Fredrik Skrevet Desember 4, 2011 Skrevet Desember 4, 2011 Selvfølgelig må vi alle tåle å bli rettet på av og til, men det er ikke poenget her. Her er poenget at du fortsetter med å irettesette meg lenge etter at jeg har innrømmet at du trolig har rett... og det er kverulering. Hverken du eller jeg vet forøvrig helt konkret hvor mye av Rover 75 som er utviklet av BMW eller hentet fra andre BMW modeller. By the way... Rolls Royce Ghost deler chassis/platform, motor samt ca. 20% av komponentene med BMW F01.
Kjell Z3 Skrevet Desember 4, 2011 Forfatter Skrevet Desember 4, 2011 Du skrev at du eller ingen andre hadde påstått at det var en BMW i ditt andre innlegg, men du skrev i ditt innlegg at det var E39 chassi, du skrev det ikke som en antagelse men som en påstand, noe jeg rettet opp. Da skriver du etterpå at det er delte meninger om det er E39 chassi. Det jeg reagerer på er at du skriver at du aldri påsto at det var E39 chassi, og når jeg da viser til hva du faktisk skrev i tidligere innlegg kaller du meg kverulant, det syns jeg er dumt. Du må da kunne lese hva du selv skrev i tidligere innlegg i stedet for å si at det har du aldri påstått. Hvordan kan du si at jeg irettesetter deg? Irettesetting er noe helt annet enn å bli korrigert. Du skriver vel heller ikke at jeg trolig har rett, bare at det er delte meninger.Dumt å lage en lang tråd av denne bagatellen, jeg skjønner det, men blir irritert når noen kaller meg kverulant uten grunn. Nå har jeg derimot kverulert og du kan få lov å kalle meg det resten av dagen
hmsilset Skrevet Desember 4, 2011 Skrevet Desember 4, 2011 Jeg har kun Toyota, men føler ikke noe negativt om andre merker fordi.Er her på forumet fordi jeg kjenner mange her, og fordi jeg kanskje kommer til å eie en BMW en gang Da blir det isåfall M3 fra rundt 2002. Er såvidt raskere enn riskokeren min som jeg ikke får 30.000kr for en gang
bricks Skrevet Desember 4, 2011 Skrevet Desember 4, 2011 Jeg har kun Toyota, men føler ikke noe negativt om andre merker fordi.Er her på forumet fordi jeg kjenner mange her, og fordi jeg kanskje kommer til å eie en BMW en gang Da blir det isåfall M3 fra rundt 2002. Er såvidt raskere enn riskokeren min som jeg ikke får 30.000kr for en gang Har hatt begge deler, ikke tvil om at driftskostnader og driftssikkerheten er større på japsen, men BMW er en annen verden å kjøre:)
Fredrik Skrevet Desember 4, 2011 Skrevet Desember 4, 2011 Nå vrøvler du skikkelig Kjell, men vi tar dette én gang til for din skyld (selv om jeg tviler på at noen egentlig har interesse av denne disputen). 1. Jeg skrev: "Rover 75 har E39 chassis". 2. Kvammis skrev: "....there had been speculation within the media that the Rover 75 used the BMW 5-Series platform. This was in fact not the case...." 3. Jeg skrev: "Nå ble jeg plutselig veldig usikker mhp. relasjonene mellom Rover 75 og BMW E39. Det er imidlertid rimelig sikkert at Rover 75... deler både designløsninger og tekniske løsninger med flere av BMW´s samtidige modeller..." 4. Du skrev: "Rover 75 er ikke E39.... Det finnes en V8 utgave med bakhjulsdrift, men heller ikke den er BMW." 5. Jeg skrev: "Det er ingen som påstår at Rover 75 er en BMW... og heller ikke jeg." Ergo... jeg gikk allerede i mitt annet innlegg tilbake på påstanden i mitt første innlegg fordi jeg ikke kan dokumentere påstanden og fordi jeg er usikker på om jeg husker riktig jmf. CAR Magazine (implisitt at innlegget Kvammis postet er troverdig). Hva du henger deg opp i er derfor noe uklart, men det er jo ikke første gangen at du kverulerer... Irettesette betyr forøvrig... "snakke strengt til, formane"... noe man trygt kan si at du gjør i denne tråden.
Fredrik 90 Skrevet Desember 4, 2011 Skrevet Desember 4, 2011 Jeg har kun Toyota, men føler ikke noe negativt om andre merker fordi.Er her på forumet fordi jeg kjenner mange her, og fordi jeg kanskje kommer til å eie en BMW en gang Da blir det isåfall M3 fra rundt 2002. Er såvidt raskere enn riskokeren min som jeg ikke får 30.000kr for en gang Har hatt begge deler, ikke tvil om at driftskostnader og driftssikkerheten er større på japsen, men BMW er en annen verden å kjøre:) Jeg er ikke så sikker på om Toyota og øvrige japanske merker er så mye mer driftsikkre enn Tyske biler og særlig BMW! Mener det var mere sånn før, på 70,80 og delvis 90 tallet! Må jo ikke glemme at BMW nylig blei kåret til det beste merket hva driftsikkerhet og kundetilfredshet! X3 blei jo også en av de beste bruktbilene man kunne kjøpe
bricks Skrevet Desember 4, 2011 Skrevet Desember 4, 2011 Jeg har kun Toyota, men føler ikke noe negativt om andre merker fordi.Er her på forumet fordi jeg kjenner mange her, og fordi jeg kanskje kommer til å eie en BMW en gang Da blir det isåfall M3 fra rundt 2002. Er såvidt raskere enn riskokeren min som jeg ikke får 30.000kr for en gang Har hatt begge deler, ikke tvil om at driftskostnader og driftssikkerheten er større på japsen, men BMW er en annen verden å kjøre:) Jeg er ikke så sikker på om Toyota og øvrige japanske merker er så mye mer driftsikkre enn Tyske biler og særlig BMW! Mener det var mere sånn før, på 70,80 og delvis 90 tallet! Må jo ikke glemme at BMW nylig blei kåret til det beste merket hva driftsikkerhet og kundetilfredshet! X3 blei jo også en av de beste bruktbilene man kunne kjøpe Nå var det min erfaring jeg refererte til, har kun kjørt BMW ett lite halvår, japse mye i forbindlese med jobben de siste 25 år, når jeg leser det som er av problemer her inne så bli jeg litt skremt ja.
S.Hafsmo Skrevet Desember 4, 2011 Skrevet Desember 4, 2011 Bare for å nevne det, så har jeg skrudd/kjørt en del Rover 75, og det er ingen tvil at om at denne har mange tekniske løsninger til felles med BMW. Kanskje spesielt E39. Dog er det lite som vises før man begynner å plukke dem fra hverandre. Rover 75 var forresten overraskende behagelig og kjøre, om ikke litt for myk og lat (2l v6).
Evopower Skrevet Desember 4, 2011 Skrevet Desember 4, 2011 Det er vel få merker- om noen!, som kan vise til samme utsalgsprosent som bmw. De tjener nesten mer på alt av tekniske løsninger og motorer, girkasser osv, som de selger ut til andre merker, enn på sitt eget bilsalg! Er ikke dette bevis på at BMW er den ledende produsenten på tekniske løsninger og oppfinnelser, så vet ikke jeg. Det blir jo bevist gang på gang at en produsent lanserer noe nytt, men så var det egentlig bmw som fant det opp først. I dagens bilverden bruker mange produsenter de samme underleverandørene, hvor bmw er èn av dem. Andre merker prøver noe utprøvd, mens bmw finner ting opp selv, noe som gir merket identitet og autoritet. Prøver å begrunne dette hver gang noen spør meg "hvorfor jeg mener bmw er best", men virker som de slutter å lytte lenge før jeg er ferdig
bricks Skrevet Desember 4, 2011 Skrevet Desember 4, 2011 Det er vel få merker- om noen!, som kan vise til samme utsalgsprosent som bmw.De tjener nesten mer på alt av tekniske løsninger og motorer, girkasser osv, som de selger ut til andre merker, enn på sitt eget bilsalg! Er ikke dette bevis på at BMW er den ledende produsenten på tekniske løsninger og oppfinnelser, så vet ikke jeg. Det blir jo bevist gang på gang at en produsent lanserer noe nytt, men så var det egentlig bmw som fant det opp først. I dagens bilverden bruker mange produsenter de samme underleverandørene, hvor bmw er èn av dem. Andre merker prøver noe utprøvd, mens bmw finner ting opp selv, noe som gir merket identitet og autoritet. Prøver å begrunne dette hver gang noen spør meg "hvorfor jeg mener bmw er best", men virker som de slutter å lytte lenge før jeg er ferdig Ok da kan du jo komme med eksempler på det?Hva selges? Og til hvem?Kom med tall?
