Gå til innhold

Min LeMansblå E91 - Solgt


Frode D
 Share

Anbefalte innlegg

Byttet luftfilter idag til pipercross og oppdaget at ene luftekanalen var blokkert :shock:

Den fremste delen på innsiden av panseret (den med BMW-rondellen) er støpt slik at den bare suger luft inn fra kanalen på førersiden.

Regner med det er kun på de bilene med mindre motor som har det slik, men syns uansett det er rart. Lettere luftstrømning inn til filteret kan jo ikke skade så jeg slo ut plasten som blokkerte.

Før:

8130974110_c8d8f2b5ff_b.jpg

DSC_0007 by FrodeDale, on Flickr

Etter:

8130971992_f3c7c2bab2_b.jpg

DSC_0012 by FrodeDale, on Flickr

Brukte et huggjern og hammer for å slå det ut. Et bredt skrujern fungerer nok også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 436
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvorfor vil du ha studs? Bare lurer, ser bra ut:) Men blå hjulmuttere hadde vel også fungert?

Først og fremst pga enkeltheten med å skifte hjul med studs kontra bolter.

Og en annen grunn er at jeg har brukt litt forskjellige spacere på hjulene og det er mye billigere å kjøpe spacere uten bolter. Kjedelig å måtte kjøpe lengre bolter hver gang man skal space ut :P

Her kan jeg space ut 28mm før det blir problemer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er studsa dine bare skrud inn i navet, og festet med loctite?

Stemmer. Kjøpte de på GS og de har et låsestoff på originalt som låser når man skrur de fast og oksygen forsvinner. De er av merke H&R, så regner med de har god kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte 40mm, og da kan jeg bruke 28mm spacer med VMR felgene. Men det spørs jo selvfølgelig hvor tykt navet på felgen er også, så det varierer.

Edit: hvis du skal ha lange muttere og bruke spacer så kan man like godt gå for 50mm, så er du sikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har omsider fått på vinterhjul. GS sine CSL replikafelger i 9.5x19" med Nokian Hakka R 235/35, ET45 + 15mm spacer foran og ET22 bak. Trist å se hvor lite de fyller ut hjulbuen bak, med innpress som egentlig er til 5-serie.. :( Men er i utgangspunktet fornøyd.

8167019261_ab7f68dda5_b.jpg

DSC_0021 by FrodeDale, on Flickr

8167048214_86f40d768f_b.jpg

DSC_0022 by FrodeDale, on Flickr

8167018479_f3a3f43353_b.jpg

DSC_0024 by FrodeDale, on Flickr

Sitter greit foran, men bak vurderer jeg 5 eller 10mm spacer..

8167019513_7d12096888_b.jpg

DSC_0018 by FrodeDale, on Flickr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går helt fint så lenge man har hjulstillingen i orden. Eneste problemet er at når jeg gikk fra 225 til 235/35 så er jo dekkprofilen høyere og det subber litt foran. Men ikke mer enn man kan tåle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...