Gå til innhold

Matte skinnseter

wheelman
 Share

Anbefalte innlegg

• 1 month later...

jeg har aldri prøvd SV sine produkter, men hvorfor er prisen såpass mye høyere på SV produkter kontra andre produkter ? Er de virkelig så mye bedre eller er det bare en sånn "motegreie" ?

Jeg bruker skinnpleiemidler beregnet på stuemøbler,Liberon lær krem til 300,- for ei flaske på 250,ml, men nå har jeg fått disse gratis ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Original BMW er vel i bunn og grunn samme som Sonax?

Jeg har prøvd litt forskjellig til skinnpleie.

Leathermasters vanlige kit med rens og krem har jeg brukt mye på møbler, mc-skinndresser og bilstoler. Fungerer bra det, men rensen er litt for svak og kremen gjør skinnet blankere.

Chemical Guys (CG) kit har en langt mer effektiv rens. Kombinert med en børste for å rengjøre overflaten så gjorde det underverk for min del på lys beige skinn. Jeg synes imidlertid kremen gjør skinnet litt blankere.

Swissvax kit er det beste jeg har prøvd. Svært drøyt i bruk, ypperlig rens og en krem som gjør skinnet mykt samtidig som det matte inntrykket beholdes. Jeg har sort Dakota-skinn i min nåværende og det er svært ru og matt sammenlignet med annet jeg har hatt.

Elefantfettet som følger med i kitet vil jeg imidlertid fraråde på det absolutt sterkeste. For det første synes jeg skinnet ble vesentlig blankere. Pga skinntypen måtte jeg påføre en anseelig mengde for at det skulle dekke hele overflaten. Det medførte at det enkelte steder fylte opp de ru partiene i skinnet og ble hvitt etter tørking. I ettertid svettet skinnet ut denne guffen i månedsvis. Dette skyldes garantert at jeg har hatt på for mye produkt, men pga. skinntypen føler jeg at det blir vanskelig å påføre vesentlig mindre.

Jeg bruker nå rensen et par ganget i året og påfører kremen noe oftere. Skinnet holder seg meget godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man skal rense skinnet kan man også brukefuktighetskrem! Brukte ett gammelt håndkle og spenol(10 kr flasken på kiwi) gnukker litt over de skinngjenstandene man vil rense, så ser du fort på håndkle hvor mye dritt det egentlig blir på ratt, sete, girkule og hådtak etterhvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter å ha smørt inn setene med swisswax gloss corrector gjentatte ganger, gav dette overhodet ikke noe resultat! :(

Da ville jeg sendt avgårde en mail til de trivelige og hjelpsomme folkene til SwissVax så hjelper de deg helt sikkert.

Jeg bruker bl.a. voks fra SwissVax på min bil og vil si at det absolutt ikke er en motegreie. Det er det beste jeg har hatt på min bil av bilpleie. I tillegg er det såpass drøyt/holdbart at det holder til mange biler og prisen per bil dermed ikke er så veldig mye høyere enn f.eks. Meguiars enn prisen per mengde voks skulle tilsi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...