Gå til innhold

Pipercross filter på M47d20 ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lyst å montere et pipercross filter på min 320d, for å få litt mere "sus og dus" for å si det slik..

blitt advart dette av noen pga at blandt annet luftmengdemåler kan ta kveld?

k&n var visst fyfy pga at dette er smurt inn med olje, men siden pipercross ikke er det, så lurte jeg rett og slett på om motor tar skade av dette, evt om jeg vil få mere turbosus/lyd av å bytte til et mere åpent filter??

(Prøvd på gårdsplassen nå i kulda uten filter, og ble jo ekstremt mye mere leven fra turbon :) )

mvh

Øyvind

Skrevet

Jeg har kjørt med oljeinnsatt K/N innsatsfilter i 2 år/50.000km nå uten å ødelegge LMM eller noe annet for den slags skyld. Det ligger også noen videosnutter ute på Youtube hvor K/N tilbakeviser denne myten. Når det er sagt så er det viltig å ikke overdrive oljebruken på filteret for denne overskuddsoljen kan sette seg på LMM.

Mitt K/N ble satt inn av de samme som la inn tuningsoftware på bilen.

Hvilken effekt dette har vet jeg ingenting om men det blir endel grommere lyd ja.

Skrevet

Lurer også på dette egentlig, tenkte eg skulle kjøpe pipercross filter til min E39 520d, men kjøper det ikkje om bilen tar skade av dette. Noken som kan bekrefte dette på noken måte at det går greit? :)

Skrevet

Med LMM burde man kjøre med "Tørr-olje". Dette har blitt diskutert i mange forskjellige forum, og K&N selger filter med tørr-olje, eller olje frie filtre.

Skal sette på AEM olje-fritt filter i min (laget for følsomme sensorer mellom filter og innsug, herblandt LMM uten spjeld som kan ta skade av "våt-olje"), og dette er produsert av K&N.

Oyoy, tror du bare skal gå for Pipercross filteret som jeg nevnte til deg. Har liggende et Pipercross-filter som er brukt på en hel del biler på "Myre," er brunt på utsiden, men ser ut som nytt innvendig :wink:

Skrevet

Har hørt at et slikt innsattsfilter vil redusere forbruket? Eller er det bare tull? :)

Fredrik

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...