Kjell Z3 Skrevet Desember 5, 2011 Forfatter Skrevet Desember 5, 2011 Nå vrøvler du skikkelig Kjell, men vi tar dette én gang til for din skyld (selv om jeg tviler på at noen egentlig har interesse av denne disputen).1. Jeg skrev: "Rover 75 har E39 chassis". 2. Kvammis skrev: "....there had been speculation within the media that the Rover 75 used the BMW 5-Series platform. This was in fact not the case...." 3. Jeg skrev: "Nå ble jeg plutselig veldig usikker mhp. relasjonene mellom Rover 75 og BMW E39. Det er imidlertid rimelig sikkert at Rover 75... deler både designløsninger og tekniske løsninger med flere av BMW´s samtidige modeller..." 4. Du skrev: "Rover 75 er ikke E39.... Det finnes en V8 utgave med bakhjulsdrift, men heller ikke den er BMW." 5. Jeg skrev: "Det er ingen som påstår at Rover 75 er en BMW... og heller ikke jeg." Ergo... jeg gikk allerede i mitt annet innlegg tilbake på påstanden i mitt første innlegg fordi jeg ikke kan dokumentere påstanden og fordi jeg er usikker på om jeg husker riktig jmf. CAR Magazine (implisitt at innlegget Kvammis postet er troverdig). Hva du henger deg opp i er derfor noe uklart, men det er jo ikke første gangen at du kverulerer... Irettesette betyr forøvrig... "snakke strengt til, formane"... noe man trygt kan si at du gjør i denne tråden. Du har rett i din tolkning av irettesettelse, men jeg rettet opp en feil, noe som ikke kommer inn under irettesettelse.- Det du gjør som kritiserer meg for å rette på deg, det er mer en irettesettelse. I innlegget ditt over mitt skrev du jo at det var usikkert om Rover 75 var E39 osv. Syns du reagerer voldsomt på at du tok feil. Husk at det ikke er flaut å ta feil, selv for en dyktig BMW entusiast som deg, at du er full av kunnskap er det ingen tvil om. Saken er nå død for meg.
Fredrik Skrevet Desember 5, 2011 Skrevet Desember 5, 2011 .... I innlegget ditt over mitt skrev du jo at det var usikkert om Rover 75 var E39 osv. Syns du reagerer voldsomt på at du tok feil. Husk at det ikke er flaut å ta feil, selv for en dyktig BMW entusiast som deg, at du er full av kunnskap er det ingen tvil om. Saken er nå død for meg. Takk for komplimentet og du er ikke helt borte når det gjelder kunnskap om BMW du heller. Vi har jo begge bl.a mange års fartstid fra både BMWCCN´s forum og bimmers. Jeg er ikke enig med deg i at min kommentar, der jeg forteller at jeg er usikker på relasjonene mellom Rover 75 vs. E39, er å reagere voldsomt. Snarere tvert imot egentlig. Jeg benyttet anledningen hurtigst mulig til å gå tilbake på mitt standpunkt... nettopp fordi jeg ikke kunne dokumentere påstanden (selv om jeg er rimelig sikker på at den langt på vei er korrekt). Resten av vår dialog i denne tråden er kverulering og/eller polemikk... alt ettersom man ser det. Jeg tar imidlertid imot din oppfordring og setter en strek her. http://rover75.bplaced.net/docs/r75_autocar_1998.pdf http://rover75.bplaced.net/docs/r75_ae_0299.pdf
Dirty Skrevet Desember 5, 2011 Skrevet Desember 5, 2011 Jeg har kun Toyota, men føler ikke noe negativt om andre merker fordi.Er her på forumet fordi jeg kjenner mange her, og fordi jeg kanskje kommer til å eie en BMW en gang Da blir det isåfall M3 fra rundt 2002. Er såvidt raskere enn riskokeren min som jeg ikke får 30.000kr for en gang Har hatt begge deler, ikke tvil om at driftskostnader og driftssikkerheten er større på japsen, men BMW er en annen verden å kjøre:) Jeg er ikke så sikker på om Toyota og øvrige japanske merker er så mye mer driftsikkre enn Tyske biler og særlig BMW! Mener det var mere sånn før, på 70,80 og delvis 90 tallet! Må jo ikke glemme at BMW nylig blei kåret til det beste merket hva driftsikkerhet og kundetilfredshet! X3 blei jo også en av de beste bruktbilene man kunne kjøpe Du har nok rett der, toyota fra 80,90 tallet er skuddsikre, kun dårlig stål som tar knekken på de en Hilux\4runner er jo bare innkjørte når de har gått 300tkm Har sansen for gamle 4x4 Toyota biler. kjører nå 4runner 2.4 TD og har eid endel Hilux'er Geniale vinterbiler
ealoken Skrevet Desember 5, 2011 Skrevet Desember 5, 2011 Jeg påstår derimot at BMW har utviklet chassiset og at bakakselen er en BMW Z-aksel. Hvilken Z-bil da? for når e 39 var på tegnebordet hadde ikke BMW hatt slik bakstilling på noen annen bil før. ( e38 kom på på samme tid ) E31 har noe som kan ligne på E39, men totalt forskjellig der også.
Fredrik Skrevet Desember 5, 2011 Skrevet Desember 5, 2011 Jeg påstår derimot at BMW har utviklet chassiset og at bakakselen er en BMW Z-aksel. Hvilken Z-bil da? for når e 39 var på tegnebordet hadde ikke BMW hatt slik bakstilling på noen annen bil før. ( e38 kom på på samme tid ) E31 har noe som kan ligne på E39, men totalt forskjellig der også. BMW Z1 (1989-91) var den første modellen med Z-bakakselen. Deretter fikk E36, E39 og E46 bakakselen. Hvorvidt E31 har en variant av denne bakakselen vet jeg ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå