RS4 Skrevet Desember 14, 2013 Share Skrevet Desember 14, 2013 Hva er dere gjør med Dekorpanel over midt konsoll når man oppdaterer til CIC ifra CCC? En må lage større hull til iDrive enheten? Hvordan gjør dere det? Sager med stikk sag? Annen sag? Eller bytter ut dekor panelet? Som koster 2620kr. Om en ikke bytter ut dekor panelet så må en få til fester under iDrive enheten? Den ifra iDrive CCC passer ikke til CIC iDrive? Så hva har dere gjort? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Desember 14, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 14, 2013 Jeg kjøpte nytt deksel (mine lister er nok billigere/kjipere enn dine), men det går an å kutte også. Om kuttet blir litt stygt er det mulig å kjøpe en ramme som ble levert på 6-serien, som dekker litt rundt. Kontrolleren festes ikke i dette dekselet, den har to egne festeplater/rammer som igjen festes i konsollen. Dekselet settes så på plass over her igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS4 Skrevet Desember 14, 2013 Share Skrevet Desember 14, 2013 Jeg kjøpte nytt deksel (mine lister er nok billigere/kjipere enn dine), men det går an å kutte også. Om kuttet blir litt stygt er det mulig å kjøpe en ramme som ble levert på 6-serien, som dekker litt rundt. Kontrolleren festes ikke i dette dekselet, den har to egne festeplater/rammer som igjen festes i konsollen. Dekselet settes så på plass over her igjen. Ok, sier jo seg selv, det er jo M(selv om det er nesten likt?) Ja, det har du rett i, greide ikke helt å forklare meg her, da jeg ikke har sett for mye på det selv. Jeg leverte bilen inn for å gjøre denne jobben, sammen med noe annet(bl.a. Defa ting). Dem ville ha nytt deksel, da det ikke ville bli fint om en kappet i midtkonsol dekor panelet, pga det er en slags metall lignende på plast. Kan sikkert gå lett galt. MEN dem fikk dekorplate til M6, og den passer jo ikke min bil. Så nå står bilen på verksted(1,5 uke), koblet alt ifra, og venter på rette dekorplate. Og posten er ikke den raskeste hesten å satse på, ihvertfall ikke i disse tider Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS4 Skrevet Desember 14, 2013 Share Skrevet Desember 14, 2013 Som Saltkjelen nevner kan du bruke en adapter, eller flytte pinner over i ny kontakt. Jeg synes disse adapterene ofte er for dyre, og om man skal bytte tilbake en gang, er det ingen problem å bytte pinnene tilbake der de stod, så jeg mener dette er like plug & play. Det er uansett ikke noe man gjør hver dag. For 6FL trenger man bare å koble til tre ledninger ekstra for aux-delen, men det som er enda bedre er å koble 6FL opp mot 6NF, da slipper man disse tre ledningene, og man trenger ikke Y-kabelen lengre. Husk også at det er litt omfattende å kode combox i e6x om du skal gjøre dette selv, så det kan være lurt å sette seg inn i hva som kreves før du begynner. Ang. versjon funker de fleste til "e-biler", men for all del ikke kjøp en tilhørende en F-bil. Jeg kjøpte delenummer 84 10 9 257 160 til 1-serien. Holder det ikke å sende kun kabelen og bryterpanelet? Kabelen henger vel bare på CIC-en med en kontakt, eller er det i motsatt ende den er knukket av? Fikk loddet kabel rett i bryterpanelet her nå. Fant en kar som holder til i Stavanger til å gjøre jobben. Tidligere jobben hans var å chipe XBMC / PS 2&3 = dyktig kar. Så nå er ihvertfall CIC uniten oppe å går. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Desember 14, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 14, 2013 Kostnaden på listene går på hvilken type de er, og har i utgangspunktet ikke noe å gjøre med om det er M eller ikke. Du har enkelt og greit en dyrere type lister. Flott å høre at du fikk ordnet det, jeg må si at det virker som om du har hatt din del med utfordringer/problemer med dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Desember 15, 2013 Share Skrevet Desember 15, 2013 Jeg har skåret ut i min list med dremel. Jeg synes ikke LCI-listen med åpent oppbevaringsrom er fint og valgte derfor å modifisere pre-LCI listen som har lokk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS4 Skrevet Desember 15, 2013 Share Skrevet Desember 15, 2013 Jeg har skåret ut i min list med dremel. Jeg synes ikke LCI-listen med åpent oppbevaringsrom er fint og valgte derfor å modifisere pre-LCI listen som har lokk.Om det er samme panel som jeg snakker om? Har du bilde? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Desember 15, 2013 Share Skrevet Desember 15, 2013 Tja. Du har jo LCI, så du har den dumme oppbevaringsskålen foran girspaken. Pre-LCI har et skyvelokk over dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS4 Skrevet Desember 15, 2013 Share Skrevet Desember 15, 2013 Takker! Ok. Tror ikke den er lik min nei. Hadde vært greit med et slik lokk. Sent from my SM-N9005 using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Desember 15, 2013 Share Skrevet Desember 15, 2013 Nei, du har ikke dette i og med at din bil er en LCI (E61 M5 er kun levert som LCI). Du har en list med dette oppbevaringsrommet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS4 Skrevet Desember 16, 2013 Share Skrevet Desember 16, 2013 Nei, du har ikke dette i og med at din bil er en LCI (E61 M5 er kun levert som LCI). Du har en list med dette oppbevaringsrommet. Stemmer der ja. Bilen er på verksted så får ikke sjekket selv. Lurer på om jeg ikke skal bare kappe plata selv, og ta ut bilen ifra verkstedet. De venter visst bare på plata nå(1.5-2uker). Jeg greier ikke å være lenger uten bil nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore_S Skrevet Desember 19, 2013 Share Skrevet Desember 19, 2013 Lurer på om det er noen som kan svare meg på dette? Har en F01 2009 modell, er det mye bråk for å få montert 6NF (utvidet mulighet for å spille musikk over smart phone) ? og/eller få montert combox? Er det noen enkel måte å få TV til å fungere her i Norge ? ( denne er jo tysk importert) Og finnes det noen DAB+ modul man enkelt kan montere? Det er en del utstyr på denne fra fabrikken, men det mangler altid noe Vehicle information VIN WBAKM21030C331190 Type code KM21 Type 730D OL (EUR) E series F01 () Series 7 Type LIM Steering LL Doors 4 Engine N57 Displacement 3.00 Power 180 Drive HECK Transmission AUT Colour BLACK SAPPHIRE METALLIC (475) Upholstery LEDER DAKOTA/SCHWARZ (LCSW) Prod.date 2009-07-01 Options S1CBA CO2 equipment S229A Dynamic Drive S302A Alarm system S316A automatic trunk lid mechanism S322A Comfort access S403A Glass roof, electrical S415A Sun-blind, rear S416A Roller sun visor, rear lateral S428A Warning triangle and first aid kit S430A Interior/outside mirror with auto dip S441A Smoker package S456A Comfort seat with memory S464A Ski bag S488A Lumbar support, driver and passenger S494A Seat heating driver/passenger S496A Seat heating, rear S4CAA High-gr.wood vers.,varieg.ash anthracite S4NBA Autom. climate control with 4-zone ctrl S508A Park Distance Control (PDC) S524A Adaptive Headlights S5ACA High-beam assistant S5ADA Lane departure warning S5AGA Lane change warning S5DFA Active cruise control+stop&go function S601A TV function S609A Navigation system Professional S610A Head-up display S612A BMW Assist S614A Internet preparation S615A Extended BMW Online Information S616A BMW Online S620A Voice control S633A Preparation, mobile phone, Business S677A HiFi system Professional DSP S696A DVD changer S698A Area-Code 2 for DVD S6AAA BMW TeleServices S6ABA Control, Teleservices S6FLA USB/audio interface S7SPA Navi Professional/m.-ph.prep. Bluetooth L801A NATIONAL VERSION GERMANY S863A Dealer List Europe S879A On-board literature, German S8S8A Country-specific navigation control S8SCA Telematics access request,country-spec. S8SPA Control unit COP Standard equipment S1CDA Brake Energy Regeneration S423A Floor mats velours S548A Kilometre speedo S851A Language version German Sent from my iPhone using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Desember 20, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 20, 2013 Ingenting er umulig, men jeg ville først sjekket (fysisk) om du allerede har combox, da jeg er usikker på om man fikk alt det du har der uten. I praksis er det heller ikke noen enorm forskjell mellom 6FN og 6FL (som du har). For å få TV til å fungere må TV-tuner byttes (tror dette skal være nok, men er ikke helt sikker), og når det gjelder DAB vil det dessverre være greiest med noe uoriginalt, da man må bytte hele navigasjonsenheten om man skal ha det originalt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore_S Skrevet Desember 20, 2013 Share Skrevet Desember 20, 2013 Takker for svar combox kom vel ikke som noe alternativ før 2011!! Jeg er bra sikker på at du må ha 6NF i kombinasjon med multimedia adapter for telefonene, for å få opp melodiene på skjermen og for å bytte spor osv med knappene på rattet! Sent from my iPhone using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Desember 20, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 20, 2013 Ja, det stemmer det, men CIC kom ikke før i 2009, likevel er det flere 2008-modeller som har dette fra fabrikk, så det finnes mye rart. Det du nevner går fint med 6FL. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå