mudbug Skrevet Januar 10, 2012 Share Skrevet Januar 10, 2012 Utstyr: - Momentnøkkel - Bremsepresse - 7mm Allen - Bremseklosser - 50 mm sprøyte - Skalle - file - hanske Frammgangsmåte: 1. Jekker opp bilen 2. tar av hjulet 3. Demonter pollenfilerhus på førersiden 4. Tar av kontakt 5. tar av sikring 6. Suger ut bremsevæsken 7. Tar av fjær bremskalipper 8. Tar av deksel 9. skruer ut bolter ned 7 mm Allen. En oppe og en under på kalipper. 10. Tar ut bremsesensor med spissetang. Metallplater henger alltid på bremseklosseren. Tar den av senere og setter på sensoren igjen. 11. Løfter ut kalipper og henger den på støtdemperfjær. 12. Bruker stempelpresser og presser inn for å få plasser til nye klosser. 13. Sjekk om du få riktig klosseren. 14. Smører kopperpaster på nye klosseren og på bremseklave. 15. setter på bremsekalipperen. Skruer inn bolter med 30 Nm og setter på fjær bremsekalipperen. 16. Suger ut mer bremsevæsken før begynner den andre siden, men den har ikke bremsesensoren. 17. Sjekk bremseskiven om du har miniumkrav, 20.4 mm foran. 18. Sjekker bremsevæskensnivå er på MAX. Setter på lokk og monterer igjen filterhus. 19. Presser bremsepedal noen ganger til den er hard. Tar en prøvekjøring. 20. Bak bremseklosser er samme metoden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet Januar 10, 2012 Share Skrevet Januar 10, 2012 Ikke bruk så mye kobberpasta. Smør istede kobberpasta kun på steder som det skal gli på, kobberpasta tiltrekker seg vann.. Du trenger heller ikke trekke ut bremsevæske, holder med å klemme stemplene tilbake. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Januar 10, 2012 Share Skrevet Januar 10, 2012 Ikke bruk så mye kobberpasta. Smør istede kobberpasta kun på steder som det skal gli på, kobberpasta tiltrekker seg vann..Du trenger heller ikke trekke ut bremsevæske, holder med å klemme stemplene tilbake. ja +1:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Naitsirk Skrevet Januar 10, 2012 Share Skrevet Januar 10, 2012 Du er av den nøye typen du mudbug Trur ikke du finner et verksted som bruker momentnøkkel ved bytte av bremser..hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mudbug Skrevet Januar 10, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 10, 2012 Du trenger heller ikke trekke ut bremsevæske, holder med å klemme stemplene tilbake. Jeg har væsken på maks nivå. Skifter bremseklossen på 4 hjul. Jeg vil ikke flomme over på væskenbeholder . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mudbug Skrevet Januar 10, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 10, 2012 Du er av den nøye typen du mudbug Trur ikke du finner et verksted som bruker momentnøkkel ved bytte av bremser..hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet Januar 10, 2012 Share Skrevet Januar 10, 2012 Burde legge til dette også: - Gjør godt rent, både bremseåken, kalipper og event. skive. - Smør tynt lag med kobberpasta på skruer når du monterer, samt glideområdet på umbrakoskruene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mudbug Skrevet Januar 10, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 10, 2012 Burde legge til dette også:- Gjør godt rent, både bremseåken, kalipper og event. skive. - Smør tynt lag med kobberpasta på skruer når du monterer, samt glideområdet på umbrakoskruene. +1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet April 30, 2012 Share Skrevet April 30, 2012 Har nylig skiftet klosser og bremsesensor foran på min bil, men nå lyser det i varsellampen for bremse sensoren, er dette noe som må nullstilles? Det kan være at jeg kortsluttet sensoren når jeg dro den ut, for den var bra mør. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet April 30, 2012 Share Skrevet April 30, 2012 har selv gjort dette på min 96" e39 http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... hp?t=13567 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet April 30, 2012 Share Skrevet April 30, 2012 http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... ?p=5558442 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet April 30, 2012 Share Skrevet April 30, 2012 Takk for svar men jeg hadde allerede funnet ut av det før du postet de linkene, ha nøkkel i pos2 i ca 1 min og det ble borte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet April 30, 2012 Share Skrevet April 30, 2012 bra du fant ut av det selv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChAL Skrevet Mai 26, 2023 Share Skrevet Mai 26, 2023 7 mm Allen er det det samme som den her https://www.biltema.no/verktoy/handverktoy/pipeverktoy/kraftpiper/kraftpipe-12-unbrako-2000046820 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mai 26, 2023 Share Skrevet Mai 26, 2023 Ja. 71-385 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå