Fredrik Skrevet Oktober 21, 2011 Share Skrevet Oktober 21, 2011 Hva med 2.6 litern da fredrik? Jeg ble faktisk frarådet av Autostern å kjøpe 190E 2,6 fremfor 190E 2,3. Den primære årsaken var den samme som ofte blir brukt i BMW sammenheng også... nemlig vektfordeling. 190E 2,3 er pga. rekkefireren lettere over forakselen og derfor har den også en vesentlig skarpere styrerespons samt mer nøytrale kjøreegenskaper. Et annet viktig poeng er at rekkesekseren på 2597 cm3 er temmelig spiss i karakteren. Motoren yter maksimalt 220 Nm ved høye 4600 rpm (m/katalysator) i motsetning til rekkefireren på 2298 cm3 som yter maksimalt 200 Nm ved mer normale 3500 rpm (m/katalysator). Rekkefireren er derfor signifikant mer økonomisk. Det skiller heller ikke mer enn ca. 1 sekund 0-100 Km/t og 6-7 Km/t i toppfart. Det er under alle omstendigheter helt klart at W201 er kraftig undervurdert som alternativ til både E30 og E36. Jeg har hatt alle modellene så jeg vet nogenlunde hva jeg snakker om. Det var først med E46 at BMW fikk et fullverdig alternativ til W201. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erebus Skrevet Oktober 21, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 21, 2011 En drøyt 17 år nyere bil. 190E må virkelig ha vært forut for sin tid om du ser slikt på det... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 21, 2011 Share Skrevet Oktober 21, 2011 En drøyt 17 år nyere bil. 190E må virkelig ha vært forut for sin tid om du ser slikt på det... W201 var uten tvil langt forut for sin tid... eller manglet skikkelig konkurranse. Audi var ikke riktig kommet på banen og E30 var teknisk for lik E21. E36 kom på markedet i 1991, men selv om den modellen var langt mer moderne enn E30 var den ikke W201 fullstendig overlegen. Ergo må vi helt frem til 1998 og E46 før BMW fikk en 3-serie som var W201 helt overlegen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet Oktober 21, 2011 Share Skrevet Oktober 21, 2011 Audi kom ikke på banen før de entret med Audi 80 i 1987. Ok bil med skikkelig fint interiør, og den ruster lite. Dog ville jeg fortsatt kjøpt W201 framfor Audi 80, samt faceliften fom 1992. Trauste og kjedelige biler, men som fikk et stort løft med nye A4 i 1995. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheEspenK Skrevet Oktober 22, 2011 Share Skrevet Oktober 22, 2011 Hei alle. Diskusjonen E30 vs w201 legger jeg meg ikke oppi men selv hadde jeg valgt w210 kun pga smak. Litt mer småbil enn E30................. Men en artig ting jeg kom over som ikke er nevnt her, ja i hvertfall så ikke jeg det. 16V-motorn i 201 er utviklet av Cosworth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FTE Skrevet Oktober 22, 2011 Share Skrevet Oktober 22, 2011 Toppen er utviklet av Cosworth ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Oktober 29, 2011 Share Skrevet Oktober 29, 2011 hadde gått for 2,5 litern... har hatt 2,3 litern og elsket den bilen... men 2,5 er mere solid i drivverket enn sin lillebror... gode biler med lass av komfort og utstyr til en mye lavere pris enn e30 m3.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erebus Skrevet Oktober 29, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 29, 2011 Jeg kjøpte en 2.3-8 jeg Wicky... Men trenger en liten polering og lakkforsegling før jeg setter den inn for vinteren..kjenner du noen detailers som gjør dette til en rimelig penge ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 29, 2011 Share Skrevet Oktober 29, 2011 Jeg kjøpte en 2.3-8 jeg Wicky... Men trenger en liten polering og vaskforsegling før jeg setter den inn for vinteren..kjenner du noen detailers som gjør dette til en rimelig penge ? 190E 2,3 er noe helt annet enn 190E 2,3-16. Det er omtrent kun motorblokken de har til felles. I USA ble imidlertid 190E 2,3 med manuelt gear betraktet som en slags E30 318is i relasjon til E30 M3. Altså et interessant og billigere alternativ til den ekte varen. 190E 2,3 med manuelt gear var derfor populær som løps/banebil i statene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Oktober 29, 2011 Share Skrevet Oktober 29, 2011 8v er vel den vanlige booring utgaven 16v er lissom tha shiiiit å ha...husker jeg kjøpte min for mange år siden...brukten godt og solgte den til en kompis som har sveisa rust på den, bytta hjulbuer og slikt..så ble den parkert ute..og har stått ute i 4-5 år nå... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 29, 2011 Share Skrevet Oktober 29, 2011 8v er vel den vanlige booring utgaven 16v er lissom tha shiiiit å ha...husker jeg kjøpte min for mange år siden...brukten godt og solgte den til en kompis som har sveisa rust på den, bytta hjulbuer og slikt..så ble den parkert ute..og har stått ute i 4-5 år nå... Hva er egentlig poenget med å fortelle Erebus at 8V utgaven er "booring" når han akkurat har kjøpt en slik Mercedes? Hvorfor ikke være litt hyggelig på hans vegne og heller gratulere ham istedenfor å bare fokusere på en 16V utgave du hadde for mange år siden... bjørnaraa reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erebus Skrevet Oktober 29, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 29, 2011 Klart, det er jo ingen racerbil... men det er heller ikke meningen. Formålet med denne bilen for min del er langturer både i Norge, men også i Europa. Alpene, italia og mitteleuropa... Da synes jeg det er tilstrekkelig med en 2.3 liters 8 ventiler på 132 hester i kombinasjon med automat. Til grisekjøring og inspirerende banekjøring finnes det andre, og langt mer passende redskap. Horses for cources... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Oktober 29, 2011 Share Skrevet Oktober 29, 2011 Liker planen din med å dra på Europa tur med 190en, gøyalt å dra på tur med en sånn bil litt sånn koselig liksom Blir det 635CSI på meg så kommer vi nok til å ta den på tur ned i Tyskland ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erebus Skrevet Oktober 29, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 29, 2011 Ikke sant... artig å skape noen minner sammen med bilen, ta noen bilder i pittoreske omgivelser, en fullservice nede i tyskland, for ikke å snakke om det viktigste.. leveranse av Brunost og freia melkesjokolade til vår alles nordmann i danskeksil..Fredrik Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 29, 2011 Share Skrevet Oktober 29, 2011 Ikke sant... artig å skape noen minner sammen med bilen, ta noen bilder i pittoreske omgivelser, en fullservice nede i tyskland, for ikke å snakke om det viktigste.. leveranse av Brunost og freia melkesjokolade til vår alles nordmann i danskeksil..Fredrik Hehehe... jeg har gardert meg når savnet og abstinensene blir for store, men takk som byr... http://www.norskmat.com/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå