Gå til innhold

525d E39 på Finn


Ess
 Share

Anbefalte innlegg

Denne oppleves mye kvikkere en både 520 og 523,, Den er råsterk i bunn og føles veldig rask.. Har hatt flere 525d og de er helt fantastiske med manuell kasse.. få oppgradert software (CHIP) på denne så er det ikke mange standard biler som holder følge med deg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen fare å kjøre disse med 200hk.. den forrige jeg hadde var en 03 mod med 260000km på telleren.. ble chippet ved 80000km.. ingen problemer med den.. nå har jeg en 05mod med 220hk..(org 177hk).. den ska ytterligere oppgraderes til 245hk... det tåler den uten problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:mrgreen:

Hei Ess.

Jeg synes ikke du skal stirre deg blind på utstyr på denne bilen.

Ser du på siden her virker det for meg som det er greit med tulleproblemer på e39.

Fyser du på bilen og greier deg med den ville jeg tenkt: Mindre dill, mindre som går i stykker.

Selv kjører jeg kun biler med stoff intreør og varmester av den enkle grunn at jeg bor i nærheten av polar-sirkelen :D

Chipp i vei. Jeg chippet min 95 Opel TD (samme motor, BMW R6) da den hadde gått 326 og denne går i dag med 1.8 i turbotrykkk og nærmer seg 400km. Tenk heller på at vi er flinke til å daukjøre motorene i norge så la den få litt tid på seg til å venne seg til en noe friskere kjørestil. KN-filter i boksen anbefaler jeg å :D Lykke til med bilkjøp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Når det gjelder Opelen din, så har den samme motor som i 525tds, ikke 525d. :)

Manglende utstyr plager meg ikke noe særlig. Det viktigste for meg er sportsseter, helst i skinn, men det har dessverre ikke denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:mrgreen:

Hei ess

Måtte jammen på diesel-guiden til TRF jeg nå, trodde 163 hk bare var en frisert 144hk :^o

Men de blir neppe noe dårligere med åra :D

Ønsker uansett lykke til, skjønner godt du vil kvitte deg med sabben, minner jo mest om en hund du har brukket ryggen på der den krafser seg frem med forlabbene :D

En annen tanke er at du bør vel kjøre noen kilometer i året for at det skal lønne seg med diesel i norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...