Spretter Skrevet Januar 24, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 24, 2012 Tok altså litt lenger enn jeg hadde håpet, men nå er den her. Var vanvittig spent på bilens tilstand, men det trengte jeg ikke være. Den er så å si strøken, de 85 000 kjørte km finner man ingen spor av! Eneste sure er at de har glemt å føre inn siste service i servicehefte... Brukte vel gode 20 minutter på å grave den frem fra snøen, den hadde kommet inn lager på fredag, og i helga har det kommet noen cm med snø. Og etter avspylning: 235hk og 500nm trekker greit Blir vel skilter i løpet av uka, har time hos BT i morgen og så blir det vel å overføre 200 000 +++ til tollvesenet så snart som mulig. Fulgte også med 19" AC Schnitzer felger med 245/35-19 dekk. 2 var litt kantkjørt, mens de 2 siste var strøkne. Diss var også ført inn i det tyske vognkortet så satser på å få med dem i det norske vognkortet også. Faktisk godkjent med 16mm og 10mm spacere.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cityhopper Skrevet Januar 24, 2012 Share Skrevet Januar 24, 2012 Herlig bil både på sommer- og vinterføre, tipper jeg. Gratulere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spretter Skrevet Januar 25, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 25, 2012 Takker Har testa den litt mer i dag og det er et skikkelig lokomotiv! Kreftene er der hele tiden og jeg sitter utrolig godt i den. Setene kan justeres i alle mulige retninger (neste), så den er overlegen mine tidligere biler på komfort! Nå har den norske skilter også. Hadde time hos BT kl 8 i dag tidlig. Rett før de åpnet klarte stakkaren foran meg å låse seg ute av bilen sin som stod og gikk på tomgang.... Hadde time før han uansett, men kjipern å låse seg uten når den andre nøkkelen ligger på Notodden... Kontrolløren tok noen bilder og ba meg vente litt. Ventet vel 40 min før han var ferdig. Fikk også ført inn 19" i vognkortet Så var det over til Tollvesent for å betale engangsavgiften. Var litt spent på den, men den summen jeg hadde regnet ut på forhånd stemte mer eller mindre på krona Siden DNB har grense på 60 000kr ved bruk av bankkort så måtte jeg i banken for å betale. Så var det tilbake til tollvesenet for å få papirene ferdig utfylt. Etter det var det bare å cruise bort til BT for å hente ut skiltene. Alt i alt tok hele prosessen ca 2,5 timer inkl all kjøring. Veldig enkelt og penger spart Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dal-z Skrevet Januar 25, 2012 Share Skrevet Januar 25, 2012 hvor mye ble den nøyaktige summen på engangsavgiften om jeg tør spør? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peak Skrevet Januar 25, 2012 Share Skrevet Januar 25, 2012 Kjempe flott e61 du har handlet deg! Importen gikk kjapt og smertefritt hele veien? Guess i´ll see you around sometime! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spretter Skrevet Januar 25, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 25, 2012 Takker Joda, kan vel ikke klage på importen. Kjakan på oppstillingsplassen til Øivind Johansen transport kunne tatt seg en beroligende (kongen der ute vettu...), og litt lite info fra dem synes jeg, men ellers veldig ryddig. Selve visningen og registreringen var en lek Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spretter Skrevet Februar 5, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 5, 2012 Lyskryssrally... BMW E61 530XD: 1 Audi D3 A8 TDI: 0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kønig Skrevet Februar 5, 2012 Share Skrevet Februar 5, 2012 Gratulerer med fin bil Spretter! Fine felger også! Jeg var 3 timer bare hos Biltilsynet for å få sjekket det jeg skulle ha inn i vognkortet. Kos deg i snøen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spretter Skrevet Februar 15, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 15, 2012 Hadde bilen på olje og filterservice i dag på Bilia. Synes det var greit å skifte olja, man aldri kan være 100% sikker på at olja som er i bilen er av god kvalitet. Fikk de også til å sjekke hele bilen og det enste de fant var litt slitt frontrute. Så godt fornøyd 20% rabatt kjører de også i februar! Må også skrive at effekten i denne bilen er sterkt vanedannende Kjøre man med vanlig automat så girer den veldig behagelig og kjører på lavt turtall. Setter man den i sport (girspaken mot venstre) så girer den senere, girer raskere og hardere, og holder et lavere gir ved normal kjøring. Den virker veldig sporty. Den manuelle funksjonen er egentlig ikke nødvendig... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spretter Skrevet Februar 23, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 23, 2012 Skrudd litt i dag. Fikk noen deler i går kveld og da var det bare å sette i gang i dag. Skiftet luftfilter (som tar overraskende lang tid, til å være et luftfilter...), veivhusventilasjon (spørs om det var nødvendig da det ikke var noe filter inni huset) og fjernet swirl flapsene. Fjernet også staget som sørger for at ventilene åpner. Hørte det kunne lage litt raslelyd, så vekk med det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mbruer Skrevet Februar 23, 2012 Share Skrevet Februar 23, 2012 Er vel et vedlikeholdsfritt veivhusfilter på disse så Det så ut som det filteret var "well done" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spretter Skrevet Februar 24, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 24, 2012 Ja, tror nok ikke det var nødvendig å bytte veivhusventilasjonen. 400kr bortkastet, men det er egentlig bare en dråpe i havet når det kommer til bil uansett Luftfilteret var nok ganske ferdig ja, tror det er det verste jeg noen sinne har plukket ut av en bil. Prøvemonterte en felg i dag, 8,5x19 ET43 med 10mm ACS spacer. ET blir da 33 og felgen gikk ganske kant i kant med skjermen. Har mange cm klaring innover, men så og si ingen ting igjen utover. Men hvis jeg senker litt uten å justere camber kan ET trolig senkes noen få mm til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scoot Skrevet Februar 24, 2012 Share Skrevet Februar 24, 2012 Flott at noen har råd til å kjøpe drømmebilen ( min )..... Skamfin bil, rett og slett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spretter Skrevet Mars 6, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 6, 2012 TAKKER Kjørte Ål (Hallingdal) - Drammen på søndag. 2 voksne og 2 barn, full-lastet bil med stort skistativ på taket. Kjørte helt vanlig, 0.66 liter pr mil. Synes det er helt OK. Men fy så mange idioter på veien! Rett etter Gol var det skiltet "STOR ELGARE" og "telehiv". Hadde folk bak meg, og hadde mye lys så 90km/h i 80 sona gikk fint. Likevel kom det glupinger som skulle fordi... Den SAAB 9-5en som spratt forbi (bokstavelig talt pga telehiven) må ha filleristet alle ombord. 5 minutter tok vi han igjen pga kø... Ellers så var det generelt MANGE idioter ute på veiene mellom Drammen og Ål nå i vinterferien. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///frank Skrevet Mars 6, 2012 Share Skrevet Mars 6, 2012 Skrudd litt i dag. Fikk noen deler i går kveld og da var det bare å sette i gang i dag.Skiftet luftfilter (som tar overraskende lang tid, til å være et luftfilter...), veivhusventilasjon (spørs om det var nødvendig da det ikke var noe filter inni huset) og fjernet swirl flapsene. Fjernet også staget som sørger for at ventilene åpner. Hørte det kunne lage litt raslelyd, så vekk med det Flott bil Har lik bil som din Fjernet du swirl flapsen og staget eller byttet du til nytt? Hvor ligger det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå