Gå til innhold

Min E60 530i Manuell

maxrpm312
 Share

Anbefalte innlegg

Får legge ut noen bilder å litt info om min bruksbil, ganske skjeden utgave av E60 dette med

bensinmotor og 6 trinns manuell gir, hadde aldri kjøpt denne uten dette oppsettet nei :-)!

Har eiet den i ca 1.5 år nå og er veldig fornøyd med bilen, spesielt om vinteren er denne bilen utrolig leiken å morsom å ta den lengste veien hjem med..

Bilen har alt utstyr første årsmodel kunne leveres med bortsett fra activ cruise controll

(og automat da)

Bilen var i BMW sitt eie inntil i 2005 da faren til han som driver ESS kjøpte den.

Bilen har passert 100'km, 20'km i mitt eie, uten noe trøbbel bortsett fra vanlig service og en del understells deler da bilen i hele sitt liv er kjørt med 19" og 20" hjul.(kun jeg som har brukt den på vinteren til daglig)

Ting som er kjekt å ha til hverdags er b.la:

-Quaife sperre

-Activ styring

-Webasto

-Varme i ratt

-komfortstoler

-Pro Logic 7 anlegg

-Dynamic Drive

Å selvfølgelig en sterk/stillegående/turtallsvillig 6er som drikker bensin å med manuell kasse!

Har fått prøve bilen både på isbane og asfalt, og den er utrolig stabil å potent bil

som "krymper" desto mer du kjører med den!

Noen Bilder:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kistermerkene på bilen er godkjenningsmerker på et treff som jeg var på, så de er selvfølgelig fjernet :-)

Ang 530i merket, er grunnen den samme som awt sier, greit å varsle om at man liker bensinbiler :-)!

Til awt, bra flere liker 5 serie med riktig motor/gir, å super farge du har-Liker!

audfk1yzwsje39l35i6l.jpg

8rke92j4mgfshwuu8j3b.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tilbakemeldinger, bra flere liker oppsettet og looken :wink:

Ang sperra så er det jeg som har fått montert denne ja, og dette er en av de beste investeringene som jeg har gjort på en bil, sperra koster vel 12-13000 kr og har livstidsgaranti(ingen slitedeler som lameller).

Spesielt om bilen brukes på vinteren er dette utrolig bra, bilen kommer seg mye bedre frem, elektroniske hjelpemidler fungerer sammen med sperra, og ikke MINST myye mer leken og kontrollerbar!!

Eneste ulempen med denne sperra er at den ikke virker før bilen er i bevegelse(kan i teorien bli stående å spinne på 1 hjul om bilen ikke har elektronisk hjelp!

Har kjørt sammen med 4 hjulstrekker på isbane og holdt faktisk godt følge med bilene som hadde piggritt( kjører selv Nokia R i dim225/50-17)

ANBEFALES :P

wjoo1qc68rolve3f1wv1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til spruddel, tøff bil å deilig motor/gir du også :wink: , diffen er kjøpt hos BMW forhandleren Strandveien Auto i trondheim(de er forhandler for Quaife)

Fikk de til å montere innmaten ja, dette er nøyaktighets arbeide som jeg ikke har nok kunskap om, så ja prisen er kun for delene! Arbeide koster noen lapper ekstra utfra

om du levrer bilen, eller diffen til montering. Uansett i mine øyne, godt anvente penger!

Bilen fungere overraskende bra på ACR, kjørte faktisk lave 1.5x runder som best uten å mishandle bilen. Å dette med 20" gatedekk å orginale bremser med greenstuff klosser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...