Gå til innhold

iDrive, CCC, CIC, NBT, Combox & mye annet rart-tråden


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Problemet er nok at dette ikke er offisielt fra BMW selv, og da heller ikke kan garantere for at dette vil fungere. På grunn av dette vil nok ikke forhandlerene ha noe med slike å gjøre heller.

Jeg har bare brukt en vanlig datakabel som man får kjøpt stort sett overalt i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Følger med her jeg også. Har CIC ,(2009mod E92)men den lille skjermen. Kunne tenkt meg den store skjermen med blåtann,internett og harddisk. Men stopper litt når du snakker om å kode om, for dette kan jo ikke jeg noe om. Har sett på plug and play comboboks fra bimmertech.Men....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok ikke CIC om du har den lille skjermen. :) Som du nevner får du ferdige enheter fra bl.a. Bimmertech, og disse skal det bare være å montere, så koder de seg "selv".

Skjermen og navigasjonscomputeren er forøvrig to egne enheter, mens det som innebærer bluetooth, internett er en helt annen enhet, og det er denne som heter combox. Man trenger den store skjermen for å kunne montere combox, men ikke omvendt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok ikke CIC om du har den lille skjermen. :) Som du nevner får du ferdige enheter fra bl.a. Bimmertech, og disse skal det bare være å montere, så koder de seg "selv".

Skjermen og navigasjonscomputeren er forøvrig to egne enheter, mens det som innebærer bluetooth, internett er en helt annen enhet, og det er denne som heter combox. Man trenger den store skjermen for å kunne montere combox, men ikke omvendt.

OK. Men jeg har den nye typen Idrive. Har du noen erfaring fra noen leverandører? Så jeg må ha : ny skjerm + ny navigasjonscomputer + combox ?

Plasserer man comboxen bak navien eller en annen plass? :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på du ikke bare har nytt kontrollhjul, men det gamle grensesnittet? Jeg kjøpte delene på eBay, så jeg har ikke erfaring med noe annet.

Ja, samt noen ledninger, muligens noen deksler og en dings for at navigasjonen skal fungere.

Combox er plassert bak fra fabrikk, mens på ettermonteringssettene til BMW blir denne plassert foran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...