koll Skrevet April 22, 2013 Share Skrevet April 22, 2013 Utrolig lekker bil! Og gjorde seg med alcantara intr. Hvordan var passformen og formen ifht. org. bakluke? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danielk Skrevet April 22, 2013 Forfatter Share Skrevet April 22, 2013 Utrolig lekker bil! Og gjorde seg med alcantara intr. Hvordan var passformen og formen ifht. org. bakluke? Takk Når det gjelder passform så kunne det selvfølgelig vært noe bedre. I forhold til org. luke er det på min bl.a. noen få mm større glippe på hver side ut mot bakskjermen. Jeg satt bort bilen for å lakkere og montere/tilpasse flere deler, så hvor mye jobb det er med tilpassing kan jeg ikke helt svare på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danielk Skrevet Juni 2, 2013 Forfatter Share Skrevet Juni 2, 2013 Da er det påtide å legge ut noen bilder fra shiningen jeg foretok for drøyt 1 mnd. siden. Mye har skjedd, men skal prøve å komme meg gjennom dette innlegget på best mulig vis Produktene som ble brukt: Vask Bøtte med GG Prickbort Iron X Meguiars NXT Car wash Jif Bilshampo Microfiber mitt Clay Bar Meguiars Tørkehåndkle Korrigering Flex XC 3401 VRG Scholl S17+ Scholl S40 Scholl Orange Pad Scholl Sort Vaffel Pad Scholl CF02 Swissvax Concorso Meguiars Maskeringstape Haug med MF Dekk/felg Sonax felgrens Div børster Meguiars Endurance Swissvax Autohahn Ruter Meguiars Ruterens Rain-X Eksos Autosol metal polish Swissvax Autohahn Meguiars Ultimate Protectant - Utvendig gummi/plast Begynte med å ta noen bilder av utgangspunktet: Startet det hele med å dynke bilen med Prickbort, og lot det virke noen minutter før avspyling: Skum må man ha. Blandet Meguiars NXT såpe og JIF Bilshampo med varmt vann: Deretter var det Iron X sin tur til å arbeide for seg selv et par minutter: Nok en runde med skumkanonen: Så var det tid for å fylle GG bøtta med Meguiars NXT såpe for en berøringsvask. Føyk raskt over de mest utsatte panelene med Clay (clay baren så tilnærmet ubrukt ut etter jeg var ferdig), før den ble kjørt inn for å tørkes: Når bilen var ren og pen, tørket og klar, var det påtide å inspisere for å sjekke tilstanden på lakken: Det var for det meste vaskeriper/swirls å finne, samt noe skjolder her og der. Ganske så brukbart utgangspunkt, og tilstanden var som forventet. Maskering må også til: Etter å ha sett tilstanden på lakken bestemte jeg meg for å gå for 2-steg. Maskinen jeg brukte var en Flex XC 3401 VRG DA maskin. Prøvde kombinasjonen S17+ på Orange Pad, samt S40 på Sort Vaffel Pad på panseret, og fant ut at dette fungerte fint. Eksos, felger, ruter osv. fikk også sin dose oppmerksomhet, glemte dog å ta en del bilder underveis. Et lite underveis bilde (Må bli flinkere til å ta bilder underveis ser jeg nå i ettertid ) Spottet også noen RDS underveis. De var ikke så veldig dype, så fikk fjernet/dempet de fleste ved hjelp av høyere hastighet samt hardere press. Testet også selvutløseren før å få et "in action" bilde også Avsluttet det hele med Swissvax Concorso: Bilen fikk seg også nye originale BMW emblemer både foran og bak, slik den fortjener Ferdig resultat, detaljer: Ferdig resultat, helhet: Estimert tid: 18 timer Som dere sikkert ser har bilen også fått på seg nye sko, GS Retro. Foran: 8.5x19" ET 35 Bak: 9.5x19" ET 35 Takk til Saltkjelen med all hjelp vedrørende de nye felgene/dekk Takk for at dere tok dere tid for å lese dere gjennom denne lange posten. Setter pris på konstruktiv kritikk / tips / kommentarer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JonasFB Skrevet Juni 2, 2013 Share Skrevet Juni 2, 2013 Råflott bil! Disse felgene skulle jeg gjerne hatt på min e46 også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lasseln Skrevet Juni 2, 2013 Share Skrevet Juni 2, 2013 Ser sinnsykt bra ut dette! Ser om mulig enda bedre ut live Skal du ikke tease oss med kommende update også? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Juni 2, 2013 Share Skrevet Juni 2, 2013 Ja, dette er helt fantastisk. Det blir spennende å se neste mod... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danielk Skrevet Juni 2, 2013 Forfatter Share Skrevet Juni 2, 2013 Råflott bil! Disse felgene skulle jeg gjerne hatt på min e46 også. Takk Er absolutt fine felger dette her, ingen tvil om det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danielk Skrevet Juni 2, 2013 Forfatter Share Skrevet Juni 2, 2013 Ser sinnsykt bra ut dette! Ser om mulig enda bedre ut live Skal du ikke tease oss med kommende update også? Ja, dette er helt fantastisk. Det blir spennende å se neste mod... Takk for det gutter Tja, en liten teaser skal jeg alltid klare å hoste opp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Juni 2, 2013 Share Skrevet Juni 2, 2013 Nydelig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spruddel Skrevet Juni 3, 2013 Share Skrevet Juni 3, 2013 Ser veldig bra ut Daniel Men eksosen må rettes opp litt Ellers veldig tøft med de nye felga også Synes det så bra ut med maskerte frontlykter også jeg, gule lykter *hint hint* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ahj Skrevet Juni 3, 2013 Share Skrevet Juni 3, 2013 Dette ble veldig bra med både felger og lakk men polerte du ikke lyktene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kny Skrevet Juni 3, 2013 Share Skrevet Juni 3, 2013 Bra jobba! Så meget pent ut med retro felgene på denne Også kan du ikke tease oss om teasere, da må du hvertfall tease! Blir det GS-treff i helga? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danielk Skrevet Juni 3, 2013 Forfatter Share Skrevet Juni 3, 2013 Nydelig Takker Ser veldig bra ut Daniel Men eksosen må rettes opp litt Ellers veldig tøft med de nye felga også Synes det så bra ut med maskerte frontlykter også jeg, gule lykter *hint hint* Takk for det Magnus Ang. eksosen så er jeg helt klar over at den er noe skjev, så den står på "to do" lista Har vurdert gul film på lykter mange ganger, men har alltid kommet fram til at om det skal noe lyktefilm på, blir det nok svak toning. Dette ble veldig bra med både felger og lakk men polerte du ikke lyktene? Takk, takk Polerte ikke lyktene nei. Det får jeg ta ved en annen anledning. Bra jobba! Så meget pent ut med retro felgene på denne Også kan du ikke tease oss om teasere, da må du hvertfall tease! Blir det GS-treff i helga? Takk Må si meg ganske så fornøyd med resultatet med Retro hjula selv. Har vært opptatt med noe i hele dag, så har ikke rukket/tenkt på å ta bilde av nyeste innkjøpet enda. Men lover at teaser kommer iløpet av morgendagen, hihi Blir desverre ikke noe tur på meg oppover til GS-treffet i Bud i år heller. Veldig trasig for det ser ufattelig morro ut Du skal oppover eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danielk Skrevet Juni 4, 2013 Forfatter Share Skrevet Juni 4, 2013 Påtide å poste en liten teaser som jeg lovte Var å henta 4 slike esker på Lørdag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ahj Skrevet Juni 4, 2013 Share Skrevet Juni 4, 2013 Din Jævla tease! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå