Gå til innhold

Fin artikkel om Bmw M550d

trond67
 Share

Anbefalte innlegg

Helrå bil det er, nå kan vi med sikkerhet si at BMW har verdens raskeste diesel familiebil igjen :) Men M-navnet skulle de holdt utenfor synes jeg, diesel har ikke noe med M å gjøre.

Lurer på hva denne vil koste, langt over millionen i allfall :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok et teoretisk regnesstykke på tysk pris-tysk moms+avgifter og kom fram til ca 1,2.

Dvs 300K mer enn 535dxdrive som har 68hk mindre. :shock:

Kommer uten tvil til å bli en helt fantastisk bil! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bruke ///M på en diesel er skam og fy, så bilen er i dine øyne ikke en ekte m bil, men å jasse opp utseendet er helt greit?

ta det litt me ro nå, du skriver jo som om jeg mener og hive på noe rieger styling men det gjør jeg ikke,

det jeg mener er når de først skulle lage denne m bilen(f11 f10) i diesel så kunne de lagt på noen detaljer og sånn småting siden er en m bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes den ser bra ut jeg, men til sammenligning, tidligere "M-sport" modeller som har hadd:

-Gjennomført understell, dempere, fjærer, stabstag

-Gode seter (alcantara på e39,e46,e90) og ymse interiør stash

-M "aerodynamikk".

Den nye modellen ser ut til å være akkurat det samme, bare med den sprekeste 3 literen. Hadde håpet på grommere bremser også for å skille den fra tidligere m-sport, eventuelt en "smg" kasse som et alternativ til automat, eller i det minste en manuell kasse, men ser dårlig ut gitt.

edit;

folk leser på amerikanske forum, som ikke er vant til å se "m" biler som ikke er m3/m5. Her i europa har i hatt "m sport" biler "alltid". Ser ikke helt den store forskjellen, før het det "M-Technic", så ble det "M Sport", og nå "M Performance", hvorpå den siste transformasjonen betyr at det kun blir tilgjengelig med en "M justert" diesel, evt bensiner. Det mest bekymringsverdige mener jeg heller er at dette trolig betyr slutten på biler med mindre (bedre tilpasset norge) motorer og full m pakke for de som liker å kjøre, men ikke har eller tar seg råd til noe slikt som dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror man skal være i overkant grinebiter vist man ikke finner kjøreglede i en sånn bil og bare sitter og irititerer seg over at den har disel på tanken.

Håper top gear og jeramy clarkson tester den. Hadde vært rasende artig og høre hva jordens aller største disel hater hadde å si om saken :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...