 HK Diesel, erfaringer?

sladjan
 Share

Anbefalte innlegg

Har kjørt 93 mil i dag, med en 07 318 D med hel tykk taxi skin seter, og var ikke ute av bilen mange ganger.

E36 suger å kjøre i forhold til E46, og E46 er langt bak E90er.

Så skjønner ikke hvordan du kan finne disse påstandene du mener. Men så er smaken som baken, men komfort er jo ikke det da :shock:

Kjøredynamisk og komfortmessig er det større forskjell på E90 og E46 enn det er mellom E46 og E36. E46 oppleves mer som en videreutvikling av E36 der E90 oppleves som en helt ny bilmodell i forhold til E46.

Det kan virke som om BMW følger en slags parvis generasjonsutvikling når det gjelder 3-serien... E21/E30, E36/E46, E90/F30. Hvorvidt F30 kommer til å oppleves som en videreutvikling av E90 fremfor en helt ny bilmodell gjenstår å se, men jeg tror det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ses enkelt på opphengsgeometrien, hvor modellene du nevner er så og si like (e36/46 f.eks). e28/e34 deler mye (sammen med e32), e39 og e60 er samme grunndesign. osv.

Dette er grunnen til at det er et større sprang rent kjøredynamisk som du sier mellom visse modeller enn andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ses enkelt på opphengsgeometrien, hvor modellene du nevner er så og si like (e36/46 f.eks). e28/e34 deler mye (sammen med e32), e39 og e60 er samme grunndesign. osv.

Dette er grunnen til at det er et større sprang rent kjøredynamisk som du sier mellom visse modeller enn andre.

Jeg er klar over fenomenet, men hvis BMW har denne strategien pga. bedriftsøkonomiske prinsipper så vet vi i det minste hva vi kan forholde oss til. F30 blir en vesentlig mer gjennomført konstruksjon enn E90, slik E46 er mer gjennomført enn E36. Har man bilene lenge er det med andre ord ved siste del av genereasjonsleddene (E30/E46/F30) man skal kjenne sin besøkelsestid.

Som du påpeker er det også andre nære slektskaper i BMW historien. E12 og E28 er velkjent, men også E24 er basert på de samme modellene. Mindre kjent er det at f.eks E85 Z4 er basert på E46 og at E63 (6-serien) er basert på E60. E53 X5 deler mange komponenter med E39, men også Range Rover fom. 2002. Rover 75 er i praksis en E39 og kom sogar også med bakhjulstrekk... osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er klar over de bmwene du nevner der (og da også morsomt å nevne x3 som i praksis er en heva e46 med annen forstilling), men rover 75 var jeg ikke klar over at kom med bakjulstrekk, eller at det for den saks skyld så ut som en e39 under, men så har jeg aldri vært borti disse heller. Litt mer infor for morro skyld?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin bil du har sladjan... men E9x knuser E36 på alle områder. Ikke så mye mer å si om det. Når det gjelder dieselmotoren kan jeg være enig at det ikke er helt det samme som M52B28, og fort kan føles litt tamt. Men som nevnt tidligere må den kjøres annerledes. Min 1'r med manuell har vært hos ESS og skal på papiret være raskere enn min gamle Z3 Coupè, som igjen er raskere enn 328. Det føles ikke sånn ut, pga kraftleveringen, men det stemmer nok bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4,6 liters V8, kjent fra Ford Mustang.

Et ikke helt uvesentlig poeng er at 75 kom med RWD først etter at BMW var ute av bildet eiermessig. ;)

Absolutt, men iom. at Rover 75 har et E39 chassis har den også hatt en kardangtunnel hele tiden. Snakk om uforløst potensiale 95% av tiden modellen var på markedet. Som jeg nevner i min egen tråd (se signaturen) var Roverprosjektet ganske sikkert ment som et ledd i en diversifisering av selve BMW produktet. Ikke ulikt Audi/VW/Skoda/Seat konstellasjonen under VAG paraplyen idag. Hva som gikk galt med Bernd Pischetsrieders strategi er uvisst. Rover ble iallefall solgt og BMW har ennå ikke løst den grunnleggende utfordringen med å vokse i de interessante markedene. Nisjeprodukter som f.eks X6 og 5-serien GT gir ikke til salt på maten i München.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin bil du har sladjan... men E9x knuser E36 på alle områder. Ikke så mye mer å si om det. Når det gjelder dieselmotoren kan jeg være enig at det ikke er helt det samme som M52B28, og fort kan føles litt tamt. Men som nevnt tidligere må den kjøres annerledes. Min 1'r med manuell har vært hos ESS og skal på papiret være raskere enn min gamle Z3 Coupè, som igjen er raskere enn 328. Det føles ikke sånn ut, pga kraftleveringen, men det stemmer nok bra.

Godt mulig. Jeg skal ta og prøve en med automat kasse. Vil tro at automaten utnyte kreftene fra motoren litt bedre enn mej som er vant å ha effekta mot toppen i stedet for midt på registeret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt mulig. Jeg skal ta og prøve en med automat kasse. Vil tro at automaten utnyte kreftene fra motoren litt bedre enn mej som er vant å ha effekta mot toppen i stedet for midt på registeret.

Jeg har en bmw e92 320d 177hk med full m-pakke++

denne motoren her går jo godt,den drar fint hele registeret og kutter ikke slik som mye andre biler gjør.min er vertfall ganske frisk. drar jo godt fra 1800 og opp

satt også på med en chippet 177hk motor,dæven der var det kraftig drag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...