Gå til innhold

BMW 320 DAT E46 er M-tech/sport

Anbefalte innlegg

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet

chrissstian; sorry så ikke at det stod 02 på bilen hans.

De aller fleste er enige om at en "m tech/sport" bil er en som har "m-pakke" i utstyrslista, det vil da si at den har alt som finnes av m-utstyr å få på bilen fra bmw. Dersom dette ikke står er det som de andre sier, en vanlig bil + sportsunderstell og stoler, ikke en m tech minus fangere, tak osv.

Skrevet

M-package 2 består av sportsunderstell, m-ratt, m-lister, andre fangere, annen gearkule og små detaljer, mulig svart tak også, men alt dette vil stå i tillegg som egne punkter på utstyrlisten. Som awt sier, liste over alt bilen hadde av utstyr da den rullet ut av fabrikken.

Skrevet
Nei jeg prøver kun å avklare hva som egentlig er en M-package 2. Det som er at jeg ringte til BMW forhandler og fikk høre at dette er en M bil men at eier valgte å ikke ha eksteriør, altså kun understell og interiør (ikke m-ratt) vanlig sportsratt m.multifunksj.

Da tenkte jeg at dette høres litt uvanlig og ville høre deres meninger..

Han som kjøpte bilen ny har valgt seter og understell som du sier, alt dette kan velges seperat (rattet også) når bilen bestilles ny, men han har ikke valgt selve M-sport-pakken, kun et par "løse deler", så derfor er nok bilen kun en bil med sportsseter og sportsundersell, og ikke en bil med sportspakke.

Uansett hvor hardt du prøver vil du nok ikke få en original M-tech-bil.

Hva om han selger den han har og kjøper seg en original M-tech-bil? :lol:#-o

Greit, men det blir jo litt styr. :)

Skrevet

En venn av meg hadde en E36 cab en gang i tiden, han hadde M-tech understell og interiør og det stod på utstyrlisten, men han hadde ikke fangere eller ratt eller at det stod noe sted om noe "M" logo, vet ikke om det bare er tilfeldigheter men ser at min bil ikke er den eneste..

Noen som vet om denne websiden i Danmark der de har en del vrakede BMW`er, koed?

Skrevet

naturligvis er ikke du den eneste, mange som velger understell og seter, men ikke betaler for full pakke. Dette handler jo om preferanser og lommebok når en handler.

Skrevet

Riktig riktig.

Men tilbake til poenget i tråden, altså M-sport package, understellet, har det egne delenr kontra 226 Sport Suspension Settings eller er det samma ulla?

Skrevet

Ja, det har jeg fått med meg, men det er ingen som konkret vet hva denne pakken har egentlig unntatt disse detaljene.

Som jeg spurte tidligere, har M-Sport understell forskjellige delenr kontra vanlig sport understell altså 226 ?

Skrevet

Såvidt meg bekjent så er det ingen "delenr" som du skriver. M-sport package II er "338" Dette innebærer også understell, m-sport understell.

Slik ser min utstyrliste ut:

Order options

167 EU4 EXHAUST EMISSIONS NORM

226 SPORTS SUSPENSION SETTINGS

249 MULTI-FUNCTION FOR STEERING WHEEL

338 M SPORTS PACKAGE II

386 ROOF RAIL

403 GLAS ROOF, ELECTRIC

423 FLOOR MATS, VELOUR

428 WARNING TRIANGLE

431 INTERIOR RR VW MIRROR W AUT ANTI-D

441 SMOKERS PACKAGE

464 SKIBAG

473 ARMREST, FRONT

481 SPORT SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER

488 LUMBAR SUPPORT DRIVER/FRONT PASSENGER

494 SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER

502 HEADLIGHT WASHER SYSTEM

508 PARK DISTANCE CONTROL (PDC)

520 FOGLIGHTS

521 RAIN SENSOR

522 XENON LIGHT

534 AUTOMATIC AIR CONDITIONING

550 ON-BOARD COMPUTER

606 NAVIGATION SYSTEM BUSINESS

644 PREP. FOR. MOB. PH. BLUET. INTERF.

672 CD CHANGER BMW FOR 6 CDS

674 HIFI LOUDSPEAKER SYSTEM HARMAN KARDON

7RL SPECIAL ED. SPORT NIGHTBLUE/ALC. BLACK

710 M LEATHER STEERING WHEEL

716 M AERODYNAMICS PACKAGE II

724 EDITION SPORT

760 INDIVIDUAL HIGH-GLOSS SATIN CHROME

770 INTERIOR TRIM ALU SILVER CUBE

775 INDIVIDUAL ROOF-LINING ANTHRACITE

785 WHITE DIRECTION INDICATOR LIGHTS

787 M LT/ALY WHEELS DOUBLE SP.135 W MIXED T.

8SP COP CONTROL

801 GERMANY VERSION

863 EUROPE/DEALER DIRECTORY

879 GERMAN/OWNERS HANDBOOK/SERVICE BOOKLET

938 CONTROL ZS INDIVIDUAL SERIES

940 SPECIAL REQUEST EQUIPMENT

972 COMFORT PACKAGE

Skrevet

hva er det du mener?

m pakken er en kombinasjon av alle "sportsdelene" som finnes, det vil si at ja, din bil har samme understell som en som har m pakke. (dette gjelder ikke for all modeller, der hvor sportunderstell kom før noe m pakke hender det at det er forskjellige understell).

m pakke på e46/39 er normalt:

understell (dempere,fjærer, stab stag)

seter (og interiør, ratt, girkule, innsteglister, individual svart taktrekk er vanlig om man kjøper m pakke)

fangere (pluss "leppe" bak)

mener også at du ikke får kjøpt sportsseter uten ført og ha understell, og ikke fangere/optikk uten å ha understell og seter.

"m pakke" på utstyrslista er omtrent som å kjøpe burgermeny istedet for burger, + pommes frites + brus. Og kjøper du meny får du med noe sauser også.

Skrevet

at før i tiden var navnet m-tech, det ble så byttet til m-sport, og for mange henger det gamle navnet igjen enda.

forksjellen på pakke og del har vi vel tatt før.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...