Hansh Skrevet Oktober 27, 2011 Share Skrevet Oktober 27, 2011 Må desverre si deg imot, Fredrik90, at VW Passat med 140gk er følelsesløse. Med 4x4, manuell og sportslig understell, så blir det en morsom bil. Min mor har en Golf6 med 170 diesel hester og 4x4, med sportsunderstell. Jeg har faktisk mer lyst på den enn en E90 320D. Men såklart. Smaken er som baken. Er dieselhester noen egne hester? Det er en litt fjern slekting av Shetlandsponnyen. Kan dra tunge bører i bratte bakker, men bråker mye og lukter dårlig.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SofaKingFresh Skrevet Oktober 27, 2011 Share Skrevet Oktober 27, 2011 Haha, vel. Sier som regel det jeg da, når det er snakk om en diesel bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haugalandet Skrevet April 17, 2012 Share Skrevet April 17, 2012 Hei! Jeg er ganske ny her på forumet, da jeg nettopp har kjøpt meg en 184Hk 520d. Er veldig fornøyd med bilen, men man vil jo alltid ha litt ekstra Hk. Vil vel si at bilen hverken er dau eller sprek. Sprekere enn de fleste vanlige familiebiler (med +/- 140Hk). Så etter det jeg leser her, så kan jeg ganske trygt trimme bilen til 200Hk hos BMW forhandler, uten at det er fare for at jeg kan bli tatt. (184*8,7% er 200) 8,7% er jo som kjent mindre enn 15% Men hva tror dere med videresalg? Det ble nevnt at det er vanskeligere å få solgt chip trimmete biler. Men hva når det er gjort på merkeverksted, og de har skiftet deler itillegg til software? Slik at motoren skal tåle de ekstra Hkene. Som dere ser på linken, så er det faktisk mange deler som blir oppgradert. http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=95 Hadde vært kjekt med 16Hk og 40Nm mer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet April 17, 2012 Share Skrevet April 17, 2012 Stort sett så er folk skeptiske til biler som er eller har vært "chippa", det er ikke til å komme unna. Når det gjelder service og verksted arbeid så bør ikke det by på noen problemer så lenge bilen er tuna hos forhandler, men har man en sånn håndholdt software så kan det være lurt å tilbakestille bilen til orginal effekt før service. Det kan bli problemer med å lese av en diagose så lenge bilen ikke har orginale instillinger Men det ar absolutt verd pengene å tune dieselbilen din, man får mer effekt og penere forbruk faktisk Sjansen for å bli tatt er minimal, i allfall i en vanlig bil som E60/61. Statens vegvesen er i besittelse av en rullende landevei i hele Norge, og den brukes kun der det er mistanke om ulovlig trimming Kan tenke meg at de f eks tar oppstilling rundt arengementer som Gatebil osv hvor det er mange synlig timmede biler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå