Gå til innhold

Nye BMW 3-serien:)


kamro
 Share

Anbefalte innlegg

Gleder meg til å prøve den jeg også! Bavaria her i byen har visst ikke fått den inn ennå, var der på Onsdag å kikka men hadde ikke fått den.

Kunne vært høyst intressant å prøve, i allfall 328Ien som jeg ville hatt i såfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kollega var i portugal og testet denne som 328I og 335I:P

Jeg kom hjem i går derfra! Fantastisk bil, kan også bekrefte at jeg "tror" den nye 3 serie touringen kommer til å bli pen, kan også hende at m-sporten blir helt rå....Grand coupe blir sikkert kjempe lekker også... Ikke det at jeg har sett de, men kan bare tenke meg det!

Tilbake til 328, 335 og 320d så var det fantastisk biler. 335 er en selvfølge. 320diesel var veldig bra, synes kanskje gassresponsen var bedre i småkjøringen og lavere hastigheter. 328 overrasket meg masse. Hadde ikke store forventninger, men den var moro på landeveiskjøring. Vi hadde en veldig dyktig instruktør som lot oss utforske bilen. Var ikke noe problem å ligge i 160-170 og fremdeles ha en del pulver til å kunne dra på videre. Var heller ikke slapp når man bikket 200.

frederik 90, ingen av forhandlerne har fått biler enda, står sikkert i karantene i Drammen. BMW Norge har fått noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kollega var i portugal og testet denne som 328I og 335I:P

Jeg kom hjem i går derfra! Fantastisk bil, kan også bekrefte at jeg "tror" den nye 3 serie touringen kommer til å bli pen, kan også hende at m-sporten blir helt rå....Grand coupe blir sikkert kjempe lekker også... Ikke det at jeg har sett de, men kan bare tenke meg det!

Tilbake til 328, 335 og 320d så var det fantastisk biler. 335 er en selvfølge. 320diesel var veldig bra, synes kanskje gassresponsen var bedre i småkjøringen og lavere hastigheter. 328 overrasket meg masse. Hadde ikke store forventninger, men den var moro på landeveiskjøring. Vi hadde en veldig dyktig instruktør som lot oss utforske bilen. Var ikke noe problem å ligge i 160-170 og fremdeles ha en del pulver til å kunne dra på videre. Var heller ikke slapp når man bikket 200.

frederik 90, ingen av forhandlerne har fått biler enda, står sikkert i karantene i Drammen. BMW Norge har fått noen.

:applause::applause::applause:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kollega var i portugal og testet denne som 328I og 335I:P

Jeg kom hjem i går derfra! Fantastisk bil, kan også bekrefte at jeg "tror" den nye 3 serie touringen kommer til å bli pen, kan også hende at m-sporten blir helt rå....Grand coupe blir sikkert kjempe lekker også... Ikke det at jeg har sett de, men kan bare tenke meg det!

Tilbake til 328, 335 og 320d så var det fantastisk biler. 335 er en selvfølge. 320diesel var veldig bra, synes kanskje gassresponsen var bedre i småkjøringen og lavere hastigheter. 328 overrasket meg masse. Hadde ikke store forventninger, men den var moro på landeveiskjøring. Vi hadde en veldig dyktig instruktør som lot oss utforske bilen. Var ikke noe problem å ligge i 160-170 og fremdeles ha en del pulver til å kunne dra på videre. Var heller ikke slapp når man bikket 200.

frederik 90, ingen av forhandlerne har fått biler enda, står sikkert i karantene i Drammen. BMW Norge har fått noen.

Tenkte nok det var sånn ja, at BMW Norge har fått dem men ikke levert dem :)

Forøvrig interessant det du forteller, jeg er skeptisk til 328I med firesylindra motor og greier men flere har skrevet at overrasker så vi får se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at F30 er veldig kompetent og gjennomført, men jeg er stadig grinete over at man også oppover i modellhierarkiet må nøyes med en rekkefirer. Jeg tviler ikke på at resultatet er bra, men en toliter rekkefirer blir uansett ikke det samme som en stor og potent treliter rekkesekser. Hadde det vært snakk en en tilfeldig V6 maskin fra Ford eller VW... så kanskje, men BMW´s rekkeseksere har tross alt vært de beste penger kunne kjøpe i snart 40 år. Designet på F30 er imidlertid en fulltreffer etter min mening... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at F30 er veldig kompetent og gjennomført, men jeg er stadig grinete over at man også oppover i modellhierarkiet må nøyes med en rekkefirer. Jeg tviler ikke på at resultatet er bra, men en toliter rekkefirer blir uansett ikke det samme som en stor og potent treliter rekkesekser. Hadde det vært snakk en en tilfeldig V6 maskin fra Ford eller VW... så kanskje, men BMW´s rekkeseksere har tross alt vært de beste penger kunne kjøpe i snart 40 år. Designet på F30 er imidlertid en fulltreffer etter min mening... :)

Jeg er like grinete og var veldig skeptisk til 328. Å erstatte 2,2 litern i e46 med 2 literen som kom på e90 var/er jeg ikke så imponert over. Det hjelper heller ikke at den er litt kjedelig å kjøre. Med dette frisk i minne skulle det litt til å overbevise meg.

Samtidig så er 328 en dyr bil og bør på ingen måte sammenlignes med en 320/318. En 330 er riktigere å sammenligne den med og det er jo sannelig en dyr bil så skulle bare mangle at det innfridde, eller ikke skuffet.

Som de sa på kurset så har vi en rekkesekser å tilby, den heter 335i.. I veldig mange land så er det rikitg at de som absolutt vil ha kan bare kjøpe en 335, problemet er bare at her i Norge så er det så veldig mye dyrere. Og realiteten er at vi er ett veldig lite marked, desverre.

Vi hadde forresten lite performance kjøring for å bli kjent med konkurrenten. kjørte a4 2.0tsfi, c klasse 350 og 335i. Audien stilte ikke i samme klasse, da den hadde mye mindre hk og ikke oppgradert understell, men den var faktisk så milevis unna at det var komiskt. vi hadde høyhastighetsving unnamanøvring samt kjeglekjøring. C klassen hadde jeg ingen forventninger til, har knapt kjørt Merchedes selv, med unntak av en del timer i baksetet som taxi passasjer. Motoren var bra, lyden var fin og girkassen var helt ok. Setene var som middels kirkebenker og understellet var ikke noe stas. Med 335 så hadde vi fint drag og jevn høy hastighet gjennom kjeglene. Hadde du for høy hastighet var det bare å gå av gassen litt. Med cklassen så måtte man av gassen og bremse. dette var uten unntak hvis man holdt samme hastighet som med 335en. Ingen flyt i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av en eller annen grunn så er jeg ikke noe fan av det nye dashbordet. Syns det bare blir værre og værre...

Skjøten på panseret er heller ikke noe pen spør du meg, men har vel noe med evt. en kollisjon å gjøre(?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motoren i F30 320i er perfekt til alminnelig bruk... 184 HK ved nesten dieselaktige lave 5000 rpm og 270 Nm mellom 1250 og 4800 rpm (som er bedre enn en tilsvarende dieselmotor). Utfordringen er at selv den gamle sleeperen M52B28 (f.eks E46 328i) blir en racer i forhold.

Motoren i F30 328i er mer interessant i denne sammenhengen iom. at den har 1500 rpm ekstra å gå på for å nå de maksimale 245 hestekreftene. 350 Nm mellom 1250 og 4800 rpm er også en helt annen historie. Begge motorene er altså rekkefirere på 1997 cm3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av en eller annen grunn så er jeg ikke noe fan av det nye dashbordet. Syns det bare blir værre og værre...

Skjøten på panseret er heller ikke noe pen spør du meg, men har vel noe med evt. en kollisjon å gjøre(?).

Helt enig,blir jo bare styggere å styggere.Best å holde seg til gammel BMW å en ekstra Audi stasjon 2006 model ca A4-A6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...