Gå til innhold

BMW introduserer M Performance UPDATE! M135i

Lars89
 Share

Anbefalte innlegg

Ikke noe er bedre enn gamle BMWER, den dritten som blir lagd idag, er ikke lagd for og tåle noe, bare skruing!

Tenk hvor solide dessa gamle bmwmotora er i forhold til mange av de nye som er i dag, turbo diesel nytter det ikke og kjøpe fra bmw.. Ikke rart mange bytter merke spør du meg..

Hvorfor kan ikke BMW lage turbo diesel? De har da ikke noe mer trøbbel enn noe annet merke.

Mange som bytter merke? Sist jeg sjekka så har de ikke tapt i form av salg. Heller tvert imot.

Det nye såkalte M konseptet er jo for å fylle det store gapet mellom Vanlig M3, M6 og M5 kontra standard bilene.

Veldig smart spør du meg.

Nå kommer det også en modell i 2012 med fremhjulstrekk, men det er ikke dermed sagt at dette er noe de vil over på, men nettopp for å kunne lage og selge disse litt grommere modellene, så må de også lage noe litt kjedeligere biler(i våres øyne) for å få et volum.

I bunn å grunn handler mye av dette om følgende: Skal BMW fortsatt kunne produsere det råeste på markedet så må de også lage modeller som vi ikke er like begeistret for.

110% enig, ting må gå videre. Ett eksempel; en 335i coupe er raskere rundt mange baner en s5. Jeg er 100% sikker på at det er en del folk som velger en s5 fordi det er en av topputgavene av a5en. En 335 er bare en 3 serie med stor motor. Ved å endre navnet på den tar man markedsandele og lager en ny merkevare som styrker BMW.

Samtidig er jeg enig at det er dumt at r6ern forsvinner mer og mer, men sånn er det bare. Hvis ingen ting skulle gått fremover så hadde vil alle sittet i våre egne huler, når fruen ikke ville gjort som vi ønsker så hadde vi bare klubbet henne i hodet, trukket henne etter hår og lagt henne i hula :wink:

Hehe vet nå ikke jeg, er jo turbohavari støtt på dessa 4'erne vet jeg ;)

Evig diskusjon det der..

Ser poenget ditt, ja det er noen turboer som har gått. Er e30en problemfri..(Ike ment for å skade diskusjon/sinne!!) Jeg har solgt i området 600+ BMWer de siste årene. En STOR andel av disse er 2.0D. Har vel hatt 1 KATASTFROFE havari der erfaren sjåfør gjorde at det ikke skjedd noe farlig og 4-5 bytter som måtte gjøres fordi det var mye svetting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 71
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ikke helt enig angående "turbohavari støtt" Jeg har nå min tredje 320 diesel. Den første var en 03 modell touring gått 75000 ved kjøp, solgt etter 1 år gått 128000

Så en 04 coupe gått 54000 ved kjøp, solgt etter 2 1/2 år ved km 188000

nåværende 2011 coupe kjøpt ny km pdd er 49000. Oljeskift ved 25 - 28000 km longlife olje

aldri hatt noe tull! Men det er klart om du er bensinfanatiker uten å se annet enn "trøbbel" med diesel...

ja da er det jo turbohavari støtt :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe er bedre enn gamle BMWER, den dritten som blir lagd idag, er ikke lagd for og tåle noe, bare skruing!

Tenk hvor solide dessa gamle bmwmotora er i forhold til mange av de nye som er i dag, turbo diesel nytter det ikke og kjøpe fra bmw.. Ikke rart mange bytter merke spør du meg..

haha :roll:

BMW klarer ikke å lage turbodiesel nei.. første gangen i livet mitt jeg har hørt den påstanden. :applause:#-o

På tide at det kommer noe heftige nye dieseler, ikke sure gressklipperne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha :roll:

BMW klarer ikke å lage turbodiesel nei.. første gangen i livet mitt jeg har hørt den påstanden. :applause:#-o

På tide at det kommer noe heftige nye dieseler, ikke sure gressklipperne.

m550xdat, 381 hk diesel, så den forrige uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke helt enig angående "turbohavari støtt" Jeg har nå min tredje 320 diesel. Den første var en 03 modell touring gått 75000 ved kjøp, solgt etter 1 år gått 128000

Så en 04 coupe gått 54000 ved kjøp, solgt etter 2 1/2 år ved km 188000

nåværende 2011 coupe kjøpt ny km pdd er 49000. Oljeskift ved 25 - 28000 km longlife olje

aldri hatt noe tull! Men det er klart om du er bensinfanatiker uten å se annet enn "trøbbel" med diesel...

ja da er det jo turbohavari støtt :shock:

Vår 2003 E46 318d Touring runder en av de nærmeste dagene 290000 Km. Vi har hatt bilen i 275000 Km. På nær noen problemer med svinghjulet har bilen og motoren vært 100% feilfrie. Motoren går som den alltid har gjort og det er ingen ulyder eller svetting fra turboen. Jeg er imidlertid svært påpasselig med serviceintervallene inkl. bytting av olje til tiden.

Bilen har nå gått inn i sin "tredje" alder og som litt eldre damer flest har hun krav på å bli behandlet på en skikkelig måte. Hun er ikke klar for gamlehjemmet ennå, men hun blir ikke presset unødig lenger. Litt mer omtanke når det gjelder motorens turtall og litt mer forsiktig gearing gjør mye for bilen og de enkelte komponentenes holdbarhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
  • 3 weeks later...

Trist den retningen BMW beveger seg i. Audi er klasselederen og det merkes, BMW aper etter ingolstadt-gutta med X-drive fokus, M-line og firehjulstrekk opp i mente parret med dørgende kjedelig bildesign.

E60 med M-pakke fremsto som et kunstverk der den sto på parkeringsplassen og lurte på hvilken Mondeo den skulle spise til frokost i dag, mens den nye F10 ligner på en strandet lobotomert hval som har forsynt seg litt for grådig av godteposen i friåret etter videregående.

Både F01, F10, F20 og E65 er biler som ihvertfall ikke tiltaler meg estetisk. F30 synes jeg ikke ser så verst ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist den retningen BMW beveger seg i. Audi er klasselederen og det merkes, BMW aper etter ingolstadt-gutta med X-drive fokus, M-line og firehjulstrekk opp i mente parret med dørgende kjedelig bildesign.

E60 med M-pakke fremsto som et kunstverk der den sto på parkeringsplassen og lurte på hvilken Mondeo den skulle spise til frokost i dag, mens den nye F10 ligner på en strandet lobotomert hval som har forsynt seg litt for grådig av godteposen i friåret etter videregående.

Både F01, F10, F20 og E65 er biler som ihvertfall ikke tiltaler meg estetisk. F30 synes jeg ikke ser så verst ut!

BMW aper da ikke etter Audi, som forøvrig ikke er klasseledern. Audi har ikke light versjoner av deres S og RS modeller slik BMW nå har med M Performance modellene. Audi har S-line tilsvarende M-sport, noe BMW har hatt siden 80 tallet(M-tech). Og markedet har i dag utviklet seg slik at det må tilbys ett vidt spekter av firehjulstrekk for å henge med i klassen. Lurer på hvem som aper etter hvem egentelig, X5 kom mange år før Q7 og samme med X3 og Q5. Så kom X1 og da fant Audi plutselig på at de skulle lage Q3. I 2007 kom A5 som konkurrent til BMW sin mellomklasse coupe (3-serie coupe), bare 20 år for sent. Har BMW apet etter audi når det gjelder Allroad serien eller R8, nei! Ingen aper etter Audi, hverken Mercedes eller BMW.

Det med designet på F01 og F10 er forøvrig en smaksak, jeg kan ikke få rost det nye designet godt nok. F10 M-sport går E60 M-sport en høy gang spør du meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil nå si at M performance er en konkurent til Audi S.

Audi S har jo alltid vært veldig mildt i forhold til RS-modellene fra Audi så toppmodellen fra BMW (utenom M) har vært hovedkonkurent. S6 mot 540/545/550i, S4 mot 330/335i osv. BMW har altså ikke sett behovet for en konkurerende linje før nå.

Jeg er veldig for de nye "M performance"-modellene rent ytelses og design-messig, men syns det blir for mye navn, emblemer osv. Får litt for mye følelsen av nesten-M istedet for en toppmodell av den vanlige serien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt jeg apelus, hva med Quattro da, i forhold til Xdrive? Hva kom først? JO den velkjente quattroen. Har ikke tenkt den veien??

Audi aper ikke en flekk etter BMW, dette er to evige konkurenter, og sånn kommer det til og bli, sier jo litt om Audi, som alltid ligger hakke førut BMW...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW aper da ikke etter Audi, som forøvrig ikke er klasseledern. Audi har ikke light versjoner av deres S og RS modeller slik BMW nå har med M Performance modellene. Audi har S-line tilsvarende M-sport, noe BMW har hatt siden 80 tallet(M-tech). Og markedet har i dag utviklet seg slik at det må tilbys ett vidt spekter av firehjulstrekk for å henge med i klassen. Lurer på hvem som aper etter hvem egentelig, X5 kom mange år før Q7 og samme med X3 og Q5. Så kom X1 og da fant Audi plutselig på at de skulle lage Q3. I 2007 kom A5 som konkurrent til BMW sin mellomklasse coupe (3-serie coupe), bare 20 år for sent. Har BMW apet etter audi når det gjelder Allroad serien eller R8, nei! Ingen aper etter Audi, hverken Mercedes eller BMW.

Det med designet på F01 og F10 er forøvrig en smaksak, jeg kan ikke få rost det nye designet godt nok. F10 M-sport går E60 M-sport en høy gang spør du meg :)

Okei, her er vi ganske uenige - uten at jeg håper det gjør at du kaller meg troll av den grunn. Etter min mening har Audi vært klasseledende en stund nå, og her er hvorfor:

- Interiør. Audi sitt grep rundt begrepet opplevd kvalitet har satt standarden. Jeg vil si denne trenden starten for en 10 år siden med introduksjonen av A4 B6, og fortsatte med A6 som kom i 2004-2005. Opplevd kvalitet gikk langt utenpå Mercedes og BMW, som virkelig måtte rette opp ryggen og følge med i timen. De nyeste interiørene til BMW er for meg en direkte konsekvensreaksjon og kursendring mot audi-interiørene, og de har kommet ganske nære. Men jeg synes fremdeles Audi er klassens beste her. Touch & feel - gefuhlen er enda ikke overgått av konkurrentene.

- Eksteriør. Audi har en klar design-linje som gjennomsyrer alle modellene. Dette har pågått noen år nå, og det er i mine øyne kjedelig - men det bygger indentitet. I tillegg foretar de stadige facelifts der de gjør små endringer og utbedringer, og på denne måten blir det et flytende formspråk og utvikling som verken fornærmer gamle modeller eller bryter i form av nye. Til sammenligning har BMW gått litt på stumpene med fadesen E65, E60 som fikk svært mye pepper men etterhvert har vist seg svært vellykket, 1-serie som er ganske sær og har blitt avløst av en enda styggere modell, samt E90 som interiørmessig var et steg tilbake fra E46 på mange måter. Cockpit-følelsen var borte og det var noe intetsigende over det hele.

- Firehjulsdrift: Audi har en svært sterk markedsposisjon når det kommer til 4WD og dette er noe BMW jobber febrilsk med å kappe inn på. Dette vil koste...mye.

Lifestyle: Audi har klart kunststykket å kombinere fremkommelighet i form av Quattro - og dermed appellere til kundegruppen utenfor byen - med design og image som tiltaler de som bor i byen. Audi S-line har blitt et tegn på at man har "made it" og er et tydelig statussymbol, også blandt jenter. Jeg synes en paralell til Bang og Olufsen ikke er malplassert her. Audi A1, A3 osv er noe mange unge sikler på, og familiepappene kaster lange blikk mot A4 og allroad-modellene... For å få bilene "riktig utseendemessig" må man også kaste på 100.000 + i ekstrautstyr, så dette er en pengemaskin...

BMW sliter i mine øyne med å matche kulheten til audier... de er blitt det litt sære valget, mens Audi har blitt "normen" for en ny og fin bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i mye av det Erebus poengterer og begynner min argumentasjon med hans siste poeng. BMW er på mange måter tilbake til fremtiden når det gjelder image. De er igjen det litt sære valget blandt klassiske og mondene modeller fra Audi, Mercedes-Benz og Jaguar.

BMW´s formspråk i kjølevannet av Chris Bangle er mer urbant og stuerent enn de rene Chris Bangle modellene som f.eks E65, men designet har stadig en touch av "nouveau riche" over seg. Designet skal imponere og vekke oppsikt på en litt for masete måte. Audi´s design inngir til mer ro og diskret eleganse. Jeg tror at det er dette fenomenet som ofte appellerer til kvinner når det gjelder Audi. Jeg kjenner flere personer som ikke vil bli sett levende i en BMW, men ingen har antydet det samme om Audi... eller VW for den saks skyld.

Audis interiører er fantastiske... det formelig oser tysk kvalitet og perfeksjonisme. BMW var der mer eller mindre med trekløveret E46, E39 og E38, men har idag etter min mening tapt tråden. Vi må nok bare erkjenne at Audi kan akkurat interiører bedre enn BMW, men på den annen side varter BMW opp med en kjøredynamikk som Audi bare kan drømme om. BMW bør imidlertid ikke hvile på laurbærene. Audi lærer tilsynelatende hurtig om dagen og hurtigere blir det sikkert i fremtiden nå som Porsche også er en del av Volkswagen AG.

Dette kalles konkurranse og er svært sundt når det gjelder varer og tjenester. Smak og behag... vi har iallefall totalt sett aldri hatt flere og bedre biler å velge mellom... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En fin oppsummering Fredrik. Etter min mening har BMW de siste årene hatt et veldig polariserende formspråk, enten liker du det - eller så liker du det ikke. Gamle X3, X1, E65, 1-serie...meningene var og er veldig delte, og dette er jo med så mye annet spiren til konflikt. Og er det noe vi nordmenn er, er det konfliktsky...

En audi fornærmer ingen, og du glir inn i mengden. For et folkeslag som spiser og holder kjeft selv når de blir plassert ved bordet adjacent til toalettinngangen i syden, er dette det perfekte valg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...