Gå til innhold

iDrive, CCC, CIC, NBT, Combox & mye annet rart-tråden


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Mulig jeg tenker feil, men koblet ikke du 12v inn der mic egentlig skulle være? Har ikke drept combox'en med det?

 

Nei koblet alltids inn 12v på nr1 :) forvirringen kom når jeg fikk de rette kontaktene til mic i etterkant og skulle koble dem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei koblet alltids inn 12v på nr1 :) forvirringen kom når jeg fikk de rette kontaktene til mic i etterkant og skulle koble dem :)

 

Skjønner. Skal vedde på at det bare er en bagatell. Når jeg sitter på support tlf på jobb, så snakker jeg med verksteder hver dag som har sliti med biler lenge. Også ser jeg på det med nye øyne så vips, så er problemet løst. Regner med SweetBMW fikser dette lett.

Håper du får fikset det, for etter SweetBMW monterte combox og oppdaterte CIC`en min føles det nesten som ny bil. Telefonsamtaler over BT funker, streaming av musikk og ikke minst BMW Apps. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som vet om det går ann og til og ta chassi nr på en bil med apps og ta denne oppdateringen som ligger til denne, og instalere den på en uten, jeg har alt annet som combox bmw online og slikt bare mangler apps. Eller er connecteddrive greien styrt fra server? Slik at dette må registreres og åpne for å få tilgang? Jeg ser at vis jeg legger inn en bil med apps på bmw så kommer oppdatering 1008 og vis jeg slår inn min så kommer 1006.

Også er det noen som vet om det kommer noe retrofit løsning til apple carplay?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som vet om det går ann og til og ta chassi nr på en bil med apps og ta denne oppdateringen som ligger til denne, og instalere den på en uten, jeg har alt annet som combox bmw online og slikt bare mangler apps. Eller er connecteddrive greien styrt fra server? Slik at dette må registreres og åpne for å få tilgang? Jeg ser at vis jeg legger inn en bil med apps på bmw så kommer oppdatering 1008 og vis jeg slår inn min så kommer 1006.

Også er det noen som vet om det kommer noe retrofit løsning til apple carplay?

 

Jeg gikk på http://www.bmw.com/com/en/owners/connected_drive_services/mobile_devices/bluetooth_software_update.html

Og brukte chassisnr J593205. Lastet ned oppdatering som heter UPD01008.bin og oppdaterte min combox. Så burde funke på din også`?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var bra! Da skal dette prøves i morgen jeg hadde en mistanke til at forskjellen mellom 1006 og 1008 var apps, men kunne ikke være sikker så da er det greit og spørre om det var noe som hadde prøvd det.

Sorry for å ødelegge gleden din, men tror ikke du får apps bare med den oppdateringen. Den er i hovedsak til BT samtaler og streaming. Tror for å få apps må du oppdatere CICen din til nyere version.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den oppdateringen der er kort fortalt for tlf støtte. Altså nye tlf og nye operativ systemer på mobil telefon. Ikke software for Apps.

Apps avhenger sv software på Cic. Send meg en pm om du trenger hjelp til å finne ut av software versjon på Cic.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh det var kjipt er vel en grunn til at det er ekstra utstyr Blir funksjonaliteten bedre med apps. Sliter veldig med at jeg må starte spotify på nytt og åpne radioen for så og gå tilbake på bt avspilling for at lyden skal komme. Og lyden forsvinner etter telefon samtaler. Har ios 9 og iphone 6 med cic fra 8/2011 så tenkte jeg skulle prøve apple music mulig dette er mere stabilt, men vil apple music intigere seg med apps eller er det bare spotify?

Tror du skal prøve å oppdatere BT software for bedre stabilitet.

Comboxen jeg fikk montert i min bil var fra 04/2014. Kan være at BT softwaren din er fra bilen din var ny og da er det på tide med en oppdatering. Jeg har HTC M8 og den var også noe ustabil til å begynne med, men løste seg med å slette tilkoblingen og parre tlf på nytt. Ble enda bedre med oppdatert software. Nå fortsetter streaming av spotify så fort jeg kommer tilbake i bilen uten å restarte avspilling elller tlf osv.

 

Eventuelt om du kontakter SweetBMW så kan han oppdatere CIC`en din til V.42, da får du også BMW Apps uten å behøve FSC code for å aktivere det. :)

Skien er ikke så langt unna oslo, så det er helt klart verdt turen og de få kronene han skal ha for å gjøre dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...