Gå til innhold

M-Sport eller ikke...hva er forskjellen?

Shorin
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring fra E60 og m-pakke vs. ikke m-pakke. Tenker ikke da på utseendet men hva som er forskjellen på kjøreegenskapene/det tekniske. Hvordan er en M-sport i forhold til en uten men som har active steering og dynamic drive?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ett stivere og hardere understell, og noe lavere bil en vanlig! Av dekk så får man jo M-sport felger på 18" med 255/265 eller 19" med 255/275. Du får sportseter som har justerbar lårpute og hakket bedre sidestøtter,disse er også noe dypere å sitte i. Sportsstolene mener mange er for harde men jeg mener de nesten er bedre enn comfortstolene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener comfort stolene er klart best.

Jeg har ikke kjørt e60/61 med m-sport, men kan ikke tenke meg at det skuffer :)

Jeg har derimot eid en e61 med dynamic drive, active steering og comfort stoler. Det var noe jeg trygt kan kalle "Absolutely amazing" :) har aldri kjørt noe med bedre kombinasjon av komfort og sportslighet. Noe helt annet enn de standard e60 jeg har kjørt uten hverken m-sport eller dynamic drive...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også Dynamic drive, Active steering og komfortseter i min E60 og dette er etter min mening top of the line når det gjelder komfort og sportslighet. Ulempen er imidlertid høyden, men med et H&R fjærsett så bør det vare topp.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

229 Dynamc Drive kan ikke kombineres med 337 M-sportspakke. Det eneste M-pakken har som man ikke kan få bestilt løst er vel innstegslistene og støtfangeren. Både sort taktrekk, shadowline, M-ratt osv. er helt vanlige options. Både innstegslister og fangere kan jo enkelt ettermonteres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel rett og slett fordi M-pakken er en komplett pakke med Understell, interiørdetaljer, fangere osv.

Går heller ikke an å bestille M-pakke med standard understell.

Men som saltkjelen sier, så kan man bestille en standard bil med sportsseter, sportratt, sportunderstell osv.

Altså det meste som er i M-pakken bortsett fra M-fangere og innstegslister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel rett og slett fordi M-pakken er en komplett pakke med Understell, interiørdetaljer, fangere osv.

Sikker? Jeg mener jeg har sett en option som heter bortfall av M-understell med M-pakke.

Sent from my Galaxy Note using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet i allfall at man kan bestille noe som heter M-sport understell, eller M-sport suspension som det heter i utstyrslista. Dette selv om bilen ikke har M-sport, om man kan få M-sport på standard understell bør vel ikke være noe umulig da vel.

Men som saltkjelen sier, så kan man bestille en standard bil med sportsseter, sportratt, sportunderstell osv.

Altså det meste som er i M-pakken bortsett fra M-fangere og innstegslister.

Man kan også bestille M-sport med comfort seter, så hvorfor ikke standard understell også. Ikke vet jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ogee1: Nei, er ikke helt sikker. Men tror ikke man kan bestille bil med M-pakke og standard eller dynamic understell.

Fredrik 90: Du skriver jo litt igjen det jeg skrev.

Jo man kan bestille en standard utgave og så utvide den med sportunderstell, ratt stoler, girkule osv.

Men tror ikke man kan gjøre det andre veien. Altså bestille en M-pakke og ta vekk sportsunderstell, sitte inn standard ratt osv.

Vet man kan oppgradere til comfortstoler. Kanskje det har noe med at de tjener mye penger på det og det relativt lett kan gjøres? Vet ikke..

Jeg er heller ikke 100% sikker i mine uttalelser her. Så hvis noen vet det sikkert så er det bare å korrigere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...