Sonus Skrevet Januar 31, 2012 Share Skrevet Januar 31, 2012 Hei Ble oppfordret til å lage en liten tråd med litt info om min nye BMW '09 325DAT. Dette er min første BMW, men tanken har tydeligvis vært her siden 05.okt 2007 da jeg registrerte meg på bimmers.no Jeg/vi har de siste 4 årene kjørt Volvo V50 med 2 liters Diesel. I tillegg har vi en '04 MG ZT 1.8 Turbo bensin (Sportsversjon av Rover 75) fra den tiden BMW eide MGRover. Begge bilene er forhjulstrekkere og med manuelt gir. Jeg vurderte både E61 og E91 før jeg kjøpte E91'en, men siden hverken jeg eller samboern er over 176cm så fant vi ut at vi klarte oss fint med 3-serien som er 7cm lengre i kupeen enn V50'n. Bilen ble kjøpt i midten av januar i år av en privatperson. Bilen er importert av BMW Norge fra BMW AG og har dermed full BMW-historikk og reklamasjonsrett fra BMW Norge. Den ble solgt til Stenshagen Bil i Oslo som solgte den videre til den forrige eieren. Han hadde den som søndagsbil og kjørte kun 14000km på 2 år. Bilen hadde vært til salgs en god stund og jeg endte opp med en tilnærmet ny bil til en god pris. Bilen har det meste av utstyr; 1CA SELECTION COP RELEVANT VEHICLES 1CB CO2 CONTENT 1CD BRAKE ENERGY REGENERATION 2ME Originale 18" M-Sport sommerhjul 205 Automat 249 MULTI-FUNCTION FOR STEERING WHEEL 302 Alarm 320 modeldesignation deletion322 Comfort access - Nøkkelløs åpning og start av bilen 337 M-Sportspakke 386 ROOF RAIL 4AE ARMREST FRONT RETRACTABLE 4AB Fine wood402 Panorama soltak 423 Floor mats velour428 WARNING TRIANGLE 430 Avblendbare innvnendige og utvendige speil. 431 INTERIOR RR VW MIRROR W AUT ANTI-D 459 Elektrisk justerbare sportsseter m/ minne 464 Skipose 481 SPORT SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER 494 SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER 5AC Fjernlysassistent 502 HEADLIGHT WASHER SYSTEM 508 PDC foran og bak 521 Regnsensor 522 Xenon 524 Adaptive lys - Følger kurvene i veien 534 Klimaautomatikk 544 cruise control with braking function563 Lyspakke 6AA BMW teleservices6AB control teleservices6FL USB- Tilkobling for MP3 spiller 6NF Utvidet tilkobling for Iphone og andre tlf med MP3 609 Navigasjon Proffesional 612 BMW assist614 Internet615 Erweiterte BMW Online info616 BMW Online620 Stemmestyring 633 Bluetooth tilkobling 672 CD-skifter 676 HIFI høytalersystem 698 Area Code 27RS Comfortpakke 7R7 Innovation paket7SP Navi Profw.handy Bluetooth704 BMW M Sportsunderstell710 BMW M Sportsratt i skinn715 BMW M Aerodynamikkpakke760 BMW Individual Shadow Line761 INDIVIDUAL SUN PROTECTION GLAZING 775 BMW Individual Innertaktrekk antrasitt8SC Country Spec. release of teleservices8SP COP CONTROL 801 German version863 EUROPE/DEALER DIRECTORY 879 German handbook936 request bmw mobile phone on delivery321 EXTERIOR PARTS IN BODY COLOR 520 FOGLIGHTS 548 SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING 851 Language version german Den har ikke 842 Cold Climate, men jeg kan ikke si jeg savner det selv om vi hadde webasto på Volvo'n. Bildene fra finn.no-annonsen til forrige eier (som noen sikkert kjenner igjen) Da jeg prøvekjørte bilen var det is på veien og ikke mulighet til å prøve ytelsene. Jeg var derfor litt skeptisk til den lille forskjellen det er på papiret fra 320D til 325D, men etter nå å ha fått prøvd den litt på tørr asfalt klarer jeg bare ikke å la være å trykke litt ekstra på pedalen enn jeg burde Den eneste endringen jeg kommer til å gjøre er å få montert hengerfeste, goså lurer jeg litt på å få skiftet interiørlistene til noen i carbon eller lakkert i bilens SpaceGrau-farge Snuser også litt på en oppgradering av stereoanlegget, men det blir ingen massive subber m.m., men utbytting av eksisterende høyttalere til noe som spiller finere og mer sammenhengende. En MOST-signal konverter fra Motus Labs samt en liten men kraftig 6-kanaler må vel også til. Håper på mange fine kilometre i denne bilen. Kanskje blir det F31 320D om noen år P.s Også lurer jeg på om jeg skal slenge på ett 316i merke på bakluka Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hjelen Skrevet Januar 31, 2012 Share Skrevet Januar 31, 2012 Der kom det en tråd ja Nydlig bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 31, 2012 Share Skrevet Januar 31, 2012 Dette er en fin bil. Den er voksen i stilen uten å være gubbete. Jeg ville derfor ikke ha gjort store forandringer på den. Tut og kjør... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet Januar 31, 2012 Share Skrevet Januar 31, 2012 Lekker bil, og kanskje den mest riktige E91 som kan fåes, evt med en X også i navnet. Gratulerer med lekker børse. Ifht hengerfeste så har jeg et lite tips, på min E91 så kom jeg "unna" med ca 8000.- ferdig montert (avtagbart) Auto trio og et lokalt menkonomen verksted fikset dette. Dette er orginalt Westfalia forøvrig. Kos deg med bilen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonus Skrevet Januar 31, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 31, 2012 Dette er en fin bil. Den er voksen i stilen uten å være gubbete. Jeg ville derfor ikke ha gjort store forandringer på den. Tut og kjør... Takk, det blir nok ikke mange endringene, men noen få subtile endringer blir det vel etterhvert. Men det blir ikke senking og 20" for å si det sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonus Skrevet Januar 31, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 31, 2012 Lekker bil, og kanskje den mest riktige E91 som kan fåes, evt med en X også i navnet.Gratulerer med lekker børse. Ifht hengerfeste så har jeg et lite tips, på min E91 så kom jeg "unna" med ca 8000.- ferdig montert (avtagbart) Auto trio og et lokalt menkonomen verksted fikset dette. Dette er orginalt Westfalia forøvrig. Kos deg med bilen! Takk Kodet mekonomen hengerfest til bilen også mtp ryggesensorer, lyspæreovervåking m.m? Har fått tilbud på avtagbart fra Westaflia hos Strandveien Auto for 14.900, og for samme feste hos GS for 12.000. GS skulle ha 14.500 for det elektrisk innsvingbare. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skillbill Skrevet Januar 31, 2012 Share Skrevet Januar 31, 2012 Gratulerer med lekker bil! Ang. listene innvendig, så kan jeg anbefale sort pianolakk-finish, eller en treverktype som er mørk grå/blå-aktig! Dette var lekkert i kombinasjon med sort skinn i min forrige e60! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hjelen Skrevet Januar 31, 2012 Share Skrevet Januar 31, 2012 Jeg ville som nevnt tidligere lakket listene i bilens farge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tzunami Skrevet Januar 31, 2012 Share Skrevet Januar 31, 2012 Det hadde nok vært tøft å lakke listene i bilens farge ja! har ikke tenkt på det før, men nesten så jeg må vurdere det selv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 31, 2012 Share Skrevet Januar 31, 2012 Jeg synes at treverket er en fin kontrast til alt det grå. Hadde dashboardet (samt midtkonsoll og dører) vært sort er jeg enig i at paneler lakkert i bilens farge (spacegrau?) hadde vært en mulighet, men jeg tror at det alternativet blir veldig grått slik det er nå. Et alternativ er å evt. lakkere listene i en sort pianolakk. Jeg holder dog allikevel en knapp på listene slik de er nå, men så har jeg intet imot litt treverk i bilen heller... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tzunami Skrevet Januar 31, 2012 Share Skrevet Januar 31, 2012 Går jo evt å lakke de sølv, for å få litt lysere farger og skille litt mellom lister og resten av interiøret. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Februar 2, 2012 Share Skrevet Februar 2, 2012 Nydelig bil du har! LCI ser så uforskammet bra ut at det er vanskelig å ta inn over seg denne skal ut av produksjon straks, kunne for min del ha holdt i mange år til så der skal Bangle designet ha ros. Gøyalt med mye utstyr også, blir ikke noe problem med bruktverdien på denne om noen år. Men de trelistene ville jeg vurdert å fjerne var jeg deg, er selvsagt en smaksak men bilen er så sporty ellers i fargevalget så de passer liksom ikke inn. Vurderer selv lister i sort pianolakk som jeg synes er lekkert til sort skinn Husker da jeg kjøpte min, de ble kjøring med tung gassfot i en stund ja. Går bra og forskjellen fra 320d er kanskje ikke så stor på papiret men du verden å stor den forskjellen føles ute på veien Men tuning hjelper jo veldig da og kan anbefales på det varmeste, er snakk om yttelser ikke langt unna 335d Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dav-a Skrevet Februar 2, 2012 Share Skrevet Februar 2, 2012 Fin bil liker disse original felgene her:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonus Skrevet Februar 3, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 3, 2012 Vel karer jeg klarte ikke å holde meg lenge, den først oppgraderingen er innkjøpt Dynabel hadde lagersalg i går så jeg fikk en kompis som bor i Oslo til å stikke innom å raske med seg ett Audio System X-ion 200 BMW høyttalersystem til halv pris Har også lest meg frem til at anlegget mitt ikke er MOST (optisk digitalt), men analogt og at jeg kan ta ut ett differensiert balansert linjesignal fra bilens originale ledningsnett som visstnok skal være ett rent og godt 4 volts signal. Så nå må jeg finne ut hvilken prosessor jeg vil ha; Mosconi 6to8, Helix P-dsp, Audison Bit-One eller RF 3.sixt.x? Eneste forutsetningen er at den kan takle det differensierte signalet fra bilen. Snuser også etter en Helix A6 eller lignende 6-kanals forsterker som kan drive alt dette med aktiv deling mellom diskant/mellomtone/bass. Lurer på om jeg skal få noen her i byen til å montere det, selv om jeg fint hadde klart det selv Hengerfeste er fremdeles ikke montert, men har ikke noe hastverk med det da det ser ut som om ingen er interessert i å kjøpe den gamle V50'n vår Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NBCustom Skrevet Februar 3, 2012 Share Skrevet Februar 3, 2012 Den var fin! Også helt riktig motor! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå