spitz Skrevet Januar 15, 2012 Skrevet Januar 15, 2012 I følge BMW selv så er de ikke helt fornøyd med produksjonslinjen i USA heller, de har vesentlig mer tekniske feil på disse bilene en de som produseres i Tyskland. Kilde? Mye interessante påstander her, men med mindre du sitter i BMWs styre skulle jeg gjerne sett en uttalelse fra BMW hvor de sier at de er misfornøyd med produksjonslinjene i USA.
John Kr Skrevet Januar 15, 2012 Skrevet Januar 15, 2012 Jeg personlig kan ikke bekrefte dette, men jeg har det i fra BMW i Trondheim, de kom med en omfattende forklaring. Slik jeg kjenner Amerikanerne fra andre områder så trur jeg faktisk på dette. Enklest for deg er vell å ignorere dette, blir nok vanskelig å komme med bevise og dokumentasjon.
awt Skrevet Januar 15, 2012 Skrevet Januar 15, 2012 BMW har vel nettopp annonsert at de skal invistere $900 000 000 på denne fabrikken, så såååå misfornøyde kan de ikke være.
John Kr Skrevet Januar 15, 2012 Skrevet Januar 15, 2012 BMW har vel nettopp annonsert at de skal invistere $900 000 000 på denne fabrikken, så såååå misfornøyde kan de ikke være. Det var mye penger , denne innvesteringen kan vel ha en sammenheng med det jeg sier. Investeringer rundt sluttkontrollen kan bedre situasjonen.
DieselVegard Skrevet Januar 15, 2012 Skrevet Januar 15, 2012 Uansett, så er ingen X3 av første generasjon laget i USA, så dette blir jo bare fjas.
John Kr Skrevet Januar 15, 2012 Skrevet Januar 15, 2012 Uansett, så er ingen X3 av første generasjon laget i USA, så dette blir jo bare fjas. Har du lest litt mer en bare siste innegg så ser du at de første X3 modellene ble produsert i Østerriket.
DieselVegard Skrevet Januar 15, 2012 Skrevet Januar 15, 2012 Uansett, så er ingen X3 av første generasjon laget i USA, så dette blir jo bare fjas. Har du lest litt mer en bare siste innegg så ser du at de første X3 modellene ble produsert i Østerriket. Ja, det er jo det jeg har påstått hele tiden, mens du sier de kun er laget der i ett år...
BruteForce Skrevet Januar 17, 2012 Skrevet Januar 17, 2012 X3 ble produsert hos Steyr (i Østerrike) i 7 år, og er vel BMWs modell med minst feil de siste 20 årene.. At noen 2.0d kokser må vel skyldes på kunden (og litt på BMW). Iallefall ikke Magna Steyr!
Ron Jeremy Skrevet Januar 17, 2012 Skrevet Januar 17, 2012 Uansett, så er ingen X3 av første generasjon laget i USA, så dette blir jo bare fjas. Har du lest litt mer en bare siste innegg så ser du at de første X3 modellene ble produsert i Østerriket. Det er jo du som kommer med feil info til og begynne med... Her er en tanke, hvis du ikke aner hva du prater om, ikke svar! Magna steyr ble valgt til å bygge første generasjon X3 pga kapasitetsproblemer, produsert ifra 2004-2010) Ganske riktig er det anlegget i sør Carolina USA som bygger nåværende X3, og forøvrig alle X modellene (X1, X3, X5 og X6) og i tilegg Z4. At dette er dårligre bilere ifht lokalisering er en latterlig påstand! X3 kom i 04, og til og begynne med fikk den mye pepper pga manglende komfort (hard fjæring) og simpelt interiør (holdt ikke BMW sin sedvanlige standard) Den er bygd på E46, og var en gammel model når den kom, og som eier av denne bilen, er det mitt største ankerpunkt. Det føles utdatert og simpel rett og slett, ifht motorisering, automat, og utstyr. Så er de vant til 5 og 7 serie ifra før, kan dette bli feil. Trenger de derimot en bil som skal komme seg frem, de ønsker å sitte høyt, og ønsker mindre prisfall enn overnevnte biler, da er X3 noe å se på. At det statistisk sett er kanskje BMW sitt mest problemfrie bil er jo også hyggelig, dette som et indirekte resultat av å være en "moden" model (E46) Selv har en 05 model 2.0 dieselen med mye utstyr. Når folk spør meg om denne bilen sier jeg: gå for facelift, og da helst 08 modellen. Facelift kom sent i 06, men denne har fremdeles den gamle motoren, og er av alle BMW dieseler den eldste, og det merkes gjennom en noe smal momentregister bl.a. Så minstekravet facelift sent 06, ideelt sett sen 07 model (08 årsmodel) med nye motoren (177hk) og med automat. Da har du motorisering som er en X3 verdig. Bensin ville jeg unngått, ikke bare pga forbruk, men også pga disse er vanskeligre å omsette. 2.0 dieselen er melk og brød. Av utstyr... panorama har jeg hørt er et problem på E61, har vel ikke hørt like mye om dette på X3, navi ville jeg valgt bort, den er svært umoderne i X3'en, og det er ifra før jævlig lite stueplass i disse bilene... Ellers så er skinn og PDC et must, ryggekamera er jo forsåvidt festlig. M pakke gjør de finere, litt usikker på komforten imidlertid, spørs hva de ønsker, men jo høyere alder, jo mindre aktuelt er vel dette vil jeg tro? Av problemer, er det nevnte kokksing, og en annen ting som X3 er kjent for, det er hjelpekassa, disse koster minst 25 lapper å fikse, og problemene oppstår på biler gått 80.000km og oppover, kommer en klukkelyd ved gasspådrag. Ellers er de som nevnt BMW sin mest pålitelige bil. Lykke til!
kalinkamaen Skrevet Januar 17, 2012 Forfatter Skrevet Januar 17, 2012 Heisan. Takk for en god oppsumering. Ellers jeg er ikke sikker på hva en hjelpe kasse er? Har dette noe med automatgir å gjøre? Og kan utelukkes med manuell gir? Dette med koksing? Kan ikke dette ha mye med bykjøring og lang oljeskift intervall? Det er sikker mye som kan forårsake dette. Men jeg har sett andre anbefale bensin for by, og diesel for landevei p.g.a partikkelfilter. Noe jeg forsåvidt kan forstå. Morten
Ron Jeremy Skrevet Januar 19, 2012 Skrevet Januar 19, 2012 Heisan. Takk for en god oppsumering. Ellers jeg er ikke sikker på hva en hjelpe kasse er? Har dette noe med automatgir å gjøre? Og kan utelukkes med manuell gir? Dette med koksing? Kan ikke dette ha mye med bykjøring og lang oljeskift intervall? Det er sikker mye som kan forårsake dette. Men jeg har sett andre anbefale bensin for by, og diesel for landevei p.g.a partikkelfilter. Noe jeg forsåvidt kan forstå. Morten Har selv 05 model 2.0 diesel som sagt - mao manuell kasse, hvordan autolat er og disse hjelpekassene er jeg usikker på. Hjelpekasse er vel feil terminologi, men resultatet det samme, dyr del og vanlig feil på disse, mao prøv å styr unna, evt finn en bil med garanti, evt som har blitt fikset allerede. Koksing har vel med vedlikehold å gjøre, en bedre vedlikeholdt bil med lavere km, gjør sannsynligheten for problemer mindre, så også når det kommer til koksing. Mtp partielfilter, så er som kjent E83 en gammel model, mao, intet partikkelfilter på disse før LCI evt, om det kom på LCI ville jeg vel tro, men altså biler før 09.07, har det ikke. Ifht BMW og partikkelfilter har de noe av de beste løsningene, ifht vedlikehold og drifting, på mange merker er dette meget dyrt (PSA bl.a) og er ikke vedlikeholdsfritt, BMW sitt er det, så tror ikke det er noe issue uansett. Hva kjører svigerne dine pr idag?
kalinkamaen Skrevet Januar 19, 2012 Forfatter Skrevet Januar 19, 2012 Heisan. Svigersen kjører nå rundt med den værste bilen av dem alle. Jeg har selv aldri sett eller hørt makan til dritt bil. Dette sier jeg fordi det er jeg som har bestilt deler , og skrudd en del på den. Dette er en Landrover Freelander 1.8 bensin 2004 model. http://www.tv2.no/underholdning/broom/b ... 54046.html Så jeg vil tippe at alt av bil ville hvert bedre. Men jeg tror han fikk sansen for bmw da han satt på med meg i min 120 D. Ellers takk for all info. X3 hørrest ut som en veldig bra bil. Morten
DieselVegard Skrevet Januar 19, 2012 Skrevet Januar 19, 2012 Jeg ville kjøpt automat, med mindre man ønsker å få tennisalbue da. Så mye giring, så ofte, for så lite. Diesel og manuell er rett og slett en lam kombinasjon. Ikke diss Freelanderen. Den er super....men krever en entusiast
kalinkamaen Skrevet Januar 20, 2012 Forfatter Skrevet Januar 20, 2012 Jeg er enig at det blir en del giring før du kommer opp i hastighet. Men det er også smak og behag. Han ville vist ha manuell. Det var det han likte, så vi får vel bare respektere det. Ellers så er det ikke meningen å såre noen når det gjelder Landrover Freelander. Men dette er bare bassert på erfaring fra 1 stk bil. Pluss en del lesing på forumer. Personlig liker jeg å har bruksbiler, og da er du avhengig at ikke alle deler på bilen er slitasje deler. hehe. *mobb* Morten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå