Julianv Skrevet Desember 29, 2011 Share Skrevet Desember 29, 2011 Hahaha! Du skriver nå morsomt Men som alle sier, vis den er i grei stand fiks den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FTE Skrevet Desember 29, 2011 Share Skrevet Desember 29, 2011 Toskete bruk av en E12 spør du meg. Og du ville jo ha innspill Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet Desember 29, 2011 Share Skrevet Desember 29, 2011 La meg redde den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T. Thøgersen Skrevet Desember 29, 2011 Share Skrevet Desember 29, 2011 Siden du eier den, foreslår jeg at du gjør akkurat som du selv vil, og ikke hører på alle grinebiterne her inne. (selv om jeg ville shina den opp med en S38 med pustehjelp. ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flonoen Skrevet Desember 29, 2011 Share Skrevet Desember 29, 2011 +1 på T. Thøgersen og dermed -1 på resten. Ikke at jeg er uenig med folket, skal man ha herjebil må det vel være bedre å finne seg en gammel 240/740 eller lignende? Men det er ikke jeg som har betalt bilen, så å sitte og dømme de som faktisk har gjort det blir feil. Skal man først fordømme bruken så kan man vel samtidig tilby seg å kjøpe bilen da, om man mener den fortjener bedre? Slik som Custom gjør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet Desember 30, 2011 Share Skrevet Desember 30, 2011 Skulle sendt selger av denne bilen en link til denne tråden.. Tipper det hadde skjært bra i hjerterota på ham å se dette etter å ha kjent til bilen i lange 32 år.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rakett Skrevet Desember 30, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 30, 2011 kjære, stolte bimmers medlemmer, det er bare å komme med de tilbakemeldingene dere vil i denne tråden så lenge de er innenfor forumets regelverk Historien bak bærearmen er litt spesiell: Begynte med at det lukta svidd gummi, noe vi ikke kunne forstå, da vi kjørte den respektive kvelden alt skjedde. Etterhvert måtte jeg styre mot venstre, og vi tenkte: Vi har pungtert! Sjekket alle hjulene, og alle var fulle av luft! Ganske paffe satt vi oss inn i bilen og kjørte over "rimi sletta" (lang rett strekke der vi bor). Vi snudde oss og så at blårøyken lå etter oss over hele sletta, det vælva ut blårøyk som om vi spant i 3 gir på åpen diff fra venstre bakhjul. Vi følte oss ganske kule der og da, men virkeligheten slo jo innover oss, vi skjønte at hjule gikk inn i noe... Svingte av til en lokal burger sjappe, og på vei dit kom det ett greit smell, da sprang hjulet... Så bilen ble stående midt i veien, vi spiste burger og tenkte at vi fikk kjøre hjem da, så langt det gikk... Kjørte avgårde, dekket ble helt filler, og deretter sto jo gnistføyken i noen kilometer, så ut som det var et bål baki der Kom oss nesten hjem, før ytre drivknute separerte seg fullstendig og drivakselen ble stående og spinne i lufta. En kuriositet for de som lurte: forhjulene på bilen ble fylt med luft engang på nitti tallet, og har stått sånn siden. Er ikke mange biler som har nittitalls luft i dekka lenger Men, om noen vil ha bilen, så kan den selges for en grei penge (får den for under ti tusen). EDIT: Og nei, det skal IKKE noe s38b38 inn her, ikke s38 turbo heller. Denne bilen har mer enn nok med sine 70 hester, ligger jo som en båt på veien, kjøre egenskaper hadde ikke BMW hørt om i 1973, det kom først da E30 ble oppfunnet. Det eneste som kanskje finner veien inn her er en sugetrimma M20 med smidde vipper og sebring grenrør, tror det holder mer enn lenge nok for en bil med såpass elendige kjøre egenskaper som denne. Hadde en 1974 scirocco for noen år tilbake, og for å si det sånn, på 70 tallet var jammen meg VW mer bil for penga enn BMW ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Desember 30, 2011 Share Skrevet Desember 30, 2011 hva skal du ha for den da ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flonoen Skrevet Desember 30, 2011 Share Skrevet Desember 30, 2011 Latterlig morsomt at 5 av bilene i signaturen din har blitt spiker! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mjørgen Skrevet Desember 30, 2011 Share Skrevet Desember 30, 2011 Denne bilen har mer enn nok med sine 70 hester, ligger jo som en båt på veien, kjøre egenskaper hadde ikke BMW hørt om i 1973, det kom først da E30 ble oppfunnet. Hadde en 1974 scirocco for noen år tilbake, og for å si det sånn, på 70 tallet var jammen meg VW mer bil for penga enn BMW ! Jaja.. du har ikje kjørt mye bil ser jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Desember 30, 2011 Share Skrevet Desember 30, 2011 Rakett: Vi holder oss innenfor forumets regelverk men det er lov å bruke sunn fornuft! Hva er meningen med å lage en tråd om å herpe en E12 på et forum for BMW entusiaster? Er litt som å legge ut bilder av de nye pelskåpa si på et forum for pelsmotstandere! Er jo så mange andre forum du kunne brukt hvor alle synes det var dritkult, føler du med dette bare prøver å "strø salt i såret" For meg er E12 en historisk BMW modell og begynnelsen på en modellrekke som kom til å bli blant de viktigste for BMW, synes det bare er trist at gjennlevende eksemplarer skal få slik behandling! Og hadde jeg bare hatt plass, tid, ett medgjørlig kvinnfolk og den nødvendige kompetansen så skulle jeg gjerne ha kjøpt bilen Ang BMW sine kjøreegenskaper på 70 tallet! Ta heller å sammenlikn E12 med 1973 Passat og se hvilke som har best kjøreegenskaper! BMW hadde absolutt gode kjøreegenskaper på 70 tallet og var kjent for det allrede den gang. Du kan jo ikke vente kjøreegenskaper i en utkjørt snart 40 år gammel E12 som har hatt samme lufta i dekka siden 90 tallet Håper noen kan redde denne, han her er tydeligvis ikke i stand til å ta vare på klassiske BMWer! Sier dette med tanke på hva jeg leser i signaturen hans Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T. Thøgersen Skrevet Desember 30, 2011 Share Skrevet Desember 30, 2011 ^^ Salt i såret kan være deilig for noen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet Desember 30, 2011 Share Skrevet Desember 30, 2011 Alle på bimmers elsker gamle biler, men ingen gidder å ta seg tid, råd eller lyst til dem. Denne lå til salgs en stund for en billig penge, men ingen andre var interessert. Bilen er utdatert på alle måter, og passer verken til hverdagsbil eller helgebil. Det beste med bilen er at første eier var Gino Valente...Tenk deg en italiener i slengbukser og sleik som råna rundt i Oslo på 70-tallet med denne bilen. Han dro nok damer Bedre at bilen gir livsglede til levende mennesker enn at den står og støver/ruster på en låve et sted...Man lever bare en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RogE36R Skrevet Desember 30, 2011 Share Skrevet Desember 30, 2011 Helvettn! Det skinninteriøret så strøkent ut! For ikke å snakke om at det er snart 40 år:-0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Desember 30, 2011 Share Skrevet Desember 30, 2011 Alle på bimmers elsker gamle biler, men ingen gidder å ta seg tid, råd eller lyst til dem. Denne lå til salgs en stund for en billig penge, men ingen andre var interessert. Bilen er utdatert på alle måter, og passer verken til hverdagsbil eller helgebil. Det beste med bilen er at første eier var Gino Valente...Tenk deg en italiener i slengbukser og sleik som råna rundt i Oslo på 70-tallet med denne bilen. Han dro nok damer Bedre at bilen gir livsglede til levende mennesker enn at den står og støver/ruster på en låve et sted...Man lever bare en gang. Hehehe... jeg har hatt gleden av å møte Gino og jeg tviler ikke på at en ung Gino i en BMW var rimelig kjekk på 70-tallet... Fysj... en gammel klassiker som dette fortjener utvilsomt en bedre skjebne... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå