Gå til innhold

Min Alpinhvite F11. Nye bilder tatt av E.H.D s.14


m-blå
 Share

Anbefalte innlegg

Så bra ut det :D
Ser meget bra ut. Blir aldri feil med originalfelger på en BMW.

Takke takk til begge :D

Perfekt................for vinterhjul :-)

Morroklompen :lol:

Synes dette ble optimalt når du bare skulle ha 19". :)

Er dekkene noe tess eller?

Disse er vel lik di som man kan få med m-sport pakken?

Nei, de er jo ikke like de som du har. :wink:

E.H.D.....Når det bare ble 19", er jeg fornøyd ja. Hadde 409M kommet ut noen uker før, hadde jeg kanskje vurdert de. 409M er de samme felgene, bare i 9 x 20".

Dekkene har jeg ikke fått testet enda, kun kjørt over gata hjem fra dekkbutikken.

modus.....disse felgene er bredere, har tynnere eiker, dypere "look" og er 3kg. lettere hver felg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 210
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Synes dette ble optimalt når du bare skulle ha 19". :)

Er dekkene noe tess eller?

Er faktisk litt skuffet over conti'ene.

Er litt støy og sporing :(

Vært og klaget på dem.

Støyen er vel kanskje bare det at jeg er bortskjemt etter og ha kjørt piggfrie dekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er faktisk litt skuffet over conti'ene.

Er litt støy og sporing :(

Vært og klaget på dem.

Støyen er vel kanskje bare det at jeg er bortskjemt etter og ha kjørt piggfrie dekk.

Støy er det vel vanskelig å unngå, men sporing skal det ikke være. Hva sa de på dekkmann da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser denne titt og ofte i søre bydel :) Fin fin bil!

Stemmer nok det ja. Lurer på om jeg kjørte bak deg for ett par uker siden?

Var en E39 med detailers på ramma rundt skiltet.

Det ble supertøft :applause: Synns du har funnet fin balanse mellom utseende og fungsjon i hverdagen.

Er og fornøyd selv med balansen ja. :D

Merker på min at det er mere støy utenfra en på den gammle..tror det er pga panorama taket..

Det synes jeg er litt merkelig. F11 er bedre isolert enn E61, merker det allerede når du lukker dørene hvor kompakt den er. Ikke noe støy fra mitt panoramatak. Men en må ha dekselet igjen på taket i fart for og unngå å få litt vindsus, har du prøvd det?

Er faktisk litt skuffet over conti'ene.

Er litt støy og sporing :(

Vært og klaget på dem.

Støyen er vel kanskje bare det at jeg er bortskjemt etter og ha kjørt piggfrie dekk.

Støy er det vel vanskelig å unngå, men sporing skal det ikke være. Hva sa de på dekkmann da?

De har sjekket med importøren og to andre store forhandlere pluss BMW norge.

Og alle tilbakemeldinger de har fått er at ingen forstår noe av det og ingen har opplevd det tidligere.

BMW norge hadde han snakket med en uten og si hvem han var, og ble anbefalt Conti dekk for og unngå sporing.

Så det svaret jeg har fått fra østlandet er at veiene på vestlandet er håpløse. :shock:

Nå skal det vel sies at der jeg har merket sporing, er asfalten veldig slitt.

Men på samme plassene med 245/45-18 Michelin x-ice (piggfrie), var det ingen antydning til sporing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer nok det ja. Lurer på om jeg kjørte bak deg for ett par uker siden?

Var en E39 med detailers på ramma rundt skiltet.

Godt mulig, sikkert ikke så mange e39'er med detailers skiltholder her i byn :) Men bilen er ikke mye skiltholderen verdig for tida, travle tider og være nybakt forelder :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte felger! Med det designet og uten senk tror jeg ikke større nødvendigvis hadde vært penere...

Ang continental sommerdekk så hadde jeg det på en q5 i 245/40 20. Mulig annen utgave enn hva du har. Bråka så mye at jeg satt konstant og irriterte meg over dekkstøy. Vinterdekkene på den var mye stillere.

Har nå kuhmo i 245/40 19 på min f11. Mange er trolig skeptisk til kuhmo, men samenligna med f.eks yokohama og toyo i samme dim og på samme bil har jeg opplevd kuhmo som vesentlig bedre på støy/ sporing. Grepet på vått føre er nokk svakheten. Overgangen fra vinterhjul (nokian hakka r i 235/50 18) og til kuhmoene var overaskende liten i mitt tilfelle.

Angående kopifelger så har jeg aldrig hatt noen form for problemer. Derimot opplevde jeg at lakken flassa av på de orginale 16" felgene jeg hadde på fruens 1er etter 2 år. Klaget flere ganger til bmw forhandleren i tr.heim, men de konkluderte at det skyltes steinsprut?!? Bestemte meg for og aldrig handle bil av dem igjen, men så kom jo den nye 5 ern da :^o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser denne titt og ofte i søre bydel :) Fin fin bil!

Stemmer nok det ja. Lurer på om jeg kjørte bak deg for ett par uker siden?

Var en E39 med detailers på ramma rundt skiltet.

Det ble supertøft :applause: Synns du har funnet fin balanse mellom utseende og fungsjon i hverdagen.

Er og fornøyd selv med balansen ja. :D

Merker på min at det er mere støy utenfra en på den gammle..tror det er pga panorama taket..

Det synes jeg er litt merkelig. F11 er bedre isolert enn E61, merker det allerede når du lukker dørene hvor kompakt den er. Ikke noe støy fra mitt panoramatak. Men en må ha dekselet igjen på taket i fart for og unngå å få litt vindsus, har du prøvd det?

Er faktisk litt skuffet over conti'ene.

Er litt støy og sporing :(

Vært og klaget på dem.

Støyen er vel kanskje bare det at jeg er bortskjemt etter og ha kjørt piggfrie dekk.

Støy er det vel vanskelig å unngå, men sporing skal det ikke være. Hva sa de på dekkmann da?

De har sjekket med importøren og to andre store forhandlere pluss BMW norge.

Og alle tilbakemeldinger de har fått er at ingen forstår noe av det og ingen har opplevd det tidligere.

BMW norge hadde han snakket med en uten og si hvem han var, og ble anbefalt Conti dekk for og unngå sporing.

Så det svaret jeg har fått fra østlandet er at veiene på vestlandet er håpløse. :shock:

Nå skal det vel sies at der jeg har merket sporing, er asfalten veldig slitt.

Men på samme plassene med 245/45-18 Michelin x-ice (piggfrie), var det ingen antydning til sporing.

Jeg har originale Dunlop RF 245/45-18 på min 2011 F11 M-sport, og den sporer temmelig merkbart. Dekkene har gått ca 20 000km.

Skal skifte til nesten nye 19" originalfelger med GoodYear Excellence til helgen, håper de er bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Continental er et totalt oppskrytt dekk, som burde havnet i prisklasse med Federal og Kumho.

Vredestein Ultrac, Hankook Ventus, Goodyear Excellence og Michelin Pilot Sport PS2 er dekk jeg trygt kan anbefale i sånne dimensjoner, med lite støy og praktisk talt ingen sporing på såpass ny bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Continental er vel også enkelte steder havnet i lavere prisklasser. PÅ dekkonline er de bare litt dyrere enn Falken. Du får et sett med 295/25-21" til 8700,- Det er jo billig. Contact 3. Goodyear excellence er jo runflat. Er det noe å anbefale?? Eg hører bare negative ting om de hele tiden. Solgte mine excellence 19"dekk i går. Personlig så synes jeg Falken fk452 er et meget bra dekk til prisen. Har faktisk veldig lite å utsette på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...