Ess Skrevet November 20, 2011 Share Skrevet November 20, 2011 Hva tror dere om denne? Jeg ser at den har ligget til salgs en stund. Noen som har vært og sett på bilen? Ellers lurer jeg på om noen har generelle erfaringer med E39 525d. Hvordan oppleves den i forhold til 520i og 523i? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 20, 2011 Share Skrevet November 20, 2011 Den var jo forsåvidt pen å se på, men den var jo ribbet for utstyr. Men du har nå en kurant motor ihvertfall, R6 diesel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lamek Skrevet November 20, 2011 Share Skrevet November 20, 2011 Denne oppleves mye kvikkere en både 520 og 523,, Den er råsterk i bunn og føles veldig rask.. Har hatt flere 525d og de er helt fantastiske med manuell kasse.. få oppgradert software (CHIP) på denne så er det ikke mange standard biler som holder følge med deg:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ess Skrevet November 20, 2011 Forfatter Share Skrevet November 20, 2011 Takk for svar. La oss da si at jeg chipper den til rundt 200hk. Hva slags 0-100-tid kan jeg da forvente? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erebus Skrevet November 20, 2011 Share Skrevet November 20, 2011 7.5 kanskje.. Men 80-120 er kanskje mer interessant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ess Skrevet November 20, 2011 Forfatter Share Skrevet November 20, 2011 Det er absolutt respektabelt. Hadde den hatt skinninteriør, så hadde jeg ikke vært i tvil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joachim sørlie Skrevet November 20, 2011 Share Skrevet November 20, 2011 Tror det er bedre skyve fra 80 til 120 som sies over her ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet November 20, 2011 Share Skrevet November 20, 2011 Jeg hadde ikke tatt sjansen på å chippe en eldre dieselbil med den kilometerstanden! Går noe galt så kan det bli dyrt! Men du om det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lamek Skrevet November 21, 2011 Share Skrevet November 21, 2011 ingen fare å kjøre disse med 200hk.. den forrige jeg hadde var en 03 mod med 260000km på telleren.. ble chippet ved 80000km.. ingen problemer med den.. nå har jeg en 05mod med 220hk..(org 177hk).. den ska ytterligere oppgraderes til 245hk... det tåler den uten problemer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet November 21, 2011 Share Skrevet November 21, 2011 Hva mener du med "chip" egentlig? Tuningboks? Omprogrammering? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erebus Skrevet November 21, 2011 Share Skrevet November 21, 2011 Remap sikkert. Det jeg ville anbefalt. Finn noen som har litt peiling på BMW dieselmotorer og få en individuell remap til akkurat din bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hauso Skrevet November 25, 2011 Share Skrevet November 25, 2011 Synes den så fin ut jeg. Som sagt lite utstyr, men den koster jo bare 100 laken også, synes ikke det er ille. Ville hvertfall ringt å hørt, evt dratt å sett:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheEspenK Skrevet November 26, 2011 Share Skrevet November 26, 2011 Hei Ess. Jeg synes ikke du skal stirre deg blind på utstyr på denne bilen. Ser du på siden her virker det for meg som det er greit med tulleproblemer på e39. Fyser du på bilen og greier deg med den ville jeg tenkt: Mindre dill, mindre som går i stykker. Selv kjører jeg kun biler med stoff intreør og varmester av den enkle grunn at jeg bor i nærheten av polar-sirkelen Chipp i vei. Jeg chippet min 95 Opel TD (samme motor, BMW R6) da den hadde gått 326 og denne går i dag med 1.8 i turbotrykkk og nærmer seg 400km. Tenk heller på at vi er flinke til å daukjøre motorene i norge så la den få litt tid på seg til å venne seg til en noe friskere kjørestil. KN-filter i boksen anbefaler jeg å Lykke til med bilkjøp! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ess Skrevet November 26, 2011 Forfatter Share Skrevet November 26, 2011 Takk for svar. Når det gjelder Opelen din, så har den samme motor som i 525tds, ikke 525d. Manglende utstyr plager meg ikke noe særlig. Det viktigste for meg er sportsseter, helst i skinn, men det har dessverre ikke denne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheEspenK Skrevet November 27, 2011 Share Skrevet November 27, 2011 Hei ess Måtte jammen på diesel-guiden til TRF jeg nå, trodde 163 hk bare var en frisert 144hk Men de blir neppe noe dårligere med åra Ønsker uansett lykke til, skjønner godt du vil kvitte deg med sabben, minner jo mest om en hund du har brukket ryggen på der den krafser seg frem med forlabbene En annen tanke er at du bør vel kjøre noen kilometer i året for at det skal lønne seg med diesel i norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå