Frode D Skrevet Oktober 28, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 28, 2012 Byttet luftfilter idag til pipercross og oppdaget at ene luftekanalen var blokkert Den fremste delen på innsiden av panseret (den med BMW-rondellen) er støpt slik at den bare suger luft inn fra kanalen på førersiden. Regner med det er kun på de bilene med mindre motor som har det slik, men syns uansett det er rart. Lettere luftstrømning inn til filteret kan jo ikke skade så jeg slo ut plasten som blokkerte. Før: DSC_0007 by FrodeDale, on Flickr Etter: DSC_0012 by FrodeDale, on Flickr Brukte et huggjern og hammer for å slå det ut. Et bredt skrujern fungerer nok også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kennetht Skrevet Oktober 28, 2012 Share Skrevet Oktober 28, 2012 Husker vel ikke hvor du fikk tak i de blå hjulboltene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode D Skrevet Oktober 28, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 28, 2012 Det er ikke bolter, men studs og blå muttere. Kjøpt på ebay, søk på blue lug nuts så finner du de nok Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Oktober 29, 2012 Share Skrevet Oktober 29, 2012 Hvorfor vil du ha studs? Bare lurer, ser bra ut:) Men blå hjulmuttere hadde vel også fungert? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode D Skrevet Oktober 29, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 29, 2012 Hvorfor vil du ha studs? Bare lurer, ser bra ut:) Men blå hjulmuttere hadde vel også fungert? Først og fremst pga enkeltheten med å skifte hjul med studs kontra bolter. Og en annen grunn er at jeg har brukt litt forskjellige spacere på hjulene og det er mye billigere å kjøpe spacere uten bolter. Kjedelig å måtte kjøpe lengre bolter hver gang man skal space ut Her kan jeg space ut 28mm før det blir problemer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Oktober 30, 2012 Share Skrevet Oktober 30, 2012 Aha, ikke dumt:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW E30 325 Skrevet Oktober 30, 2012 Share Skrevet Oktober 30, 2012 Er studsa dine bare skrud inn i navet, og festet med loctite? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode D Skrevet Oktober 30, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 30, 2012 Er studsa dine bare skrud inn i navet, og festet med loctite? Stemmer. Kjøpte de på GS og de har et låsestoff på originalt som låser når man skrur de fast og oksygen forsvinner. De er av merke H&R, så regner med de har god kvalitet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tzunami Skrevet Oktober 30, 2012 Share Skrevet Oktober 30, 2012 hvilken lengde tok du? hva bør man ha for å space 25mm? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode D Skrevet Oktober 30, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 30, 2012 Kjøpte 40mm, og da kan jeg bruke 28mm spacer med VMR felgene. Men det spørs jo selvfølgelig hvor tykt navet på felgen er også, så det varierer. Edit: hvis du skal ha lange muttere og bruke spacer så kan man like godt gå for 50mm, så er du sikker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tzunami Skrevet Oktober 31, 2012 Share Skrevet Oktober 31, 2012 Sant sant er veldig usikker på hvordan det blir med studs og lange muttere på RS GT'ne thou Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode D Skrevet November 8, 2012 Forfatter Share Skrevet November 8, 2012 Har omsider fått på vinterhjul. GS sine CSL replikafelger i 9.5x19" med Nokian Hakka R 235/35, ET45 + 15mm spacer foran og ET22 bak. Trist å se hvor lite de fyller ut hjulbuen bak, med innpress som egentlig er til 5-serie.. Men er i utgangspunktet fornøyd. DSC_0021 by FrodeDale, on Flickr DSC_0022 by FrodeDale, on Flickr DSC_0024 by FrodeDale, on Flickr Sitter greit foran, men bak vurderer jeg 5 eller 10mm spacer.. DSC_0018 by FrodeDale, on Flickr Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dal-z Skrevet November 8, 2012 Share Skrevet November 8, 2012 så ikke så alt for dumt ut det der! hvordan er det å kjøre med 9,5" framme? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode D Skrevet November 8, 2012 Forfatter Share Skrevet November 8, 2012 Det går helt fint så lenge man har hjulstillingen i orden. Eneste problemet er at når jeg gikk fra 225 til 235/35 så er jo dekkprofilen høyere og det subber litt foran. Men ikke mer enn man kan tåle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rublings Skrevet November 8, 2012 Share Skrevet November 8, 2012 Det der så såpass bra ut at jeg vurderer det til sommeroppsett. 3-serie foran og 5-serie bak? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå