Gå til innhold

iDrive, CCC, CIC, NBT, Combox & mye annet rart-tråden


awt
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, Kim-Stian Karlsen skrev:

Cars made before 03/2010 with original firmware (no update since you bought the car), then you can ONLY update to 2014 map via DVDs, as the DVD version of 2015-2 map is NOT released at the moment.

We strongly recommend customers with cars made before 03/2010 to have your car firmware updated from local BMW dealers in order to update the 2016-2 and future maps by USB memory stick.

 

Dette er jo veldig kjipt! Etter 2015 kommer alle kart på USB stick å da er det umulig for biler i 09-10 å update kartene sine..
Kan BMW kjøre kun en update på CICen eller må ta de hele bilen?

Jeg lasta ned 2016-2 kart via x. Dette var da 3 mapper med filer. Det fulgte også med en bruksanvisning her med fremgangsmåte for oppdateringen; en for oppdatering via USB, og en for oppdatering via DVD. I hovedsak går det ut på å brenne de 3 mappene på 3 forskjellige DL-DVD'er i stedet for å kopiere de over på USB. Installeringen er lik som for USB. Jeg har bil produsert 09/09, men jeg har den "i"-en + check merket i den svarte rundingen på naviskjermen, så tydeligvis har softwaren blitt oppdatert etter 03/10 en gang. Oppdaterte kart via USB.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Forstår jeg det rett, at ved å aktivere BMW apps, kan få spotify på min CIC, men at det likevel ikke vil virke med min android telefon per dags dato?

Endret av Lstore
grammatikk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Lstore skrev:

Forstår jeg det rett, at ved å aktivere BMW apps, kan få spotify på min CIC, men at det likevel ikke vil virke med min android telefon per dags dato?

Har du Combox fra før da? Får ikke noe apps uten den :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antar det...

Har apps i menyen, ellers har jeg bluetooth tilknytning og kan spille av fra spotify via mobilen og styre avspilling fra cic/rattet. Men apps er ikke aktivert/har ikke spotify app.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer at denne kun virker med iPhone (og muligens iPod touch?).

Android-støttet kom nylig (tidligere i år, eller sent i fjor), men kun for biler produsert etter denne datoen såvidt jeg kan huske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei. Jeg har nylig kjøpt min første BMW. En 520i 2004. Brukt en del penger på å få den ship shape, flushing av kasse, skiver/klosser og topp deksel pakning. Nå vil jeg gjerne oppgradere multimedia, tungvint med bare FM og CD. Prøvd å søke litt her men er ett stort forum.. Trenger i grunn USB og/eller Aux. På den måten kan jeg tilkoble DAB eller lignende. Noen som kan peke meg i rett retning? Ps har lite peiling på bil.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, awt skrev:

Ønsker du aux, USB, DAB eller alt?

Om det primært er aux du ønsker kan dette monteres uten problem. Se forøvrig denne tråden.

Takk for tilbakemelding. Ja Aux holder egentlig. Men fant ikke svar på hvordan jeg skal gjøre dette, sikkert synet som svikter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo, kunne sikkert startet en ny tråd, men slenger inn spørsmålet her siden det er "innafor" emne.

Har Navi Pro. CiC, funker som ei kule det, men det er en ting jeg lurer på, er det riktig at antatt tidsforbruk på oppsatt rute er såpass unøyaktig. På en tur mellom Oslo og Kristiansand for eksempel opereres det med et avvik på opptil 50 minutter når jeg starter, den henter seg inn etter hvert så når jeg kommer frem stemmer tiden selvsagt. Har kjørt andre BMW´er og de virker mye mere på stell hele veien. Selv min gamle Garmin var mye bedre i kalkuleringen under hele turen. Oppsatt rute og fart er selvsagt innenfor normalen.

Kart og navi ble oppdatert for ett år siden.

Tok opp temaet med BMW, men de sa bare at slik var det vist, kan det stemme?

 

Endret av KPA
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplever det samme, og har lurt på dette selv uten at jeg har kommet frem til noen løsning.

Det jeg lurer litt på er om ruten kalkuleres i forhold til bilens gjennomsnittsfart eller noe slik, men det er bare en tanke jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...