Gå til innhold

Skvettlapper til BMW 520d F10/F11 M-sport 2012

Anbefalte innlegg

• Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Da fikk jeg svar fra BMW at skvettlapper (Mud flaps) kan ikke skaffes til F11 M-sport, slik var det med den saken.

Da har jeg vært i kontakt med et firma som kan lage og legge på plastikk film (3M) på de utsatte stedene. Et område bak hvert hjul samt bak under bakluken. Prisantidning 1500,- til 2000,- kroner.

Prøver det i stedet, kanskje finere også. Hva mener dere om dette?

• 1 month later...
Skrevet

Det fine med skvettlapper på denne tiden av året er jo at de hindrer isdannelse en viss grad. Også slipper man at det spruter stein oppunder understellslistene.

Har ihvertfall hatt stor glede av skvettisene mine i vinter:)

Skrevet

Takker for innlegget, men BMW påstår hardnakket at disse skvettlappene som er vist på bilde over ikke passer på M-sport, må kanskje fysisk ta å sjekke selv.

Jeg har ennå ikke satt på 3M tape så jeg kan fortsatt sette på skvettlapper. Jeg bor desverre 13 mil (med ferge i mellom) unna en BMW leverandør så jeg får nok ikke prøvd dette før til våre.

Kanskje noen der ute kan fysisk prøve om disse skvettlappene passer på M-sport?

• 4 weeks later...
Skrevet

Tar frem denne tråden på nytt og spør om det er noen nye personer her på Forumet som har tilegnet seg noe kunnskap om skvettlapper på de nye F10/F11 "M-sport" modellene.

Jeg bestemte meg for å legge på 3M stenspruttape bak hjulene, men dette er ennå ikke gjort, det jeg egentlig ønsker er å montere skvettlapper både fremme og bak.

Det finnes til standard versjonen, men ikke til M-sport. Jeg personlig kan ikke se forskjellen på en standard versjon og M-sport bak hjulene.

Håper å høre fra noen eksperter på dette området.

[-o<

Skrevet
Syntes ikke det ser stygt ut med skvettlapper jeg. Monterte det selv på min E46 for et par år siden.

Vi har hatt skvettlapper på vår E46 i alle år (8 år) og jeg kan underskrive på at de helt klart har beskyttet bilen mot rust og ødelagt lakk. Vår E46 er en av temmelig få som ikke har nevnverdig rust på forskjermene og foran på fordørene.

Skrevet
Skvettlapper er så stygt at jeg ville heller kosta på lakkering der hvert 4-5 år eller hvor lenge det varer ;-)

Grattis med deilig bil ;-)

skvettlapper er fint det ;) beskytter bilen MYE også. så jeg ville lett montert ;)

• 11 months later...
Skrevet

Slik jeg ser det er det vel tryggere å gå for de originale til BMW som er bekreftet at passer omkring på f10.5post.com i flere tråder. Har den originale monteringsanvisningen på .pdf som jeg ikke får lastet opp, men du kan jo si fra hvis du er nysgjerrig.

Grunnen til at BMW sier at det ikke finnes, kan vel muligens være fordi de mener det ikke er en "perfect fit", eller at de mener det ikke skal være mud flaps på m-sport biler.

Slik jeg ser det er det ingen forskjell på utformingen av monteringsområdet til skvettlappene mellom "vanlig" og m-sport.

Skrevet

Trur det er heller det du sier at mud-flaps / skvettlapper ikke skal være montert på en M-sport.

Jeg bor ikke i Bodø, men jeg jobber der, der går det en hvit F11 som taxi med skvettlapper (fremme og bak), usikker på om det er M-sport, tviler på det da. Jeg heller ser ikke forskjellen på monteringsområdet på standard og M-sport. Må se litt nærmere på dette til jeg skal ha bilen inn til førstegangs service.

Skrevet

Gratulerer:D

Lo av Pappa først, men viste seg å være greit å ha skvettelapper her hjemme.

OT: Kan ikke fatte at BMW lager så stygge endestusser. De stygge hører hjemme hos Mercedes.

Skrevet

Møtte på en svenskregistrert E61 med lakkerte skvettlapper, det så skikkelig bra ut! Blir sikkert mye dyrere, men skulle jeg hatt skvettlapper hadde det vært et must. De ble mindre synlige og så helt klart mer integrerte ut i forhold til bilens farge og design.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...